Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

V Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "V Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój."— Zapis prezentacji:

1 V Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9 września 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 Sytuacja w obszarze edukacji w województwie warmińsko-mazurskim Upowszechnienie edukacji przedszkolnej Wyniki egzaminu gimnazjalnego Niski poziom upowszechnienia kształcenia ustawicznego Niedostosowanie programów nauczania do potrzeb regionalnego rynku pracy

3 Wskaźniki realizacji Priorytetu Wartości wskaźników produktu - zadeklarowane we wnioskach o dofinansowanie Numer Działania w ramach którego wskaźnik jest monitorowany Nazwa wskaźnikaWartość osiągniętego wskaźnika od początku realizacji Działania do 30.06.2009 r. Wartość wskaźnika do osiągnięcia do końca 2009 roku Stopień realizacji wskaźnika (%) Wartość docelowa wskaźnika (2013) Stopień realizacji wskaźnika (%) Działanie 9.1Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskały wsparcie w ramach Działania 8721414%73119% Działanie 9.1Liczba szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne), które zrealizowały projekty rozwojowe w ramach Działania 11020055%69616% - w tym na obszarach miejskich7964123%22036% - w tym na obszarach wiejskich3113623%4767% Działanie 9.2Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe 5048104%17029% Działanie 9.2Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych 113631%1279% Działanie 9.2Liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach Działania 8180641%483800% Działanie 9.3Liczba osób dorosłych w wieku 25-64 lata, które uczestniczyły w formalnym kształceniu ustawicznym w ramach Działania 15318009%63022% Działanie 9.4Liczba nauczycieli, którzy uczestniczyli w doskonaleniu zawodowym w krótkich formach 199107419%37585% - w tym nauczyciele na obszarach wiejskich648627%30182% - w tym nauczyciele kształcenia zawodowego01040%3630% Działanie 9.5 Liczba oddolnych inicjatyw społecznych podejmowanych w ramach Działania 14724613%88167%

4 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych w systemie oświaty 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych 9.1.3 Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych – projekty systemowe 9.2 Podniesienie atrakcyjności szkolnictwa zawodowego 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

5 Kryteria wyboru projektów Najważniejsze kryteria dostępu: Projekt realizowany jest wyłącznie na obszarach wiejskich i skierowany jest do dzieci z obszarów wiejskich Projekt realizowany jest na terenie woj. warmińsko- mazurskiego w szkołach zlokalizowanych wyłącznie na obszarach wiejskich Projekt zakłada współpracę z przedsiębiorstwami we wdrażaniu programu rozwojowego szkoły w zakresie organizacji staży i praktyk Projekt zakłada kształcenie nauczycieli w tzw. krótkich formach Grupę docelową w projekcie stanowią przynajmniej w 40% nauczyciele kształcenia zawodowego lub nauczyciele zatrudnieni w szkołach na obszarach wiejskich

6 Kryteria wyboru projektów Najważniejsze kryteria strategiczne: Projekt przewiduje aktywny udział rodziców w tworzeniu i organizacji przedszkola lub projekt realizowany jest w partnerstwie z organizacją pozarządową działającą lokalnie realizującą zadania na rzecz upowszechniania edukacji Projekt jest realizowany na obszarze o wskaźniku edukacji przedszkolnej poniżej 10% Projekt przewiduje cross- financing z przeznaczeniem na dostosowanie obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych Projekt zakłada wprowadzenie doradztwa zawodowego skierowanego do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Projekt zakłada podniesienie wyników z egzaminów zewnętrznych w szkołach oraz placówkach oświatowych, w których uczniowie osiągnęli średni wynik w ramach ubiegłorocznych egzaminów zewnętrznych niższy od średniej wojewódzkiej

7 Kryteria wyboru projektów Najważniejsze kryteria strategiczne c.d: Projekt przyczynia się do dostosowania szkół do przyjęcia młodszych dzieci (edukacja wczesnoszkolna) Projekt zakłada realizację programu rozwojowego w szkołach, w których do egzaminu zawodowego przystępuje mniej niż 70% uczniów Projekty dotyczą podniesienia kwalifikacji zawodowych na kierunkach istotnych dla rozwoju województwa warmińsko-mazurskiego tj.: turystyka (hotelarstwo, gastronomia, przetwórstwo spożywcze, ochrona środowiska), budownictwo i meblarstwo, ICT, opieka nad osobami starszymi, niepełnosprawnymi Grupę docelową w projekcie stanowią w co najmniej 40 % (9.3) lub w co najmniej 20% (9.4) osoby w wieku powyżej 45 roku życia Projekt zakłada potwierdzanie kwalifikacji zawodowych zdobytych w sposób pozaformalny i nieformalny

8 Temat: Projekty innowacyjne w 2010r. Temat: Działania służące zwiększeniu zainteresowania uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych kontynuacją kształcenia na kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy KRYTERIA STRATEGICZNE: Projekt jest realizowany w partnerstwie wielosektorowym Realizacja projektu w partnerstwie ponadnarodowym

9 Projekty współpracy ponadnarodowej w 2010 roku NAJWAŻNIEJSZE KRYTERUM DOSTĘPU: Kompleksowość – zastosowanie co najmniej dwóch form działań kwalifikowanych w ramach współpracy w tym adaptowanie rozwiązań wypracowanych w innym kraju

10 Projekty systemowe przewidziane do realizacji w 2010 roku: III edycja projektu Program stypendialny szansą na rozwój edukacyjny uczniów Warmii i Mazur – pomocą stypendialną objętych zostanie 250 stypendystów wartość projektu- 1.300.000 PLN, okres realizacji 2010-2011 Projekt realizowany przez Departamentu Sportu Wyrównywanie szans edukacji i wspieranie rozwoju uczniów poprzez program prewencji i przeciwdziałania patologii – udział w projekcie weźmie 40 szkół oraz 1500 uczniów wartość projektu 3.000.000 PLN, okres realizacji 03.2010- 30.06.2011 Projekt realizowany przez Biuro Jakości i Znaków Regionalnych Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach 2004- 2013 – udział 4 szkół w pełnym czteroletnim cyklu kształcenia wartość projektu- 4.969.950 PLN, okres realizacji 2010-2014

11 KONTRAKTACJA I WYDATKI W PRIORYTECIE IX W 2010 ROKU KONTRAKTACJAWYDATKI Poddziałanie 9.1.111 580 392,0010 913 187,00 Poddziałanie 9.1.215 619 205,0017 037 731,00 Działanie 9.215 580 481,0021 006 849,00 Działanie 9.35 583 750,008 980 846,00 Działanie 9.42 926 968,006 617 470,00 Działanie 9.50,002 875 567,00 Proj. innowacyjne3 066 165,003 462 050,00 Proj. ponadnarodowe3 679 398,002 000 000,00 Proj. stypendialny1 300 000,001 379 000,00 Proj. przeciwdziałania patologii 2 200 000,003 000 000,00 Proj. poprawa jakości usług gastronom. 4 969 950,001 883 570,00

12 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "V Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój."

Podobne prezentacje


Reklamy Google