Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGrażyna Mielke Został zmieniony 11 lat temu
1
(c) W. Cellary 2006, slide 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, 60-854 Poznań cellary@kti.ae.poznan.pl http://www.kti.ae.poznan.pl/ Cyfrowa Polska dla każdego
2
(c) W. Cellary 2006, slide 2 Zmiana pokoleniowa Osoby w wieku 45-60 Pokolenie rządzącychPrzyszłość narodu Osoby w wieku 19-24 11% ma wyższe wykształcenie 49% studiuje na uczelniach Wykształcenie współczynnik skolaryzacji netto współczynnik skolaryzacji brutto
3
(c) W. Cellary 2006, slide 3 Potrzeby Polski Wykształceni ludzie potrzebują pracy opartej na wiedzy Niewykształceni ludzie potrzebują usług opartych na wiedzy
4
(c) W. Cellary 2006, slide 4 Pomysł na program
5
(c) W. Cellary 2006, slide 5 Cyfrowa Polska dla Każdego Usługi cyfrowe z wszystkich dziedzin: szkolnictwo rozrywka kultura finanse prawo zdrowie administracja wakacje naprawy zakupy przyrodniczych technicznych społecznych medycznych ekonomicznych humanistycznych artystycznych Praca dla ludzi z wszystkich zawodów i dyscyplin:
6
(c) W. Cellary 2006, slide 6 Plan Tworzenie i uaktualnianie treści cyfrowych dla lokalnych społeczności Świadczenie usług cyfrowych dla lokalnych społeczności Treści i usługi cyfrowe dla przedsiębiorstw Treści i usługi cyfrowe na eksport Program Cyfrowa Polska dla Każdego Elektroniczna gospodarka oparta na wiedzy
7
(c) W. Cellary 2006, slide 7 Treści cyfrowe o lokalnych społecznościach kim jesteśmy? co mamy? co potrafimy? z kim chcemy współpracować? My – lokalna społeczność:
8
(c) W. Cellary 2006, slide 8 Usługi cyfrowe dla lokalnych społeczności co Ty chcesz załatwić? w jakim stanie jest Twoja sprawa? w czym Ci pomóc? Osobiste pytanie:
9
(c) W. Cellary 2006, slide 9 Algorytm dla młodych Pomyśl – co wiesz użytecznego Przygotuj projekt: tworzenia i uaktualniania treści cyfrowych lub świadczenia usług cyfrowych Opracuj biznesplan Wygraj konkurs Załóż własną firmę Dostaniesz zlecenie na swój pierwszy projekt z publicznych pieniędzy, które starczą Ci na półtora roku działalności Myśl co dalej – szukaj zleceń w gospodarce i za granicą Współpracuj – integruj się – konsoliduj
10
(c) W. Cellary 2006, slide 10 Korzyści dla wszystkich Dla młodych wykształconych osób Dla osób w średnim i starszym wieku Dla lokalnych społeczności Dla polskiej gospodarki Dla Polski jako całości
11
(c) W. Cellary 2006, slide 11 Korzyści dla wszystkich (1) Dla młodych wykształconych osób praca zgodna z wykształceniem i ambicjami posługiwanie się nowoczesnymi technologiami własna działalność gospodarcza szansa na sukces zawodowy w Polsce Dla osób w średnim i starszym wieku odsunięcie groźby wykluczenia cyfrowego podniesienie jakości życia dzięki usługom cyfrowym lepszy kontakt z ludźmi młodymi i lokalną społecznością
12
(c) W. Cellary 2006, slide 12 Korzyści dla wszystkich (2) Dla lokalnych społeczności integracja społeczności wokół wspólnych zasobów cyfrowych uaktywnienie postaw obywatelskich i prospołecznych uzyskanie widoczności zewnętrznej w kraju i za granicą pobudzenie współpracy z partnerami zewnętrznymi wyjście z samoizolacji, poczucia odtrącenia i niemożności
13
(c) W. Cellary 2006, slide 13 Korzyści dla wszystkich (3) Dla polskiej gospodarki utworzenie tysięcy małych, elastycznych i dynamicznych firm wysokich technologii rozpowszechnienie firm wysokich technologii w całym kraju – zrównoważenie rozwoju rozwój nowoczesnego sektora usług przyspieszenie wprowadzania do e-gospodarki dwóch milionów tradycyjnych przedsiębiorstw zwiększenie zdolności kooperacyjnych w kraju i za granicą otwarcie drogami elektronicznymi rynków zagranicznych dla polskich przedsiębiorstw możliwość eksportu usług cyfrowych poprawa usług sektora publicznego dla firm zmniejszenie bezrobocia
14
(c) W. Cellary 2006, slide 14 Korzyści dla wszystkich (4) Dla Polski jako całości zatrzymanie w Polsce (zachęcenie do powrotu) młodych Polaków – przyszłości narodu integracja społeczna dzięki informacji i komunikacji otwarcie na Unię Europejską i świat przyciągnięcie kapitału zagranicznego i tworzenie miejsc pracy w gospodarce opartej na wiedzy wypromowanie Polski jako kraju powszechnych, nowoczesnych technologii
15
(c) W. Cellary 2006, slide 15 Koszty programu Mamy w Polsce 2500 gmin Po 40 projektów na gminę daje 100.000 projektów (czyli 100.000 nowych firm) Po 50.000 zł średnio na projekt daje 5 mld zł, czyli 1,25 mld Euro To tylko 2% funduszy z Unii Europejskiej będących w gestii Ministerstw Rozwoju Regionalnego Młodzieży też się coś należy!
16
(c) W. Cellary 2006, slide 16 Żyj lokalnie działaj globalnie Styl życia i pracy młodzieży Przez Internet W Polsce
17
(c) W. Cellary 2006, slide 17 Program dałaby szansę polskiej młodzieży w Polsce z korzyścią dla wszystkich Polaków
18
(c) W. Cellary 2006, slide 18 Dziękuję
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.