Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZiemowit Balon Został zmieniony 11 lat temu
1
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Pro Motor II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych Warszawa, 08-09/05/2008 Nowe zjawiska i tendencje w zakresie likwidacji szkód na rynku krajowym Michał Makarczyk Generali TU S.A./Generali Życie TU S.A.
2
Potrzeby współczesnego klienta a organizacja procesu likwidacji szkód
Likwidacja szkód jako element budowania przewagi konkurencyjnej zakładu ubezpieczeń Uproszczenie procesu likwidacji szkód z ryzyk masowych Innowacyjne rozwiązania w procesie likwidacji szkód Aktualne problemy związane z likwidacją szkód osobowych Wzrost znaczenia rozwiązań informatycznych w procesie likwidacji szkód
3
1. Potrzeby współczesnego klienta a organizacja procesu likwidacji szkód
Systematyczny wzrost oczekiwań klientów zakładów ubezpieczeń w zakresie jakości serwisu /zwłaszcza serwisu posprzedażowego/ potwierdzają badania ankietowe. Czynniki kluczowe dla klientów w zakresie likwidacji szkód Czas likwidacji szkody/czas pierwszej reakcji ubezpieczyciela Dostępność struktur ubezpieczyciela dla klienta Proste/czytelne procedury Adekwatna do powstałej szkody wysokość odszkodowania Zbliżony poziom cen /składek/ powoduje, iż zakłady ubezpieczeń szukają możliwości zyskania przewagi nad konkurentami wysoką jakością serwisu – zwłaszcza w zakresie likwidacji szkód.
4
2. Likwidacja szkód jako element budowania przewagi konkurencyjnej zakładu ubezpieczeń
Struktury pionu likwidacji szkód dostosowane do potrzeb określonych grup klientów (klienci indywidualni, korporacyjni, floty, dealerzy, VIP) Upraszczanie procedur i zwiększenie dostępności struktur likwidacji szkód dla klienta Stosowanie innowacyjnych rozwiązań Likwidacja szkód w kampaniach marketingowych zakładów ubezpieczeń
5
3. Uproszczenie procesu likwidacji szkód z ryzyk masowych
Szybka ścieżka w likwidacji szkód o niewielkiej wartości Likwidacja szkód z wybranych ryzyk przez telefon 4. Innowacyjne rozwiązania w procesie likwidacji szkód Likwidatorzy mobilni Call center szkodowe Sieć serwisowa Przedpłacona karta płatnicza
6
5. Aktualne problemy związane z likwidacją szkód osobowych
wzrost świadomości poszkodowanych w zakresie możliwości zgłoszenia szkody i rodzaju przysługujących świadczeń eskalacja roszczeń przez podmioty zajmujące się dochodzeniem odszkodowań od zakładów ubezpieczeń zagadnienie aktywnego podejścia zakładów ubezpieczeń do likwidacji szkód osobowych – wywoływanie roszczeń
7
6. Wzrost znaczenia rozwiązań informatycznych w procesie likwidacji szkód
Zintegrowane systemy informatyczne jako kompleksowe wsparcie procesu likwidacji szkód Elektroniczna teczka szkodowa Poprawa jakości komunikacji z klientem wewnętrznym/zewnętrznym Wzrost jakości i efektywności procesu likwidacji Rozwiązania informatyczne a przeciwdziałanie przestępczości ubezpieczeniowej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.