Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBlanka Woźnica Został zmieniony 9 lat temu
1
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie
2
Celem zajęć psychologiczno-pedagogicznych o charakterze terapeutycznym realizowanych przez panią mgr Ewę Gołąb-Rajch w ramach projektu EFS "Równym krokiem w przyszłość" jest przede wszystkim wspomaganie uczniów w ich rozwoju oraz pomoc w rozumieniu otaczającej ich rzeczywistości. Podczas zajęć uczniowie mają możliwość nabywania umiejętności służących ich rozwojowi osobistemu i społecznemu oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Zajęcia realizowane są w II grupach wiekowych (I gr. - kl. IV-VI, II gr. - kl. II- III). Formy i metody pracy są dostosowane do wieku uczestników, zawsze jednak wzbogacone o element zabawy, co ułatwia przyswajanie umiejętności i nabywanie doświadczeń, a także wzmacnia integrację grupy. Poza zabawą wykorzystywane są formy i metody takie jak np.: burza mózgów, bajka terapeutyczna, uzupełnianie zdań, techniki plastyczne, psychodrama, relaksacja itp. Pierwszy cykl spotkań polegał przede wszystkim na stworzeniu klimatu zaufania i bezpieczeństwa oraz zachęcaniu uczniów do wzajemnego poznania się i wspierania. W toku kolejnych zajęć uczniowie mieli możliwość poznania sposobów prawidłowej i efektywnej komunikacji (zarówno werbalnej jak i pozawerbalnej), zdobyli umiejętność nazywania i rozpoznawania emocji i uczuć, a także odreagowywania napięć, pracowali również nad budowaniem pozytywnej samooceny.
3
Scenariusz zajęć pt. "Jak radzić sobie ze swoją złością?„ 1.Wprowadzenie - oglądanie fotografii przedstawiających rożne emocje i uczucia oraz wybór jednego z nich - złości. Wyjaśnienie uczniom, że właśnie to uczucie będzie przedmiotem zajęć. 2. Rundka - kończenie zdania: "Złoszczę się kiedy..." 3. Dramowe odgrywanie uczuć. 4. Ćwiczenie "Gdzie mieszka złość" - na arkuszu z narysowaną sylwetką człowieka uczniowie kolorują miejsca, w których ich zdaniem mieszka złość (np. "ja pokolorowałam usta, bo jak się złoszczę, to krzyczę"). Podsumowanie ćwiczenia. 5. Jak można się złościć? - uczniowie wymieniają wszystkie możliwe sposoby okazywania złości, a następnie dzielą je na te, które krzywdzą innych ludzi (podkreślenie, że jest to agresja) i na te, które nie krzywdzą. Podsumowanie ćwiczenia oraz zachęta do odreagowywania złości w sposób akceptowany społecznie. 6. Zabawy: "walka kogutów", "mocowanie na kciuki", "doskakiwanie bokiem". 7. Wykonanie pracy plastycznej pt. "Moja wściekła mina". 8. Podsumowanie zajęć.
4
Zajęcia logopedyczne prowadzone przez panią mgr Dorotę Wójcik
5
Zajęcia międzyprzedmiotowe wspierające rozwój umiejętności matematyczno – przyrodniczych oraz kompetencji twórczego rozwiązywania problemów dla klas IV – VI prowadzone przez panią mgr inż. Katarzynę Kotas
6
Prace uczniów wykonane w ramach wyżej wymienionych zajęć
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.