Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Opracowała: Pedagog Klaudia Burchard – tutor szkolny
2
Jak powstał pomysł? Przyszło mi na myśl, iż ma to być: Forma pytająca
Pytanie o mocne strony ucznia Pytanie o zainteresowanie uczestnika Pytanie o potrzeby do realizacji pragnienia Pytanie ucznia o przyszłość
4
Jakie zadałam pytania? 1.Co umiemy najlepiej?
2.Kim chcę być w przyszłości? 3.Czy pkt.1. mi pomoże w realizacji pkt.2.? 4.Co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć pkt.2.?
5
W jaki sposób uczestnicy grupy odpowiadali na zadane pytania?
Na jednym ze spotkań rozmawialiśmy o swoich mocnych stronach. Uczniowie zapisywali swoje zalety w formie tabeli. Kolejna godzina była poświęcona ich zainteresowaniom oraz tym, jak się ono ma do odpowiedzi z poprzedniego spotkania. Praca była bardzo zindywidualizowana. Na następnych zajęciach rozmawialiśmy już o marzeniach wybiegając daleko w przyszłość, czyli o tym, kto kim chce być, jak będzie dorosły?
7
Dalsze kroki… Każdy uczestnik miał za zadanie pogrupować swoje odpowiedzi z tych trzech bloków tematycznych w taki sposób, aby mógł odpowiedzieć na zadane pytania. Dzieciaki pracowały czasami w grupach, czasami indywidualnie przychodziły po pomoc i wsparcie, innym razem kontaktowały się ze mną drogą , komunikatorem gg, przez portal nasza-klasa.
9
Tak powstały poniższe odpowiedzi
1.Co umiemy najlepiej? Malować 2.Kim chcę być w przyszłości? Kosmetyczką 3.Czy pkt.1. mi pomoże w pkt.2.? Tak pomoże 4.Co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć pkt.2.? Poprawić naukę
11
Kolejne odpowiedzi… 1. Co umiem najlepiej? Odp: Szkicować.
2. Kim chcę być w przyszłości? Odp: Projektantką stroi. 3. Czy PKT. 1 pomoże mi w osiągnięciu PKT. 2? Odp: Tak. 4. Co jeszcze muszę zrobić żeby osiągnąć PKT. 2? Odp: Poprawić umiejętności malarskie.
13
Następne odpowiedzi… Co umiem najlepiej?
Odp. Najlepiej umiem jeździć na kładzie, rowerze, nartach. Kim chcę być w przyszłości? Odp. Chcę mieć swoją firmę. Czy pkt.1 pomoże mi w osiągnięciu pkt. 2 ? Odp. Pomoże mi Co jeszcze muszę zrobić żeby osiągnąć pkt 2? Odp. Muszę się lepiej uczyć i mieć ukończone studia.
15
„Materiał” W taki sposób stworzyłam materiał/tematy do kolejnych spotkań z dziećmi. Następnym krokiem było wypracowanie sposobu przekazania przez uczniów swojego zainteresowania. Dość często korzystałam z materiałów zamieszczonych na platformie projektu typu: ankiety, dodatkowe pytania, karty pracy.
17
Obecnie… Teraz myślimy nad tym, jak będą wyglądały plany rozwojowe poszczególnych uczestników: czy to będzie plakat, czy przybrać formę prezentacji multimedialnej, czy może jeszcze prowadzić dziennik. Nad wszystkim dzieci pracują same, ja jedynie pełnię rolę doradcy, który wspomaga, kiedy następuje zastój, blokada, niepewność. Podpowiadam, podaję tematy do przemyślenia, pokazuję różne skutki działań, przez co uczniowie mogą sami podjąć decyzję, co będzie dla nich lepsze.
18
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.