Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Personal Management w bibliotece
Personal Management w bibliotece? Anna Donnersberg Maria Szczygieł Biblioteka Politechniki Krakowskiej
2
„Wizerunek to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie
„Wizerunek to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie.” Philip Kotler
3
Wizerunek biblioteki Własny – odzwierciedla postrzeganie biblioteki przez jej pracowników Obcy – postrzeganie biblioteki przez jej otoczenie zewnętrzne
5
Proces kreowania wizerunku
Badanie stanu wyjściowego Ustalanie celów Planowanie programu naprawczego (ustalenie metod, technik badawczych, budżet, obsada) Realizacja planu Ocena przebiegu realizacji planu
6
Personal Management to
strategiczne i spójne podejście do zarządzania pracownikami, którzy indywidualnie i zbiorowo przyczyniają się do realizacji z góry ustalonych celów
7
Zadania Personal Managera
Zrozumienie specyfiki danej biblioteki Wspieranie dyrekcji i kierownictwa Bycie ekspertem w dziedzinie organizacji pracy Pełnienie funkcji mediatora Kształtowanie kultury organizacyjnej
8
Motywacja – siła, która uruchamia i podtrzymuje działania pracowników
Wewnętrzna Zewnętrzna
9
Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa
10
Jakość usług w bibliotece
70 60 AE P 50 AE U 40 PK P 30 20 PK U 10 WYSOKA ŚREDNIA DOSTATECZNA NISKA
11
Czynniki wpływające na jakość usług w bibliotece
80 AE P 70 60 AE U 50 PK P 40 PK U 30 20 10 STRONA WWW PROFESJONALNA NOWOCZESNE BUDYNEK OBSŁUGA WYPOSAŻENIE
12
Zalety biblioteki
13
Odczucia użytkowników podczas wizyt w bibliotece
14
Biblioteka = nowoczesne miejsce?
15
Szkolenia pracowników
60 50 AE 40 30 PK 20 10 1-3 RAZY W ROKU 4 LUB WIĘCEJ NIE BIORĘ UDZIAŁU W SZKOLENIACH
16
Źródła informacji
17
Cechy przełożonych
18
Anna Donnersberg Maria Szczygieł
Dziękujemy za uwagę Anna Donnersberg Maria Szczygieł
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.