Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBożydar Grochola Został zmieniony 11 lat temu
1
Finansowanie wdrożeń z udziałem rynku komercyjnego - leasing Związek Polskiego Leasingu Światowe Dni Innowacji w Wielkopolsce 8-12 września 2008
2
Agenda prezentacji Bariery wdrażania innowacji
Co może być przedmiotem leasingu Kto może korzystać z leasingu Dlaczego leasing Leasing jako źródło komercjalizacji wdrożeń Znaczenie leasingu w polskiej gospodarce Popularność leasingu wśród przedsiębiorców
3
Bariery wdrażania innowacji
● Brak umiejętności i chęci twórców do komercyjnego przygotowania wdrożeń ● Brak wystarczającej liczby instytucji świadczących usługi przygotowania wdrożeń ● Nieumiejętność oceny efektów prac badawczych przez inwestorów ● Brak wyspecjalizowanych źródeł finansowania komercjalizacji projektów
4
Co może być przedmiotem leasingu w fazie
przygotowania do wdrażania produkcji? ● zakup gruntu, ● budynki i budowle ● infrastruktura techniczna ● wartości niematerialne i prawne, w tym oprogramowanie komputerowe ● maszyny i urządzenia, sprzęt IT ● środki transportu
5
Kto może korzystać z leasingu
Praktycznie każdy, w tym: ● Przedsiębiorcy, bez względu na formę prowadzonej działalności. ● Jednostki badawczo-rozwojowe ● Jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne
6
Dlaczego leasing? ● Wieloletnie i bogate doświadczenie firm leasingowych na rynku dóbr inwestycyjnych ● Dopasowany do spodziewanych przychodów rozkład czynszów leasingowych, które mogą być w całości zaliczane do kosztów uzyskania przychodów ● Mniejsze wymagania dotyczące udziału własnego w inwestycji oraz jej zabezpieczenia ● Korzyści podatkowe ● Taki sam lub niższy koszt finansowy w porównaniu do innych instrumentów finansowych ● Możliwość korzystania ze sprzętu bez konieczności jego zakupu
7
Leasing w finansowaniu komercjalizacji projektów innowacyjnych
Pomysł badawczy Projekt komercyjny Inwestor Granty LEASING
8
Znaczenie leasingu w polskiej gospodarce Łączna wartość netto leasingu w latach rok - 32,7 mld PLN
9
Znaczenie leasingu w polskiej gospodarce Udział leasingu w inwestycjach w Polsce w latach 2000 – 2007
10
Znaczenie leasingu w polskiej gospodarce Udział leasingu ruchomości w nakładach inwestycyjnych na środki trwałe w Polsce w latach (poza budynkami i budowlami)
11
Popularność leasingu wśród przedsiębiorców
Procent respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystali z danego źródła finansowania Źródło: GUS
12
Finansowanie projektów innowacyjnych Nasi eksperci w woj. wielkopolskim
BRE Leasing Sp. z o.o. ul. Ks. I. Skorupki Warszawa tel fax: Poznań Mariusz Wróblewski – Z-ca Dyrektora Oddziału, tel Pekao Leasing Sp. z o.o., ul. Puławska 182, Warszawa tel 100, fax infolinia: 441, Dariusz Strugała BGŻ Leasing Sp. z o.o. Al. Jana Pawła II Warszawa Telefon: (22) Fax: (22) lub najbliższa placówka BGŻ Europejski Fundusz Leasingowy SA Oddział Poznań Al. Solidarności Poznań Magdalena Kwiatek pełnomocnik EFL S.A. tel.(0-61) Deutsche Leasing Polska S.A. Monika Siemion, Kierownik Oddziału, ul. Jarochowskiego 59 / 2, Poznań, tel. +48 (61) IKB Leasing Polska Sp. z o.o. Członek Grupy IKB Deutsche Industriebank AG Pl. Władysława Andersa 3 61-894 Poznań Ewa Szemis Koordynator ds. Leasingu Tel.: Fax.:
13
e-mail: zpl@leasing.org.pl
Związek Polskiego Leasingu Warszawa, ul.Rejtana 17 tel: (22) /39 fax: (22)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.