Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Obszary badawcze ogólnouniwersyteckich ankiet Oceny Jakości Kształcenia
2
Przewidywane terminy działań związanych z przeprowadzeniem ankiety studenckiej
Przygotowanie kwestionariusza ankiety Konsultacje kwestionariusza Digitalizacja ankiety Testy narzędzia Promocja 3 edycji badań wśród studentów Realizacja badania Kontrola zebranego materiału Opracowane wyników i przygotowanie raportu badawczego
3
Przewidywane terminy działań związanych z przeprowadzeniem ankiety studenckiej
do do od do od do maj – czerwiec od do od do od do Przygotowanie kwestionariusza ankiety Konsultacje kwestionariusza Digitalizacja ankiety Testy narzędzia Promocja 3 edycji badań wśród studentów Realizacja badania Kontrola zebranego materiału Opracowane wyników i przygotowanie raportu badawczego
4
Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań
I edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka
5
Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań
I edycja II edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka Warunki rozwoju naukowego Biblioteki Warunki socjalno-bytowe
6
Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań
I edycja II edycja III edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Problemy mobilności itp. Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka Warunki rozwoju naukowego Biblioteki Warunki socjalno-bytowe Opinie nt. działań władz UW Opinie nt. studenckich ankiet oceny zajęć dydaktycznych Opinie nt. innowacyjnych rozwiązań na UW
7
Realizacja studenckich ankiet oceny zajęć dydaktycznych
W I edycji (rok ak. 2008/2009) 40 tysięcy ankiet z 28 jednostek W II edycji (1 semestr roku ak. 2008/2009) 30 tysięcy ankiet z 22 jednostek Obecnie - zbieramy zgłoszenia jednostek do badania - prowadzimy testy kontroli skanowania Terminy: Druk ankiet – początek maja (ankiet dla Studium WF – do końca kwietnia) Dystrybucja ankiet – połowa maja (ankiet dla Studium WF – początek maja) Realizacja badania: – (Studium WF: – ) Skanowanie formularzy: czerwiec – lipiec Przygotowanie i dystrybucja raportów: do końca września
8
Ogólnouniwersyteckie badanie wśród nauczycieli akademickich
Wywiad przeprowadzony w końcu marca Zagadnienie badawcze: wartość Uniwersytetu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Czas trwania wywiadu: 18 minut
9
Ogólnouniwersyteckie badanie wśród nauczycieli akademickich
Wnioski z pilotażu Sformalizowana ankieta nie pozwala na uchwycenie niektórych istotnych kwestii (np. specyficzne stosunki w pracy oraz sposób doświadczania „etosu uniwersyteckiego”. Inne rozumienie „reprezentatywności” w badaniu jakościowym Przedmiotem badania nie są pracownicy UW lecz UW W wywiadzie z młodszym pracownikiem naukowym UW dowiedzieliśmy się też o postawach innych kategorii pracowników (profesorów, doktorantów itp.) Ważne jest nie tylko to co się mówi, ale też jak się mówi i w jakiej kolejności się mówi. Można wydobyć również kwestie nie przewidziane w scenariuszu. Badanie jakościowe (wywiad-rozmowa) jest metodą badawczą szczególnie odpowiednią w sytuacji, w której badacz jest częścią badanej rzeczywistości.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.