Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AGENDA Cele i podstawowe założenia strategii Łańcuch innowacyjności

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AGENDA Cele i podstawowe założenia strategii Łańcuch innowacyjności"— Zapis prezentacji:

0 Innowacyjne aspekty strategii rozwoju miasta Łodzi
Projekt nr 494/2004 „Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji w regionie” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Innowacyjne aspekty strategii rozwoju miasta Łodzi III Konferencja Regionalna „Nauka dla Gospodarki” Łódź, października 2005 r. Dr hab. Michał Kwieciński McKinsey & Company

1 AGENDA Cele i podstawowe założenia strategii Łańcuch innowacyjności
Innowacyjne aspekty strategii

2 GŁOWNY CEL OPRACOWANEJ STRATEGII
Podstawowy cel Tworzenie miejsc pracy, odpowiadających zapotrzebowaniu w Łodzi Dla wykwalifikowanych absolwentów uczelni Dla niżej wykwalifikowanych bezrobotnych Horyzont czasowy Średniookresowy: 5-10 lat Komplementarność wobec stworzonego wcześniej programu LORIS obejmującego dłuższy horyzont czasowy Źródło: Analiza zespołu

3 W WYNIKU WDROŻENIA STRATEGII MOŻE POWSTAĆ 25 TYS
W WYNIKU WDROŻENIA STRATEGII MOŻE POWSTAĆ 25 TYS. MIEJSC PRACY W CIĄGU 5 LAT I 40 TYS. W CIĄGU 10 LAT W tysiącach osób 2010 2015 Obecna liczba bezrobotnych 57 Oczekiwany spadek bezrobocia w wyniku wdrożenia strategii -25 -40 Potencjalny wzrost bezrobocia w przemyśle tekstylno-odzieżowym +15 +20 Efekt ogólnego wzrostu gospodarczego -? Poziom bezrobocia na koniec okresu <47 <37 Źródło: Analiza zespołu

4 TRZY FILARY STRATEGII MIASTA ŁODZI
Kluczowe działania wdrażane w pierwszej kolejności, przynoszące szybkie efekty Duzi inwestorzy Proaktywnie pozyskiwani w branżach priorytetowych BPO AGD Logistyka W innych branżach, profesjonalna obsługa dużych inwestorów napływających do Łodzi Rozwój przedsiębiorczości Poprawa ogólnych warunków prowadzenia działalności gospodarczej Stymulacja powstawania i rozwoju przedsiębiorstw (w dłuższym okresie, w tym działalności innowacyjnej) Poprawa atrakcyjności miasta Poprawa wizerunku miasta Skoncentrowanie działań promocyjnych na unikalnych walorach Łodzi Działania wspierające (głównie poprawa infrastruktury komunikacyjnej i noclegowej) Źródło: Analiza zespołu

5 „ŁAŃCUCH INNOWACJI” : OD LABORATORIUM DO CAŁEJ BRANŻY
Promocja innowacji Wzrost oparty na innowacjach Komercjalizacja innowacji Osiągnięcie efektu skali Wpływ na produktywność Tworzenie innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Pojedyncza firma Branża Zamawianie innowacji Adaptacja innowacji innych firm Źródło: McKinsey

6 BRANŻE PODSTAWOWE: SZANSA NA INNOWACYJNĄ DZIAŁALNOŚĆ NA DUŻĄ SKALĘ
Promocja innowacji Wzrost oparty na innowacjach Tworzenie innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Komercjalizacja innowacji Pojedyncza firma Osiągnięcie efektu skali Wpływ na produktywność Branża Zamawianie innowacji Adaptacja innowacji innych firm Centra zaplecza biznesowego (BPO – Business Process Offshoring) Produkcja AGD Logistyka Zaawansowane usługi biznesowe, np. pricing „Lean manufacturing” 3PL: Zarządzanie całym łańcuchem dostaw (mózg logistyczny innych firm) 4PL: Przejęcie niektórych funkcji montażowych od klientów Źródło: Analiza zespołu

7 BRANŻE PODSTAWOWE: SZANSA DLA ŁÓDZKICH OŚRODKÓW BADAWCZYCH
Promocja innowacji Wzrost oparty na innowacjach Tworzenie innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Komercjalizacja innowacji Pojedyncza firma Osiągnięcie efektu skali Wpływ na produktywność Branża Zamawianie innowacji Adaptacja innowacji innych firm Centra zaplecza biznesowego (BPO – Business Process Offshoring) Produkcja AGD Logistyka Współpraca z instytutami ekonomicznymi np. w modelowaniu biznesowym i w księgowości Współpraca z instytutami technicznymi w dziedzinach mechaniki, elektroniki, technologii produkcji Współpraca z instytutami informatycznymi: np. oprogramowanie optymalizujące sieć dostaw Źródło: Analiza zespołu

8 PROMOCJA INNOWACJI – DALSZY ROZWÓJ ISTNIEJĄCYCH INSTYTUCJI
Wzrost oparty na innowacjach Tworzenie innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Komercjalizacja innowacji Pojedyncza firma Osiągnięcie efektu skali Wpływ na produktywność Branża Zamawianie innowacji Adaptacja innowacji innych firm Dalszy rozwój działalności łódzkich instytucji wspierających przedsiębiorczość i komercjalizację nauki i koordynacja ich działalności Szczególne perspektywy w dwóch branżach innowacyjnych Rozwój oprogramowania Biotechnologia Źródło: Analiza zespołu


Pobierz ppt "AGENDA Cele i podstawowe założenia strategii Łańcuch innowacyjności"

Podobne prezentacje


Reklamy Google