Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Kontrakt menedżerski
2
Spis treści Definicja Elementy Rodzaje Zalety Wady
3
Definicja kontraktu menedżerskiego
Kontrakt menedżerski to umowa cywilnoprawna, na mocy której przyjmujący zlecenie (zarządca) zobowiązuje się za wynagrodzeniem, do stałego wykonywania czynności zarządu przedsiębiorstwem zleceniodawcy (przedsiębiorcy) w jego imieniu i na jego rzecz.
4
Elementy kontraktu menedżerskiego
przedmiot umowy, obowiązki stron, odpowiedzialność zarządzającego, zadania do wykonania i kryteria oceny efektywności ich realizacji, samodzielność zarządzającego, czas trwania umowy, wynagrodzenie i dodatki motywacyjne, elementy socjalne, złoty parasol, czyli odprawa.
5
Rodzaje kontraktów menedżerskich
kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach państwowych kontrakty menedżerskie w jednoosobowych spółkach Skarbu Państwa umowy o zarządzanie majątkiem Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach prywatnych
6
Zalety kontraktu menedżerskiego
duża swoboda w ich tworzeniu kontrakt menedżerski może być zawarty w formie umowy o pracę lub umowy prawa cywilnego, menedżer negocjuje swoje przywileje i obowiązki, pensja menedżera zwykle składa się z części stałej i zmiennej, uzależnionej od wyników, "złote parasole"
7
Wady kontraktu menedżerskiego
menedżerowie na kontraktach opodatkowani są tak samo jak zwykli pracownicy. zakaz konkurencji odpowiedzialność menedżera z tytułu sprawowania zarządu opiera się na zasadzie winy
8
Bibliografia Kozioł L., Motywacja w pracy, determinanty ekonomiczno- organizacyjne, s Kozioł L., Doskonalenie systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie, s
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.