Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
Animatorzy społeczni na rzecz
osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Dorota Dzięcioł Magda Grodzicka Karpacz, 23 wrzesień 2008 r.
3
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
I CO PO LICEUM? PRZEPAŚĆ?
4
Bolesławiec i Kłodzko – szkoły od których się wszystko zaczęło...
5
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
Podstawowym problemem młodych ludzi wkraczających w życie studenckie są obawy przed samodzielnym życiem oraz brak informacji o wsparciu i otwartości uczelni na osoby niepełnosprawne. Coraz częściej powoływani Pełnomocnicy Rektorów ds. Osób Niepełnosprawnych, nie są w stanie dotrzeć do zniechęconych brakiem informacji niepełnosprawnych kandydatów na studia. Niekiedy nawet trudno jest im dotrzeć do osób będących już studentami....
6
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
... i aby to zmienić i stawić czoła tym problemom za cel projektu obrałyśmy zwiększenie aktywności życiowej i zaradności osobistej osób niepełnosprawnych, poprzez umożliwienie im większego udziału w szkolnictwie wyższym i życiu akademickim. Poprzez projekt nawiązałyśmy współpracę z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci w Bolesławcu oraz Wrocławiu i z Oddziałem Wrocławskim będziemy występować o dofinansowanie realizacji naszych pomysłów.
7
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
Uniwersytet Wrocławski i Politechnika Wrocławska – dobrze zawiązana współpraca
8
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
Projekt jest podzielony na dwa etapy Etap badawczy to: spotkania z niepełnosprawnymi uczniami szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z Bolesławca i Kłodzka, spotkania ze studentami niepełnosprawnymi spotkanie konfrontujące studentów i uczniów, wspólna dyskusja w celu uzupełnienia informacji i poznania specyfiki wyższych uczelni przez uczniów.
9
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
Etap podsumowujący to: stworzenie informatora o uczelniach wyższych w wersji książkowej oraz wydanie informatora na płytach CD, stworzenie strony internetowej. Podczas etapu drugiego będziemy korzystać z informacji uzyskanych w drodze spotkań, tak by treści zawarte w informatorze i na stronie odpowiadały oczekiwaniom uczących się osób niepełnosprawnych.
10
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
A W PRZYSZŁOŚCI.... utworzenie Międzyuczelnianego Centrum Pomocy Studenckiej będącego centrum informacji dla chcących studiować oraz już studiujących osób niepełnosprawnych. Z naszych spotkań i rozmów z uczniami wyciągnęłyśmy jeszcze jeden wniosek bardzo dla nas pomocny. Uczniowie stwierdzili, że dobrym rozwiązaniem byłyby cykliczne spotkania w trakcie trwania roku szkolnego ze studentami niepełnosprawnymi w mniejszych miejscowościach.
11
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
Jesteśmy przekonane, że zwiększenie świadomości i pewności siebie wśród niepełnosprawnych uczniów małych miejscowości, przyczyni się do wzrostu ich udziału w szkolnictwie wyższym. Pozwoli im bez obaw rozpocząć naukę w nowym środowisku. Jednocześnie rodzice i opiekunowie nie będą poprzez swoje wątpliwości ograniczać ich wyborów. Zaś studenci zwiększą swoją aktywność w środowisku, która w przyszłości zaowocuje większą zaradnością po ukończeniu studiów na otwartym rynku pracy.
12
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.