Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałStefcia Ołdakowski Został zmieniony 9 lat temu
1
Platforma promocji i wymiany informacji Via-gustica ("Droga smaku")" - promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy” Dr hab. Piotr Oleśniewicz, prof. nadzw. WSB Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Wydział Wychowania Fizycznego. Kierownik Katedry Turystyki. Kierownik Zakładu Społeczno-Kulturowych Podstaw Turystyki. Instytut Turystyki i Rekreacji Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu; Wydział Zarządzania i Finansów, Instytut Turystyki, Profesor Dr inż. Julita Markiewicz-Patkowska Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu; Wydział Zarządzania i Finansów, Instytut Turystyki, Adiunkt Zachodnia Izba Gospodarcza, Dyrektor ds. Innowacji i Funduszy Międzynarodowych
2
Platforma promocji i wymiany informacji Via-gustica ("Droga smaku")" - promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy” Przedstawienie nowoczesnego narzędzia promocyjnego – na przykładzie międzynarodowej platformy wymiany informacji Via-gustica , utworzonej w ramach projektu pt: „Promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgraniczne Polska-Saksonia
3
Dolnośląsko - Saksoński obszar turystyczny.
Wzmocnienie rozwoju turystycznego terenów wiejskich Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska - Saksonia 2007 – 2013
4
Cele projektu Dolnośląska Izba Gospodarcza wraz z międzynarodową grupą partnerów: Sandstein Neue Medien GmbH, Dolnośląskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego oraz Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien GmbH zrealizowała projektu pt.: "Promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko-niemieckiej granicy". Celem projektu było zniesienie różnic pomiędzy regionami poprzez stworzenie wielojęzycznej platformy internetowej, promującej zarówno tereny polskie, jak i niemieckie. Ta transgraniczna koncepcja pozwoliła na stworzenie nowych międzynarodowych kooperacji, wzrost rozpoznawalności terenów objętych wsparciem przez polskich i zagranicznych turystów. Poprzez połączenie turystyki z promocją terenów wiejskich inicjatywa dotrze do szerszej grupy użytkowników: oferentów i odbiorców. Platforma spełnia również rolę narzędzia promocyjno-handlowego oraz miejsca wymiany doświadczeń.
5
PREZENTACJA PARTNERÓW
Sandstein Neue Medien
6
Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien GmbH
PREZENTACJA PARTNERÓW Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien GmbH
7
PREZENTACJA PARTNERÓW
DOLNOŚLĄSKI OŚRODEK DORADZTWA ROLNICZEGO
8
PREZENTACJA PARTNERÓW
DOLNOŚLĄSKA IZBA GOSPODARCZA
9
IDEA PROJEKTU: Przełamywanie stereotypów turystyki wiejskiej jako turystyki dla mało wymagającego klienta, poprzez bezpłatną dla przedsiębiorcy branży turystycznej promocję, na arenie międzynarodowej z zastosowaniem zaawansowanych technik informatycznych.
10
Działania podejmowane w ramach przedsięwzięcia:
PROMOCJA TURYSTYKI JAKO ZNACZĄCEJ GAŁĘZI GOSPODARKI DOLNOŚLĄSKIEJ NA ARENIE MIĘDZYNARODOWEJ W OPARCIU O NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGOWE Działania podejmowane w ramach przedsięwzięcia: Promocja turystyki wiejskiej poprzez utworzenie i upowszechnienie innowacyjnych, profesjonalnych instrumentów informatycznych do promocji terenów przygranicznych Polski i Saksonii - Zniesienie różnic pomiędzy regionami poprzez stworzenie wielojęzycznego nowoczesnego portalu internetowego. Nawiązanie współpracy i bezpośrednie wsparcie przedsiębiorców: właścicieli hoteli, pensjonatów, schronisk, restauracji, barów i innych obiektów gastronomicznych na obszarach wiejskich, wzdłuż polsko - niemieckiej granicy. .
11
GENEZA POWSTANIA IDEII PROJEKTU:
GENEZA POWSTANIA IDEII PROJEKTU: ANALIZA SWOT TURYSTYKI WIEJSKIEJ W KONTEKŚCIE JEJ PROMOCJI Słabe strony: Niestosowanie nowoczesnych metod marketingowych w procesie tworzenia i promocji produktów turystycznych, zwłaszcza na obszarach wiejskich. Słabo rozwinięta sieć sprzedaży usług, niewystarczający rozwój systemu informacji turystycznej. Niski poziom i rozproszenie nakładów finansowych ze wszystkich źródeł, w tym budżetowych, na poprawę promocji polskiej turystyki wiejskiej na rynku międzynarodowym. Niewystarczające kwalifikacje kadr zarządzających turystyką, zwłaszcza na obszarach wiejskich - brak wiedzy o nowoczesnym marketingu usług turystycznych Brak kompleksowego systemu informacji turystycznej i niedostateczna informatyzacja sektora. Niewystarczające nakłady na promocję, zwłaszcza „promocję internetową”. Niewystarczający potencjał materialny i finansowy branży turystycznej, zwłaszcza małych wiejskich obiektów turystycznych .
