Pobierz prezentację
1
Województwo pomorskie –
atrakcyjna destynacja turystyczna…
2
Ukierunkowanie działań związanych z rozwojem oferty turystycznej regionu
3
Cel Programu Wskazanie kierunków rozwoju konkurencyjnej, zróżnicowanej i opartej o kluczowe wyróżniki regionu produktów turystycznych, które rozwijane są zgodnie z zasadami zarządzania marketingowego oraz zrównoważonego rozwoju
4
Kluczowe formy aktywności turystycznej
Turystyka wypoczynkowa typu „3S” Turystyka miejska Turystyka kwalifikowana Turystyka kulturowa Turystyka prozdrowotna Turystyka biznesowa Ekoturystyka
5
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego
Poprawa turystycznego wizerunku województwa pomorskiego na rynku krajowym Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej czterech grup produktów turystycznych województwa pomorskiego na rynku krajowym
6
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego
Przeprowadzenie kompleksowej kampanii promującej markę turystyczną województwa pomorskiego w oparciu o cztery wiodące formy aktywności turystycznej
7
PODKREŚLENIE OFERTY CAŁOROCZNEJ
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego 1) Turystyka wodna 2) Turystyka aktywna Kulturowa SPA & Wellness PODKREŚLENIE OFERTY CAŁOROCZNEJ
8
Kampania wizerunkowa Kampania turystyczna I kw 2009 II kw 2009
Kampania przypominająca I kw 2009 II kw 2009 III-IV kw 2009 I-II kw 2010 III-IV kw 2010 I-II kw 2011
9
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego
emisja 30 sek. spotu reklamowego w 20 kompleksach kinowych oraz w stacjach telewizyjnych; reklama zewnętrzna (minimum 450 nośników) w wybranych miastach Polski; przeprowadzenie dwóch kampanii internetowych; uruchomienie portalu internetowego : organizacja cyklu 6 ekspozycji targowych regionu.
10
Całość kampanii realizowana będzie w myśl złotej zasady:
Będzie to pierwsza w pełni profesjonalna, kompleksowa kampania turystycznej marki województwa pomorskiego Całość kampanii realizowana będzie w myśl złotej zasady: Wyróżnij się albo zgiń !!!
11
Kampania promocyjna województwa pomorskiego na rynku zagranicznym
Wielka Brytania, Skandynawia, Niemcy kraje, z którymi posiadamy bezpośrednie połączenia komunikacyjne (lotnicze, promowe); rosnące zainteresowanie regionem, jak i jego ofertą; rozpoznawalność regionu.
13
Średni czas pobytu turystów: Szwecja – 3,8 nocy Norwegia – 4,1 nocy
Finlandia – 3,5 nocy Dania – 4,7 nocy 75 % wyjazdów Skandynawów to weekendowe „wypady” do miast łączone z zakupami *Źródło: Marketingowa Strategia Polski –analiza rynków
14
Oferta turystyczna w opinii Polaków postrzegana jest przez pryzmat „morza i lata”
Skandynawowie i Brytyjczycy - zakupy, turystyka medyczna, miejska, rozrywka Niemcy – turystyka miejska, sentymentalna, rozrywka.
16
Podejmowane działania:
realizacja intensywnych kampanii prasowych; uczestnictwo w targach; reklama outdoor; reklamy w magazynach pokładowych; organizacja wizyt studyjnych dla dziennikarzy; inne wydarzenia i akcje promocyjne; promocja w Internecie.
23
Dziękuję za uwagę ! Krystyna Hartenberger – Pater
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.