Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWojtek Dzikiewicz Został zmieniony 11 lat temu
1
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław Łagodziński Radca Generalny Rzecznik Prasowy Prezesa GUS
2
Cele i założenia programu promocji NSP 2011 poinformowanie opinii publicznej o spisie, jego organizacji i przebiegu, nakłonienie ludności do akceptacji spisu i czynnego w nim uczestnictwa, pobudzenie poczucia obywatelskiego obowiązku, potrzeby uczestnictwa w ważnym społecznie działaniu, pomoc w skutecznej realizacji obowiązku spisowego, edukacja najmłodszej części społeczeństwa poprzez specjalny program edukacyjny. 2
3
Adresaci działań promocyjnych NSP 2011 społeczeństwo – wszystkie grupy i kategorie społeczne, stowarzyszenia, organizacje (w tym stowarzyszenia mniejszości narodowych i grup etnicznych), uczniowie szkół gimnazjalnych i licealnych, studenci szkół wyższych, przedstawiciele administracji państwowej i samorządowej, media wszystkich kategorii i rodzajów, działające na terenie Polski. 3
4
Podstawowe materiały promocyjne kierowane bezpośrednio do ludności biorącej udział w NSP 2011 List Generalnego Komisarza Spisowego do ludności objętej spisem, Ulotki informacyjne. Opracowanie – październik/listopad 2011 r. 4
5
Działania promocyjne kierowane do całego społeczeństwa - wg form promocji: drukowane: list Generalnego Komisarza Spisowego, ulotki, broszura informacyjna, zamówione teksty w wydawnictwach periodycznych itd., graficzne: plakaty, logo spisu na wydawnictwach GUS, kalendarze, teczki informacyjne, audiowizualne: spoty, audycje, panele dyskusyjne, wątki fabularne, filmy instruktażowe do samospisu, prezentacja spisu w portalach internetowych: strona spisowa spis.gov.pl w tym moduł FAQ, informacje o spisie na zewnętrznych portalach informacyjnych, wystąpienia medialne ekspertów GUS: konferencje, wywiady, spotkania, konsultacje, działania edukacyjne: zakładka edukacyjna na spis.gov.pl, akcja Dzienniczek Spisowy Ucznia NSP 2011. 5
6
Specjalne działania edukacyjno- promocyjne kierowane do młodzieży gimnazjalnej i licealnej oraz studentów Po doświadczenia wyniesionych z działań promocyjnych podjętych w spisach próbnych Zespół planuje następujące działania skierowane do młodzieży: zakładka edukacyjna w portalu spisowym, Dzienniczek Spisowy Ucznia do NSP 2011, promocja lekcji spisowej, współpraca ze szkołami wyższymi, w tym współpraca z systemami bibliotecznymi. 6
7
Działania promocyjne kierowane do odbiorców instytucjonalnych nawiązanie współpracy z: instytucjami publicznymi, organizacjami wyznaniowymi, społecznymi oraz stowarzyszeniami, współpraca z portalami urzędów wojewódzkich, współpraca z portalami urzędów gmin. 7
8
Działania informacyjno-promocyjne kierowane do mediów: drukowanych, audialnych i audiowizualnych, elektronicznych. Rodzaje działań: pilne informacje Rzecznika Prasowego Prezesa GUS o tematyce spisowej, wywiady i briefingi, konferencje prasowe w GUS i w urzędach statystycznych, zakładka dla prasy w Portalu Informacyjnym GUS, bieżący monitoring mediów. 8
9
Podstawa: Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków i sposobu rozpowszechniania audycji propagujących idee narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2011 roku. (Projekt rozporządzenia obecnie w trakcie konsultacji społecznych). Planujemy produkcję 3 audycji promocyjno-informacyjnych (spoty) Emisja spotów odbędzie się w TVP 1, TVP 2, TVP Info, 16 ośrodkach regionalnych oraz w Programie 1, 2 i 3 Polskiego Radia i w 17 rozgłośniach regionalnych; spoty dostępne będą także na www.spis.gov.pl. Rozpoczęcie emisji - styczeń 2011 r. Inne działania skierowane do mediów publicznych: Wątki spisowe w serialu telewizyjnym, Przesłanie Prezesa i inne nagrania promujące NSP 2011, Panele dyskusyjne, Bieżące informacje spisowe. Działania informacyjno-promocyjne kierowane do mediów publicznych 9
10
Pozostałe działania informacyjno- promocyjne promocja logo NSP na materiałach i publikacjach statystyki publicznej, wystawy tematyczne, plakaty NSP 2011, gadżety spisowe roll-upy, baner na budynku GUS, 10
11
Współpraca z urzędami statystycznymi konferencje prasowe w urzędach statystycznych, transmisja w postaci audio comiesięcznych konferencji prasowych Prezesa GUS, wystąpienia przedstawicieli urzędów statystycznych w mediach lokalnych, redystrybucja materiałów informacyjnych do prasy terenowej, monitoring mediów lokalnych, witryny informacyjne w urzędach statystycznych, realizacja akcji edukacyjnej Dzienniczek Spisowy Ucznia do NSP 2011 w szkołach. 11
12
Dziękuję za uwagę 12
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.