Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wanda Jochemczyk nauczyciel konsultant wanda@oeiizk.waw.pl
Oferta Wanda Jochemczyk nauczyciel konsultant Warszawa, 3 września 2009
2
Plan wystąpienia propozycje dla nauczycieli informatyki
propozycje dla uczniów informacje o konkursach
3
Propozycje dla nauczycieli informatyki
4
Multimedia 4 spotkania po 5 godzin (Raszyńska)
Warsztaty przedmiotowo-metodyczne dla nauczycieli informatyki w szkole podstawowej MISP Multimedia 4 spotkania po 5 godzin (Raszyńska) zajęcia stacjonarne 16 X, 4 XI, 20 XI, 11 XII zajęcia on-line 20 godzin
5
Treści kształcenia MISP
Konstruktywizm a nowe technologie. Narzędzia komunikacyjno-informatyczne w służbie edukacji. Obróbka dźwięków na lekcjach informatyki. Edukacyjne zastosowania przetwarzania. obrazów. Rozumienie roli tekstu i obrazu w procesie przekazywania informacji.
6
Treści kształcenia MISP
Komunikowanie się za pomocą nowoczesnych mediów. Korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wykorzystanie nowych technologii i zasobów Internetu w procesie uczenia się.
7
MISP Uwaga: konieczna jest systematyczna praca i wysoka aktywność.
Prowadzący ćwiczenia: Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka, Agnieszka Samulska
8
Zapraszamy 16 października 2009 godzina 15:30 OEIiZK, Raszyńska 8/10
MISP Zapraszamy 16 października godzina 15:30 OEIiZK, Raszyńska 8/10
9
Jak przygotować ucznia do konkursu miniLOGIA?
Warsztaty dla nauczycieli informatyki termin 8 I – 26 II zajęcia stacjonarne 4 godziny zajęcia on-line 56 godzin
10
Propozycje dla uczniów http://eklasa.oeiizk.waw.pl
Kursy przeznaczone dla uzdolnionych uczniów gimnazjów i szkół podstawowych z województwa mazowieckiego, pragnących wziąć udział w konkursach informatycznych miniLOGIA i Logia. Podstawowym jego celem jest wyrównanie poziomu wiedzy matematycznej i informatycznej oraz poznanie platformy e-learningowej Moodle.
11
Programowanie w Logo (szkoła podstawowa)
Żółw liczy kroki i mierzy kąty - wprowadzenie dla uczniów szkół podstawowych 15 XII – 5 I Kurs metodą on-line 8 I - 26 II Zajęcia stacjonarne 8 I i 26 II
12
Informacje o konkursach
miniLOGIA 8 Bóbr IV Liga zadaniowa
13
miniLOGIA 8
14
miniLOGIA - I etap Szkolny – czas trwania 4 tygodnie
4 zadania jednakowo punktowane 10 listopada – 8 grudnia 2009 roku nauczyciel w szkole sprawdza prace kwalifikuje do II etapu Konkursu (co najmniej 75% liczby punktów) wypełnia formularz na stronie WWW drukuje zgłoszenie i wysyła pocztą
15
miniLOGIA – II etap Rejonowy – czas trwania 120 minut
W OEIiZK i wytypowanych szkołach Uczeń rozwiązuje 3 zadania jednakowo punktowane 9 marca 2010 roku (wtorek) Komisja Konkursu kwalifikuje do zawodów III etapu tych uczniów, których rozwiązania zadań etapu II zostaną ocenione najwyżej
16
miniLOGIA – III etap Wojewódzki– czas trwania 120 minut
Uczeń rozwiązuje 3 zadania jednakowo punktowane 21 kwietnia 2010 roku (środa) Tytuł Finalisty uzyskują uczniowie, którzy przystąpili do zawodów III etapu Konkursu Laureatami zostają uczestnicy zawodów III etapu, których rozwiązania zadań tego etapu zostaną ocenione najwyżej Liczbę Laureatów ustala Komisja Konkursu
17
miniLOGIA Wojewódzka Komisja Konkursu Informatycznego
Wanda Jochemczyk Agnieszka Samulska Dyżur w sprawie konkursu środa, godz Telefon (22)
18
http://www.bobr.edu.pl Zasięg - międzynarodowy
Główny cel - rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną Uczestnicy – uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Zawody – przy komputerach, technologia pdf, Acrobat Reader Udział – bezpłatny
19
Bóbr 2008 w Europie Polska (8 725) Niemcy (53 602) Estonia (4 039)
Łotwa (700) Litwa (6 616) Holandia (5 120) Niemcy (53 602) Austria (3 910) Czechy (4 069) Słowacja (9 317) Ukraina (1 429)
20
Organizatorzy Osoby odpowiedzialne za Konkurs
Wydział Matematyki i Informatyki UMK Firma Vulcan, Wrocław Osoby odpowiedzialne za Konkurs Maciej M. Sysło, UMK, UWr, SNTI Anna Beata Kwiatkowska, UMK, PTI Mariusz Białas, Vulcan Michał Dudkiewicz, UMK, PTI
21
Kategorie Beniamin dla uczniów szkół podstawowych
Junior dla uczniów szkół gimnazjalnych Senior dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
22
Zasady (2008) bezpłatny trwa 55 minut rozpoczyna się o godzinie 1200
składa się z 27 pytań 3 grupy pytań, ze względu na stopień trudności 9 pytań w każdej grupie nauczyciel (uczeń) wysyła wyniki
23
Ocenianie Start – uczeń otrzymuje 27 punktów
poprawna odpowiedź – 3, 4 lub 5 pkt. (w zależności od stopnia trudności pytania) brak – 0 pkt. błędna odpowiedź – punkty ujemne (1/4 punktów możliwych do zdobycia)
24
Laureaci otrzymują tytuł Laureata edycji polskiej Międzynarodowego Konkursu Bóbr nagrody główne dla laureatów Konkursu nagrody I stopnia za bardzo dobre wyniki w Konkursie nagrody II stopnia za wyróżniające się wyniki w Konkursie nagrody dla szkół i nagrody dla nauczycieli
25
Rodzaje zadań testowe – należy wybrać jedną odpowiedź spośród czterech możliwych interaktywne – należy wykonać jedną lub kilka interakcji aby otrzymać odpowiedną odpowiedź lub wynik
26
Kategorie zadań Podstawowe pojęcia informatyki
reprezentacja informacji w komputerze, kodowanie, historia komputerów Algorytmiczne myślenie z elemntami programowania Technologie informacyjne wyszukiwanie informacji w sieci, poczta elektroniczna, edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny Struktury danych i kombinatoryka Puzzle puzzle, gry logiczne Aspekty pracy z informacją socjalne, etyczne, kulturalne, prawa autorskie
27
Ogólnopolski konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych
Liga zadaniowa
28
Liga zadaniowa w roku szkolnym 2009/2010 http://www.pdp.edu.pl
portal LOGO samodzielne rozwiązywanie 5 zadań graficznych w środowisku Logomocja-Imagine rozpoczyna się 16 października 2009 r. materiały przygotowujące dla uczniów
29
Animowana kartka z wakacji
III edycja konkursu dla uczniów klas 3-6 szkół podstawowych na animację w formacie GIF – zasięg ogólnopolski informacje o konkursie – p. Renata Karnas
30
Dziękuję za uwagę Warszawa, 3 września 2009
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.