Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCezar Paliński Został zmieniony 11 lat temu
1
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
2
Okres trwania badań: - od 1 stycznia do 30 marca 2007 W każdej serii każdy pociąg przebadano co najmniej kilka razy: w dzień roboczy oraz w szczytowy i świąteczny
3
Najlepsze pociągi: - Krotoszyn (5:01) – Leszno (6:23) - Krotoszyn (6:01) – Leszno (7:23) - Leszno (5:19) – Łódź Kaliska (10:09) - Leszno (5:42) – Ostrów (7:30) - Leszno (12:35) - Ostrów (14:24) - Leszno (14:35) – Kalisz (17:02) - Leszno (17:42) – Ostrów (19:30) - Wrocław (5:00) – Poznań (9:06) - Grabowo Wielkie (14:36) – Poznań (18:17) - Poznań (14:04) – Wrocław (17:42) - Poznań (18:05) – Krotoszyn (20:07)
4
Najgorsze pociągi: - Ostrów (9:40) – Leszno (11:37) - Krotoszyn (4:10) – Jarocin (4:51) - Leszno (7:40) – Kalisz (9:28) - Leszno (21:17) – Krotoszyn (22:37)
5
Efekty koordynacji i badań: W nowym rozkładzie jazdy pojawiły się następujące zmiany: - obie pary pociągów na trasie Poznań – Krotoszyn – Wrocław kursują codziennie - poranny pociąg do Poznania kursuje także w soboty a popołudniowy z Poznania również w niedziele
6
- została uruchomiona nowa para pociągów do Wrocławia: Krotoszyn (4:39) – Wrocław (6:52) Wrocław (16:55) – Krotoszyn (18:48) - pojawiła się możliwość bezpośredniego dojazdu do Łodzi: Krotoszyn (6:48) – Łódź (10:01) Łódź (18:06) – Krotoszyn (21:22) - na trasie do Leszna pojawiła się nowa para pociągów: Krotoszyn (18:51) – Leszno (20:05) Leszno (21:17) – Krotoszyn (22:37)
7
- na trasie do Ostrowa ubył pociąg: Krotoszyn (22:38) – Ostrów Wlkp. (23:12) (skrócenie relacji) - zlikwidowano pociągi Ostrów Wlkp. (13:14) – Leszno (15:23) Leszno (17:34) – Ostrów Wlkp. (19:36) - utworzono możliwość bezpośredniego dojazdu do Wolsztyna - możliwy jest dojazd do Zielonej Góry w godzinach przedpołudniowych z przesiadką w Lesznie - na linii do Leszna i Ostrowa Wlkp. więcej pociągów kursuje także w soboty i niedziele
8
Autobus szynowy SA108
9
Autobus szynowy SA132
11
Podsumowanie całego okresu badań
12
Oprócz omówionych juz wcześniej nowych pociągów (codzienne do Poznania i Wrocławia) mamy jeszcze pozytywne aspekty naszej pracy, a mianowicie: Pojawiła się możliwość bezpośredniego dojazdu do Łodzi. Plusy + Oprócz omówionych juz wcześniej nowych pociągów (codzienne do Poznania i Wrocławia) mamy jeszcze pozytywne aspekty naszej pracy, a mianowicie: Zażegnanie widma całkowitego odcięcia Krotoszyna od kolei, ustabilizowanie połączeń do Leszna i Ostrowa. Pojawiła się możliwość bezpośredniego dojazdu do Łodzi.
13
Plusy + U Utrzymanie połączeń kolejowych na odcinku Krotoszyn– Oleśnica – Wrocław. Dzięki uruchomieniu połączeń bezpośrednich do stolicy Dolnego Śląska, zaistniała realna szansa na przywrócenie roli kolei w dowozie pasażerów w pełnej relacji – od nowego rozkładu 3 para pociągów. Zlikwidowana para pociągów Ostrów – Leszno – Ostrów powróci 1 VII (informacja z Urzędu Marszałkowskiego)
14
Minusy - Brak prawidłowej informacji dla podróżnych o połączeniach oferowanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Uboga oferta połączeń w relacjach regionalnych. Zmiany jakie zostały wprowadzone w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy należy traktować jako początek dłuższego procesu, który powinien doprowadzić do przywrócenia regionalnej komunikacji kolejowej Krotoszyna, Gnieznem, Głogowem czy Zieloną Górą oraz wprowadzeniem dodatkowych połączeń lokalnych z Poznaniem, Kaliszem i Wrocławiem. Coraz częstsze przypadki zastępowania autobusów szynowych kolejową komunikacją zastępczą w postaci autobusów drogowych. Zmiana taka wpływa na znaczne wydłużenie czasu jazdy, a w połączeniu z częstym brakiem informacji o takim rozwiązaniu dla pasażerów na stacjach pośrednich powoduje całkowity chaos i pozorny efekt wypadnięcia połączenia, co jeszcze bardziej odstrasza pasażerów.
15
Zlikwidowano parę pociągów Ostrów – Leszno i Leszno – Ostrów Minusy - Zlikwidowano parę pociągów Ostrów – Leszno i Leszno – Ostrów Częste spóźnienia pociągów wpływające na niechęć pasażerów do korzystania z komunikacji kolejowej. Przyjęcie przez przewoźnika i organizatora przewozów błędnego założenia, że wprowadzenie do ruchu kilku nowych i tanich w eksploatacji autobusów szynowych spowoduje powrót pasażerów do usług kolei. Dłuższe relacje międzyregionalne wymagają jednak wygodniejszego taboru. Dla pasażerów ważny jest również komfort podróżowania.
16
Podsumowanie W efekcie współpracy samorządów lokalnych Powiatu Krotoszyńskiego z Instytutem Rozwoju i Promocji Kolei oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w ciągu trzech lat, które objęte zostały badaniami i wykorzystaniem wniosków oraz propozycji z nich płynącymi, udało się doprowadzić do zahamowania spadku ilości połączeń kolejowych w regionie krotoszyńskim, a w przypadku niektórych relacji można już mówić o poprawie oferty.
17
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ZAPRASZAMY DO DALSZEJ WSPÓŁPRACY DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ZAPRASZAMY DO DALSZEJ WSPÓŁPRACY Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.