Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Kraków 21 listopada 2007 „Organizacja systemu wsparcia dla studentów niepełnosprawnych” Paweł Wdówik Kierownik Biura ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Warszawski
2
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Dwa modele niepełnosprawności 2 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
3
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Opieka nad potrzebującymi, Pochylenie się nad ludzką krzywdą, Niesienie pomocy pokrzywdzonym przez los, Zapewnienie możliwości spotkań z ludźmi w takiej samej sytuacji, Poszukiwanie opiekunów dla niepełnosprawnych, Organizowanie pomocy lekarskiej i rehabilitacji. TO NIE SĄ CELE BIURA DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH !!! 3 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
4
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Cele Biura, to: Stwarzanie równych szans w dostępie do oferty uczelni, Gwarantowanie pełnego uczestnictwa w aktywnościach akademickich, Przeciwdziałanie praktykom dyskryminującym osoby niepełnosprawne, Zapewnienie przestrzegania tych samych praw i obowiązków. 4 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
5
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Na jakich zasadach mają opierać się rozwiązania wdrażane przez Biura: Rozwiązania nie mogą naruszać kluczowych elementów kursu / programu, Rozwiązania muszą być racjonalne. 5 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
6
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Co to jest element kluczowy kursu / programu? Jest to taki składnik, którego brak nie pozwala na zdobycie pełnej wiedzy wymaganej dla danego kursu, a tym samym nie można bez niego ukończyć danego kursu / programu; 6 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
7
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Co oznacza „racjonalne”? Nie naruszające bezpieczeństwa finansowego uczelni – możliwe do zrealizowania w obrębie środków finansowych posiadanych przez uczelnię; Uwaga!!! Ale nie w ramach rezerwy. Czasem będą niezbędne zmiany w budżecie by zrealizować racjonalne rozwiązania; 7 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
8
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Egzamin jest prawem studenta Prawo do egzaminu - prawo do adekwatnej oceny 8 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
9
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Student niepełnosprawny posiada prawo do takiej samej procedury egzaminacyjnej jak student pełnosprawny; Dostosowania egzaminów są realizacją tego prawa; 9 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
10
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Najczęstsze dostosowania: Osoby z niesprawnością wzroku: Zastosowanie komputera; Zastosowanie zapisu w brajlu lub w wersji elektronicznej; Przedłużenie czasu trwania egzaminu; Osoby niesłyszące Włączenie tłumacza języka migowego; Osoby z niesprawnością rąk Stosowanie specjalnych klawiatur; Stosowanie komputerów; Przedłużanie czasu trwania egzaminów; Osoby z chorobami psychicznymi Organizacja egzaminów w osobnych pomieszczeniach; Indywidualizacja terminów egzaminów; 10 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
11
Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Przedłużanie czasu nie jest przywilejem! 11 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
12
II Międzynarodowa Konferencja
Education for all Warszawa 3-5 września 2008 9 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.