Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieczysław Machalski Został zmieniony 11 lat temu
1
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych założeń zespołowe, planowane działanie zmierzające do rozwiązania problemu z zastosowaniem różnych metod
2
ELEMENTY PROJEKTU EDUKACYJNEGO
Wybranie tematu projektu Określenie celów i zaplanowanie etapów jego realizacji Wykonanie zaplanowanych działań Publiczne zaprezentowanie rezultatów projektu Ocena(samoocena i ocena kolegów)
3
Instrukcja dla ucznia:
Ważną rolę w metodzie projektów spełnia instrukcja, która powinna być jasna i czytelna dla każdego z uczniów. Instrukcję przygotowuje nauczyciel.
4
ELEMENTY INSTRUKCJI DLA UCZNIA
temat projektu cele projektu zadania dla konkretnego ucznia lub grupy uczniów wskazówki, źródła informacji termin, sposób i czas prezentacji terminy konsultacji kryteria oceny pracy
5
Czego uczy metoda projektów?
SAMODZIELNEJ PRACY I KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI ODPOWIEDZIALNOŚCI, PODEJMOWANIA DECYZJI I SAMOOCENY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW, WYRAŻANIA OPINII I SŁUCHANIA INNYCH PLANOWANIA, PRZEWIDYWANIA, POKONYWANIA TRUDNOŚCI
6
Projekt a warunki zamieszczone w podstawie:
Stosując metodę projektu kształtujemy u uczniów następujące umiejętności : organizacji pracy ( „planowanie, organizowanie i ocenianie własnej nauki”) selekcji zebranych materiałów(„poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł”) współdziałania ( „ efektywne współdziałanie w zespole, podejmowanie indywidualnych i grupowych decyzji”) korzystania i poszukiwania różnych źródeł informacji („poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł”) rozwiązywania problemów („ dochodzenie do rozumienia treści, rozwijanie zdolności myślenia, rozwiązywania problemów w sposób twórczy”) kulturalnego dyskutowania( „prezentacja własnego punktu widzenia i uwzględnienia poglądów innych, poprawnego posługiwania się językiem” prezentowania ( „ przygotowanie do publicznych wystąpień”)
7
Projekt a standardy: Realizacja standardów w obszarach:
W zakresie wiedzy o języku( umiejętność publicznego zabierania głosu, językowy savoir-vivre) W zakresie wiedzy o literaturze i kulturze ( wybrane utwory literackie: tematy, motyw, wątki) W zakresie redagowania tekstów( praca redakcyjna, interpretacja utworu literackiego) W zakresie korzystanie z informacji ( rozpoznać tematy, motywy, wątki; bohater i sposoby jego kreowania w utworze; problematyzować odczytanie tekstu, stawiać hipotezy, wskazać konteksty i wykorzystać je w interpretacji)
8
5. W zakresie tworzenia informacji (publicznie zabrać głos, zachować się właściwie językowo ( savoir-vivre), gromadzić, selekcjonować materiał, hierarchizować, formułować hipotezy i wnioski, interpretować utwór, porównywać, przywoływać konteksty, streszczać, parafrazować, cytować, komentować, wnioskować, formułować i uzasadniać opinie, prezentować własne przeżycia, uczestniczyć w dyskusji, korzystać z Internetu i innych źródeł informacji, wykonać opis bibliograficzny, wyszukać literaturę przedmiotu, dokonać jej selekcji)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.