Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Siudziński Został zmieniony 11 lat temu
1
Perspektywy rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce 16 maja 2005 r. 1 Gospodarka Oparta na Wiedzy a postawy obywateli i przedsiębiorców wobec technologii informacyjnych Tomasz Kulisiewicz t.kulisiewicz@egov.pl
2
Perspektywy rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce 16 maja 2005 r. 2 GOW a technologie informacyjne w domu i w pracy Tylko społeczeństwo potrafiące się posługiwać współczesnymi technologiami informacyjnymi może budować Gospodarkę Opartą na Wiedzy i korzystać z jej osiągnięć; Przy ok. 55 komputerach na 100 pracowników technologie informacyjne są już obecne wszędzie; Są zawody czy dziedziny produkcji, których społeczeństwo już nie wyobraża się sobie bez zastosowania IT: biura rachunkowe, przygotowanie publikacji (skład komputerowy) – ze świadomości społecznej już zniknął zawód zecera; Istnieje już duży segment zastosowań technologii informacyjnych, w którym pozostają one niewidoczne/niewidzialne (choć odczuwalne ekonomicznie): kasy fiskalne w sklepach (a zwłaszcza w kioskach z gazetami, czy w taksówkach), telefony komórkowe.
3
Perspektywy rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce 16 maja 2005 r. 3 Sprzeczności w nastawieniach społecznych W latach 1995-2000 można było zauważyć epatowanie odbiorcy/nabywcy technologiami informacyjnymi jako synonimem nowoczesności: Komputerowe wyważanie kół, Haft komputerowy, Skład komputerowy,... Waga i zasięg technologii informacyjnych zostały unaocznione społeczeństwu przez... kłopoty z IT: Problem Roku 2000, perypetie z wdrażaniem Zorby 2000 w PKO BP, kłopoty z KSI ZUS i programem Płatnik - Przekaz elektroniczny, trudności z dużymi systemami IT wdrażanymi w administracji publicznej: system zastawów sądowych, system personalizacji dowodów osobistych, CEPiK.
4
Perspektywy rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce 16 maja 2005 r. 4 Sprzeczności w społecznej akceptacji IT Nieprawidłowe podejście do publicznych systemów IT skutkuje ocenami społecznymi typu: Panie, wszystko przez te komputery...! Źródłem sprzeczności w nastawieniach jest niewłaściwie określenie celów działania publicznych systemów IT: Prymat Back-Office nad Front-Office czyli Nos dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa; Polega ono na projektowaniu systemów w taki sposób, by usprawnić wewnętrzne działanie organizacji, ale kosztem utrudnienia życia rzekomym beneficjentom systemów: formaty i formularze systemów administracji publicznej (dowód osobisty, prawo jazdy), terminy załatwiania spraw, wysokość opłat; format NRB w bankowości – niemnemonizowalny 26-cyfrowy numer konta (z 4 lub 8 zerami) oraz sposób jego traktowania przez banki (cyborgizacja operacji bankowych).
5
Perspektywy rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce 16 maja 2005 r. 5 IT Doesn't Matter w rodzimym wydaniu Polscy mali i średni przedsiębiorcy nie widzą jeszcze pozytywnego wpływu IT na przychody firm: Źródło: Badanie MSI - prowadzone od listopada 2003 r. badanie postaw wobec IT 520 małych i średnich firm...choć zaczynają już zauważać pozytywny wpływ na obniżkę kosztów:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.