Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Arkusz kalkulacyjny Excel

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Arkusz kalkulacyjny Excel"— Zapis prezentacji:

1 Arkusz kalkulacyjny Excel
Wykład przygotowany przez Monikę Izydor

2 Pojęcie arkusza kalkulacyjny
to program służący do przechowywania, manipulowania, kalkulowania i analizowania danych takich jak: liczby, teksty i formuły oraz do ich prezentacji graficznej w formie wykresów i tabel.

3 Elementy Ekranu Excela

4 Dokument Excela Dokument Excela jest nazywany zeszytem (a czasem skoroszytem lub książką) dlatego, że składa się z wielu arkuszy kalkulacyjnych

5 Budowa Arkusza Kalkulacyjnego
Arkusz kalkulacyjny to wielka pokratkowana tablica komórek ułożonych w kolumnach i wierszach. Kolumny mają oznaczenia literowe a wiersze są ponumerowane. Jeden arkusz w Excelu ma 256 kolumn oraz tysiące wierszy . Każda komórka ma adres wynikający z oznaczenia kolumny i wiersza na których przecięciu się znajduje. Na przykład komórka D68 jest w kolumnie D i wierszu nr 68.

6 Zawartość komórki Do pojedynczej komórki można wpisać: albo tekst
albo wartość liczbową - również daty i czas są wartościami liczbowymi albo znak = i po nim formułę czyli wzór matematyczny według którego będzie wyliczona wartość w tej komórce na podstawie wartości innych komórek, których adresy użyto w tej formule.

7 Kursory Excela Służy do do zaznaczania komórki lub obszaru
Służy do kopiowania z "inteligentnym" modyfikowaniem oraz generowania ciągów Służy do edycji czyli poprawiania zawartości komórki Służy do zmiany szerokości kolumny lub wierszy (przez ciągnięcie myszką) lub autodopasowania (przez podwójne kliknięcie)


Pobierz ppt "Arkusz kalkulacyjny Excel"

Podobne prezentacje


Reklamy Google