Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKsenia Zientara Został zmieniony 11 lat temu
1
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
2
Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort
Producenci specyficznych produktów turystycznych z sektora prywatnego: Przedsiębiorstwa lokalne Przedsiębiorstwa o regionalnym zasięgu działania Przedsiębiorstwa o krajowym lub ponadnarodowym zasięgu działania Jednostki nie nastawione na zysk
3
Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort
Producenci specyficznych produktów turystycznych z sektora publicznego: Administracja lokalna, regionalna, centralna Przedsiębiorstwa publiczne Wyspecjalizowane agendy administracyjne (np. konserwator zabytków lub przyrody)
4
Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort
Inne jednostki oddziałujące na kształt produktu ort Lokalne biura promocji turystyki Zrzeszenia producentów usług turystycznych Mieszkańcy
5
Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort
JEDNOSTKI SEKTORA PRYWATNEGO Wytwórcy specyficznych produktów turystycznych (np. łańcuchy hotelowe, sieci ośrodków wypoczynkowych, konsorcja hotelowe) Touroperatorzy i agenci podróży (głównie dystrybucja) Organizacje nie nastawione na zysk (np. stowarzyszenia turystyki, izby gospodarcze, izby turystyczne)
6
Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort
Międzynarodowe organizacje nie nastawione na zysk (np. organizacja miast bliźniaczych) Organizacje zrzeszające osoby zainteresowane uprawianiem turystyki (np. American Automobile Association)
7
Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort
JEDNOSTKI SEKTORA PUBLICZNEGO Komórki odpowiedzialne za rozwój gospodarczy, lokalne biura informacji turystycznej, biura ds. kongresów i odwiedzających, biura promocji turystyki Urzędy ds. turystyki lub narodowe organizacje turystyczne
8
Podmioty oddziałujące na cenę produktu ort
Duży wpływ warunków otoczenia i decyzje zewnętrzne w stosunku do podmiotów lokalnych Narzędzia umożliwiające władzom lokalnym sterowanie kształtem produktu ort mogą być instrumentem oddziaływania na poziom cen, np. system kontroli wykorzystania przestrzeni, bodźce dla inwestorów itp.
9
Podmioty oddziałujące na cenę produktu ort
Uprawnienia regulacyjne władz lokalnych, regionalnych umożliwiają im ustalanie systemu odpłatności za korzystanie z walorów i lokalnego transportu (np. taksa klimatyczna, podatek hotelowy, opłaty drogowe itp.) Umiejętnie prowadzona promocja ort i jego produktów (np. uzyskanie przez ort miana unikatowego lub przeznaczonego dla zamożniejszej części rynku)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.