Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJurek Burdach Został zmieniony 9 lat temu
1
PORADA PRAWNA - SCHEMAT BUDOWY NA POTRZEBY ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
2
Elementy porady prawnej Sporządzając poradę prawną należy wskazać następujące elementy: miejsowość i datę sporządzenia porady sygnaturę akt imię i nazwisko Klienta nagłówek „Porada prawna”
3
podstawy ustalenia stanu faktycznego np. rozmowa z Klientem, określone dokumenty (ze wskazaniem o jaki dokument chodzi, jego daty i sygnatury) zapytania Klienta – wymienione w punktach podstawę prawną należy wymienić wszystkie akty prawne, mające znaczenie dla udzielenia odpowiedzi na pytania Klienta (bądź rozstrzygnięcia istotnych kwestii o które Klient nie pyta, lecz które są związane z danym zagadnieniem i zasługują na zasygnalizowanie Klientowi), ze wskazaniem ich daty oraz publikatora; w razie stosowania w uzasadnieniu porady skrótów dla oznaczeń aktów prawnych należy je w tym miejscu opisać, np. posługując się sformułowaniem „przywoływana dalej jako:.....”
4
główne tezy porady np. w punktach, nawiązujących do numeracji pytań zadanych przez Klienta (kwestii problemowych) uzasadnienie dla przejrzystości wypowiedzi warto rozważyć podział na części nawiązujące do pytań zadanych przez Klienta (kwestii problemowych) oznaczone numerycznie lub opatrzone nagłówkami; należy wskazywać konkretne przepisy prawne, na których opiera się zajmowane stanowisko; w przypadku korzystania z orzecznictwa lub poglądów przedstawicieli doktryny należy powoływać odpowiednie źródło podpis
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.