Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBarbara Stefańska Został zmieniony 9 lat temu
1
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego CVP
2
Potrzeby Podatników w obszarze CIT i VAT oraz kontroli:
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego (CVP) Zdiagnozowane potrzeby klientów usług (oczekiwane korzyści dla grupy Podatnicy) Potrzeby Podatników w obszarze CIT i VAT oraz kontroli: Możliwość dostępu drogą elektroniczną do informacji dotyczących stanu sprawy; Uzyskanie informacji podatkowej w kontekście danego podmiotu (tzw. wsparcie dobrowolnej realizacji obowiązków podatkowych); Ułatwienie i przyspieszenie uzyskania potwierdzeń i zaświadczeń; Ułatwienia w zapłacie podatków; Zmniejszenie pracochłonności i kosztów przetwarzania informacji/danych; Zmniejszenie kosztów ponoszonych przez przedsiębiorców w zakresie wykonywania obowiązków sprawozdawczych i kontroli podatkowych. Zmniejszenie pracochłonności i kosztów składania informacji Łatwość uzyskiwania niezbędnych dokumentów w tym zaświadczeń Wprowadzenie ułatwień w płatności podatków związanych w wyliczaniem właściwej wysokości płaconego podatku czy przygotowaniem właściwego zestawu informacji, która wpłacie powinna towarzyszyć Bieżący dostęp do informacji o stanie rozliczeń i spraw podatkowych Przedsiębiorcy są za zmniejszeniem częstotliwości kontroli podatkowych nawet za cenę przesłania dodatkowych informacji finansowo-księgowych.
3
Wzrost w stosunku do wartości bazowej
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego (CVP) Cele projektu wyrażone mierzalnymi wskaźnikami Celem głównym projektu jest ułatwienie wypełniania obowiązków podatkowych w zakresie podatków CIT i VAT, zmniejszenie uciążliwości kontroli podatkowych oraz zwiększenie efektywności systemu poboru podatków. Nazwa wskaźnika Wzrost w stosunku do wartości bazowej Liczba deklaracji VAT składanych drogą elektroniczną 30% Liczba deklaracji CIT składanych drogą elektroniczną 200% Opracowanie standardu wymiany danych kontrolnych – JPK uruchomiona usługa Wzrost liczby złożonych wstępnie wypełnionych deklaracji Bazowa ilość VAT to 7,6 mln / 10 mln z 20 mln CIT 93 tys. / 300 tys. z 400 tys. Wpływy podatkowe VAT > 120 mld CIT ok. 30 mld
4
@ @ @ @ Elektroniczny wgląd w akta spraw i rozliczeń podatkowych.
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego (CVP) Najważniejsze usługi tworzone lub rozwijane w ramach projektu Elektroniczny wgląd w akta spraw i rozliczeń podatkowych. Prowadzenie czynności sprawdzających i kontroli podatkowej z użyciem JPK Wsparcie podatnika w prawidłowym wypełnianiu obowiązków podatkowych. W pełni transakcyjna obsługa zobowiązań podatku CIT i VAT drogą elektroniczną. Automatyczna usługa udzielania informacji o braku zaległości w podatkach dla procedury zamówień publicznych @ @ @ @
5
Efektywniejsza administracja podatkowa
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego (CVP) Projekt CVP czyli: Efektywniejsza administracja podatkowa Transparentny i dostępny 7/24 urząd Poprawa konkurencyjności podmiotów gospodarczych Większa swoboda prowadzenia działalności gospodarczej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.