Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK
2
Geneza wdrożenia Chęć restrukturyzacji firmy
Chęć podporządkowania działań organizacji potrzebom klienta Potrzeba spełnienia wymagań klientów lub partnerów Zamierzenia marketingowe Konieczność biznesowa
3
Z konsultantem … ? PLUSY MINUSY Szybkość wdrażania Kompletność prac
Prawidłowa kolejność działań Dobre przygotowanie do certyfikacji Z reguły – dobra podbudowa teoretyczna Z reguły - brak dodatkowych kosztów MINUSY Koszty konsultingu W fazie początkowej - narzucona struktura Minimalny zakres prac wdrożeniowych Konieczność ścisłego dotrzymywania terminów
4
Etapowość Etapy : Zalecane jest prowadzenie wdrożenia w ramach etapów
/ kontrola w trakcie, możliwość modyfikacji, nakaz terminowości, zmniejszenie obciążenia pracowników / Etapy : I - Diagnoza stanu aktualnego, projektowanie systemu II - Tworzenie struktury procesowej III - Tworzenie i wdrożenie dokumentacji systemowej IV - Weryfikacja i walidacja systemu Certyfikacja
5
Etap I Diagnoza stanu aktualnego / audit 0, określenie miejsca startu, mocnych i słabych miejsc organizacji w kontekście wdrożenia / Projektowanie systemu / warsztaty dot. opracowania struktury procesowej firmy – identyfikacji procesów i stworzenia ich mapy / Szkolenie kadry Sprawy formalne / Harmonogram prac, Pełnomocnik, grupa robocza /
6
Etap II Tworzenie struktury procesowej
/ analiza i uzgodnienie mapy procesów, określenie właścicieli, przegląd istniejącej dokumentacji odnoszącej się do procesów i operacji / Opis zidentyfikowanych procesów / tworzenie algorytmów, celów, planów nadzoru – czyli procedur procesowych / Wstępna analiza integralności zewnętrznej i wewnętrznej systemu
7
Etap III Tworzenie dokumentacji systemowej
/ opracowanie struktury dokumentacji, opracowanie procedur systemowych, opracowanie Polityki oraz sprawdzenie integralności celów / Opracowanie Księgi Jakości / stworzenie i zatwierdzenie kompletu dokumentacji systemowej / Wdrożenie dokumentacji / przekazanie – w razie potrzeby wraz ze szkoleniem – dokumentów na odp. poziomy i funkcje /
8
Etap IV Weryfikacja wdrożenia
/ weryfikacja dokumentacji na bazie opinii pracowników, określenie potrzeby dodatkowych szkoleń / Przygotowanie do walidacji / szkolenie auditorów, przygotowanie i przeprowadzenie auditów wewnętrznych / Walidacja wdrożenia / przeprowadzenie działań korygujących, przegląd zarządzania, zgłoszenie do certyfikacji /
9
Certyfikacja - plusy i minusy
stopniowe stabilizowanie procesów – czyli jakości dowód istnienia nowoczesnego zarządzania zwiększenie konkurencyjności podniesienie wartości firmy koszty usztywnienie działalności
10
Metodyka wdrażania systemu
STOPIEŃ TRUDNOŚCI WDRAŻANIE ZMIANA ZACHOWAŃ ZMIANA POSTAW OPIS CZAS
11
- Czynniki wdrażania Brak zaangażowania kierownictwa
Częste zmiany kadr Mała świadomość załogi Anachroniczna struktura organizacji Utożsamianie systemu z biurokracją Oczekiwanie gotowych rozwiązań z zewnątrz Nieumiejętność pracy zespołowej - Uświadomiona potrzeba zmian Świadomość znaczenia wymagań klienta Istnienie kontroli jakości /w tym kadr/ jakości Zagrożenie rynkowe, konkurencja Pozytywne przykłady innych firm Istniejącą część dokumentacji +
12
stanie się warunkiem działalności gospodarki światowej
ISO jest dobrowolne, ale podobnie jak ISO 9000 stanie się warunkiem działalności gospodarki światowej / Int. Chamber of Commerce /
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.