Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSergiusz Walicki Został zmieniony 11 lat temu
1
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Poznań, 9 listopada 2006
2
Krótka chwila relaksu…
3
Rozwój firmy a globalizacja gospodarki
Konkurencyjność – jej globalny wymiar (otwarcie granic), Rewolucyjnie zmieniające się technologie, Wiele możliwości alternatywnego inwestowania kapitału, Przejęcia, fuzje kapitałowe, Nadwyżka podaży nad popytem. Dopasowanie firmy do sytuacji poprzez realizację skutecznych narzędzi gry rynkowej
4
Strategia błękitnego oceanu*
„Błękitne oceany” Niewykorzystana lub nowa przestrzeń rynkowa, kreowanie popytu i szansa na zyskowny wzrost, Większość z nich tworzona poprzez rozszerzanie granic istniejących branż. Konkurencja jest nieistotna, gdyż reguły gry zostaną dopiero ustalone. „Czerwone oceany” Firmy starają się prześcignąć swoich rywali i przejąć większą część istniejącego popytu. Przestrzeń rynkowa staje się bardziej zatłoczona – zysk i wzrost ograniczone. Konkurencja na śmierć i życie zamienia czerwony ocean w morze krwi. Żródło: W.Chan Kim, Renee Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”
5
Strategia błękitnego oceanu*
Czerwone oceany zawsze będą miały znaczenie, ….ale kiedy podaż jest większa od popytu konkurowanie o udział w kurczącym rynku jest niewystarczające dla utrzymania pozycji lidera rynkowego. Firma musi wyjść poza ramy konkurowania i zagarnąć dla siebie nowe zyski, nowe szanse wzrostu. Powinna kreować „błękitne oceany”. Żródło: W.Chan Kim, Renee Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”
6
CZYM JEST OKRĘT BEZ STERNIKA …
7
Jasno określony kierunek …
Wiemy dokąd chcemy dopłynąć.
8
…To już przeszłość
9
A taka będzie przyszłość…
JEDNO ZADANIE, JEDNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ
10
Nowy sposób myślenia Stawianie interesów Grupy nad interesem jednostek
Dążenie do osiągania najlepszych efektów biznesowych Podążanie za Liderem
11
Mały sprawdzian koncentracji…
12
Bieżący potencjał …
13
Pozycja rynkowa wiodących marek
Największy producent żelków w Polsce, 28% rynku Oryginalna mleczna – silna pozycja w tabliczkach mlecznych Karmelki – lider w segmencie cukierków twardych, 20% rynku Najlepiej sprzedający się wafelek impulsowy bez czekolady, ponad 23% rynku Najlepiej sprzedające się wafelki rodzinne, 33% udziałów rynkowych Silna pozycja w segmencie ciastek w czekoladzie, 9% udziałów w rynku Numer 1 w rynku bakalii w czekoladzie, 34% rynku 63% udziałów rynkowych w segmencie galaretek w czekoladzie w pudełkach Źródło: MEMRB, 2006, udziały ilościowe
14
14% 10% Wizja przyszłości TU BYLIŚMY WCZORAJ TU JESTEŚMY DZIŚ
Rynek słodyczy
15
Cele Pozycja lidera lub pozycja silnego nr 2 na rynkach głównych kategorii Utworzenie i organizacja struktury Grupy Kapitałowej, Ciągła optymalizacja parametrów ekonomicznych, Dynamiczny rozwój: Organiczny Nowe produkty Akwizycje
16
Jesteśmy przygotowani…..
Kompetentny zespół Realne cele gwarantujące dalszy rozwój Centralizacja decyzji Optymalizacja kosztów funkcjonowania Nowa jakość realizacji zadań, standardy pracy
17
Grupa Kapitałowa Jasna i przejrzysta struktura organizacyjna,
Jednolite procedury i systemy Centralizacja ośrodka decyzyjnego
18
Planowane korzyści Realizacja efektów skali, siły przetargowej
Optymalizacja procesów produkcyjnych, Redukcja kosztów administracyjnych, Ciągła polepszanie jakości produktów
19
Innowacje i rozwój nowych produktów generują wzrost!
Sprzedaż Innowacje i rozwój nowych produktów generują wzrost! Czas
20
Rozwój nowych produktów
Aktywny mnitoring trendów (przyszłe potrzeby i oczekiwania konsumentów), Rozwój nowych produktów jako podstawowej wartości rynkowej Kreowanie rynku, nie naśladowanie Produkty wysokoprzetworzone, o wysokich barierach wejścia na rynek Najnowsze technologie Intensywne wsparcie (marketingowe i sprzedaż) Inwestycje w obszarze R&D
21
Rozwój nowych produktów
Ekspansja na rynki zagraniczne – kreowanie marek globalnych w kategoriach: słodycze, przyprawy, Akwizycje zagraniczne, Otwieranie własnych przedstawicielstw.
22
Dziękuję …
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.