Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabrysz Żach Został zmieniony 11 lat temu
1
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej
2
Cel I etapu badania Diagnoza zachowań i motywacji kierowców dot. zrównoważonego transportu
3
I etap badania przeprowadzono w dniach 9-14 czerwca 2010 r. Za pomocą wywiadów bezpośrednich Wielkość próby = 600 osób Metodologia
4
Grupa docelowa Kierowcy: - w wieku 18-64 lat - mieszkańcy miast
5
Wnioski Najwięcej wykonanych podróży odbywa się w relacji: dom – praca – dom (34%) zakupy – dom (9%)
6
Wnioski 57% wykonywanych podróży nie trwa dłużej niż 15 min.
7
Wnioski - Co dziewiąty badany kierowca jeździ stosunkowo nowym samochodem osobowym (0 – 4 lat) - Większość kierowców jeździ starszymi samochodami (ok. 10 lat) - Większość kierowców jeździ starszymi samochodami (ok. 10 lat)
8
Motywacje kierowców Do korzystania z samochodu osobowego: - wygoda (70%) - oszczędność czasu (47%)
9
Motywacje kierowców Do rezygnacji z jazdy samochodem na krótkich dystansach: - zdrowie (57%) - finanse (41%)
10
Motywacje kierowców Osoby najstarsze częściej niż pozostali wskazywali na korzyści zdrowotne. Osoby najmłodsze (18-24 lat) częściej niż pozostali wskazywali na korzyści finansowe.
11
Motywacje kierowców Im wyższe wykształceniem tym rzadziej badani wskazywali na korzyści finansowe. Natomiast osoby o wyższych dochodach rzadziej niż pozostali wskazywali na korzyści finansowe i zdrowotne, częściej natomiast wymieniali korzyści dla środowiska.
12
Problemy kierowców związane z utrzymaniem samochodu: - zły stan dróg (52%) - korki (46%) - wysokie koszty (41%)
13
Transport publiczny Powody nie korzystania przez kierowców: - niski komfort podróży (39%), - tłok (36%), - brak możliwości dojazdu w wybrane miejsce komunikacją miejską (20%).
14
Park & Ride - co czwarty kierowca zna ten termin, -niemal co piąty wyraził chęć skorzystania z możliwości łączenia w codziennych podróżach samochodu osobowego i transportu publicznego.
15
Stosunek do ograniczenia przywilejów kierowców Aprobata dla: - bus pasów(65%) - opłat za wjazd do centrum miasta (21%) - płatnych miejsc parkingowych (24%) - zakazu wjazdu samochodom osobowym do centrum miasta w weekendy (31%)
16
Zrównoważony transport Jedynie co dziesiąty badany kierowca słyszał kiedykolwiek o zrównoważonym transporcie.
17
Zrównoważony transport Po objaśnieniu terminu, 62% respondentów zadeklarowało, że jest to dla nich kwestia ważna.
18
II etap badania -Zakończy się w listopadzie br. - Jego celem jest zbadanie efektywności kampanii Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu 2010.
19
Realizacja Badanie zrealizowane przez PBS DGA na zlecenie Ministerstwa Środowiska. Finansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
20
Departament Edukacji Ekologicznej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.