Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Gliwicach
2
Cykl spotkań z uczniami nastąpił po spotkaniu w dniu 7. 10
Cykl spotkań z uczniami nastąpił po spotkaniu w dniu r z mgr Aleksandrą Kruszyńską z Regionalnego Ośrodka Metodyczno – Edukacyjnego „Metis”, które odbyło się w Komendzie Policji w Gliwicach w oparciu o przekazane scenariusze zajęć.
3
Innowacje Zajęcia odbywają się na sali zaaranżowanej na „stadion”(krzesełka i ławki ustawione są i oznaczone w rzędy i sektory)
4
Innowacje Wprowadzamy element rywalizacji.
W zajęciach uczestniczą po dwie klasy (I i II, III a i III b, IV a i IV b, V a i Vb, VI a i VI b). Zachowujemy kameralność spotkań z uczniami.
5
Innowacje Wpuszczamy kibiców drużyny narodowej
6
Innowacje Stroje przygotowywane są wspólnie z wychowawcami na lekcjach wychowawczych. Uczniowie wiedzą, że nie mogą przynieść na zajęcia akcesoriów związanych z klubami sportowymi.
7
Innowacje Klasy przygotowują akcesoria kibica
8
Innowacje Klasy przygotowują okrzyki
9
Innowacje Element rywalizacji między klasami Klasy są oceniane za:
Zachowanie na zajęciach Akcesoria Okrzyk ( może być okrzyk kibica drużyny szkolnej) Bilety Regulamin Falę
10
Przebieg zajęć Klasy szukają oznaczenia dojścia na stadion( na korytarzu rozwieszone są strzałki z napisem na stadion) Sprzedaż „biletów” Sprawdzanie biletów przed wejściem na „stadion”
11
Przebieg zajęć Zajęcie miejsca w swoim sektorze
12
Przebieg zajęć Omówienie elementów stadionu
Omówienie informacji zawartej na bilecie wstępu oraz wyjaśnienie pojęć: sektor, rząd, miejsce, brama Zwrócenie uwagi na posiadanie biletu przez cały pobyt na stadionie Zabawa utrwalająca pojęcia
13
Sektor, rząd, miejsce Zabawa „wszyscy, którzy… siedzą na miejscu numer 3 wstają…”. „ Wszyscy, którzy siedzą w rzędzie 5 machają rękami” „Wszyscy którzy siedzą w sektorze pierwszym klaszczą…”.
14
Przebieg zajęć Omówienie zagadnienia bezpieczeństwa
Burza mózgów: „ Kto jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo” Wyjaśnienie funkcji osób z obsługi stadionu W klasach starszych przedstawienie fragmentów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
15
Przebieg zajęć Podział klas na grupy w celu ułożenia regulaminu imprezy na stadionie - odczytanie regulaminów i przyznanie punktacji
16
Tworzenie regulaminów
17
Tworzenie regulaminów
18
Tworzenie regulaminów
Po odczytaniu regulaminu przez grupę jest on wywieszany na gazetce.
19
Przebieg zajęć Po przerwie sprawdzenie biletów przy powtórnym wejściu na salę-przydział punktów za posiadanie biletu Obowiązki prawdziwego kibica Prezentacja akcesoriów i okrzyków ocena przygotowania
20
Prezentacja akcesoriów i okrzyków
21
Przebieg zajęć Uczymy się fali meksykańskiej-każda klasa uczy się wykonywania fali meksykańskiej, a następnie ją wykonuje przed drugą klasą, która ją ocenia
22
Fala meksykańska
23
Przebieg zajęć Podsumowanie wiadomości Podsumowanie punktacji.
Rozdanie ulotek w celu zapoznania rodziców z tematyką. Opuszczenie stadionu-przypomnienie zasad bezpiecznego opuszczania obiektów sportowych. Uczniowie wychodzą z sali poszczególnymi rzędami z danego sektora.
24
Przykłady regulaminów i okrzyków stworzonych przez klasy
25
Przykłady regulaminów i okrzyków stworzonych przez klasy
26
Przykłady regulaminów i okrzyków stworzonych przez klasy
27
UWAGA Na ostatnich trzech slajdach przedstawione są autentyczne prace uczniów – stąd widoczne błędy ortograficzne. Przed zawieszeniem prac na gazetkę nastąpiła ich korekta. Zapraszamy do dzielenia się z nami uwagami na temat przebiegu projektu w Państwa szkołach. Wszelkie pytania o jego realizacji prosimy o kierowanie na adres mailowy naszej szkoły z dopiskiem „Bezpieczne kibicowanie”.
28
mgr Iga Gębarowska mgr Aleksandra Michalska
Dziękujemy mgr Iga Gębarowska mgr Aleksandra Michalska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.