12
ANALIZA SWOT TURYSTYKI WIEJSKIEJ W KONTEKŚCIE JEJ PROMOCJI
GENEZA POWSTANIA IDEII PROJEKTU: ANALIZA SWOT TURYSTYKI WIEJSKIEJ W KONTEKŚCIE JEJ PROMOCJI Mocne strony: Korzystne położenie na kontynencie wpływające na rozwój wielu form podróży. Bliskie położenie Niemiec, zwłaszcza regionu Saksonii Szanse: Możliwość wykorzystania potencjału wsi jako terenów atrakcyjnych turystycznie z wykorzystaniem współfinansowania środków UE – promocja z wykorzystaniem Internetu Rozwój nowoczesnych technologii - zwiększenie dostępu do nowoczesnych narzędzi informacyjnych, także na obszarach wiejskich Zagrożenia: Silna konkurencja na rynku międzynarodowym nowych turystycznych obszarów recepcyjnych w krajach o podobnych produktach turystycznych jak Polska, w szczególności ze strony rynku turystycznego w rozszerzonej Unii Europejskiej. Lepsza promocja turystyki wiejskiej np. w Czechach
13
OBSZAR WSPARCIA Obszar wsparcia po polskiej stronie obejmował: 1) w województwie dolnośląskim podregion jeleniogórsko-wałbrzyski tj. powiaty: zgorzelecki, bolesławiecki, lubański, lwówecki, złotoryjski, - jeleniogórski, kamiennogórski, jaworski, wałbrzyski, świdnicki, ząbkowicki, kłodzki, dzierżoniowski, strzeliński. Obszar wsparcia obejmował po stronie saksońskiej powiat Görlitz (w którego skład wchodzą dawne powiaty Niederschlesischer Oberlausitzkreis, Löbau – Zittau jak również dawne miasto na prawach powiatu Görlitz)
14
Platforma internetowa www. via-gustica. pl
Platforma internetowa Strona zawiera następujące informacje: Informacje o projekcie, Dane kontaktowe, Możliwość zmiany języka (strona dostępna jest oprócz języka polskiego również w języku niemieckim i angielskim) Nawigacja od lewej strony: Pod zakładką Warto zobaczyć kryją się informacje dotyczące regionów, atrakcji w okolicy.: takich jak zabytki, skanseny, rezerwaty przyrody czy parki a nawet informacje o imprezach cyklicznych. Zakładka Wypoczynek i sport zawiera informacje dla turystów lubiących aktywny wypoczynek jak również dla szukających pasywnego odpoczynku w saunie, na basenie czy w spa. Kulinaria to nic innego jak produkty żywnościowe oraz tradycyjne potrawy pochodzące z terenów wiejskich. Tradycja i rzemiosło to lista produktów podzielona na ceramikę, wyroby z drewna, filcu, wełny, metalu, szkła itd. Z zakładki tej tak jak ze strony głównej można przejść bezpośrednio do sklepu internetowego. Zakładka Noclegi zawiera informacje dotyczące noclegów oraz filtry za pomocą, których klient może wyszukać nocleg odpowiadający jego wymaganiom.
15
Portal i jego funkcje Na dole widzą Państwo przykładowe zdjęcia.
Stronę można drukować. Na dole po lewej stronie znajdą Państwo dojście do informacji jak zarejestrować się na platformie jako oferent czy producent. Informacje prasowe – czyli jakie gazety i co piszą o naszej platformie. Metryczka – kto jest odpowiedzialny za stronę. Ochrona danych osobowych i Ogólne warunki handlowe
16
System rezerwacji TOMAS
Na naszej platformie będą Państwo mieli możliwość skorzystania z systemu rezerwacji i bukowania TOMAS. Jest to system używany przez oferentów (właścicieli hoteli, moteli, pensjonatów) w Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Na stronie internetowej mogą Państwo zobaczyć całą listę klientów.
17
Tutaj widza Państwo możliwość wpisania swoich danych kontaktowych, które potem widoczne będą na stronie internetowej.
18
Aplikacje na smartfony
Aplikacja via gustica – dwujęzyczny przewodnik turystyczny dla systemów iOS i Android. Darmowa dwujęzyczna aplikacja na smartfony z systemem iOS i Android jest mobilnym przewodnikiem turystycznym z funkcją GPS, który prowadzi do odkrycia fascynujących krajobrazów oraz poznania kulinarnych specjalności regionu. Dostarcza ona informacje oraz zawiera liczne wpisy na temat atrakcji w regionie, wypoczynku i wydarzeń, kulinariów i rzemiosła. Obsługa aplikacji jest intuicyjna i wygodna oraz zawiera wszystkie informacje w języku polskim i niemieckim. Darmowa aplikacja dostępna jest w sklepie internetowym Google Play jak również App Store dla urządzeń Apple.
19
Przewodnik Przy pomocy przewodnika możliwe jest zapisanie poszczególnych obiektów i utworzenie w ten sposób swojego indywidualnego szlaku po via gustica. Po znalezieniu interesującego obiektu wystarczy kliknąć na »Zapisz w przewodniku« i wpis zostanie zapamiętany. Dopasowany do indywidualnych potrzeb przewodnik po via gustica można zapisać jako PDF i w razie potrzeby wydrukowa.
20
przedstawienie ofert w kilku językach,;
ZASTOSOWANIE INTERNETU W USŁUGACH TURYSTYCZNYCH OBSZARÓW WIEJSKICH, JAKO NARZĘDZIA MARKETINGOWEGO, PRZYNIOSŁO NASTEPUJĄCE REZULTATY: powstanie wielojęzycznego portalu informacyjno-reklamowego dla ofert z terenów wiejskich z obszaru wsparcia; utworzenia aplikacji na telefony komórkowe pozwalające w każdej chwili, nawet w drodze, skorzystać z informacji dot. obszaru turystyki, których się szuka; przedstawienie ofert w kilku językach,; opracowanie przejrzystej, dopasowanej do grupy docelowej oferty turystycznej; stworzenie możliwości profesjonalnego zaprezentowania swoich produktów i usług -dla małych przedsiębiorców szerokiemu gronu odbiorców, dzięki wykorzystaniu Internetu; połączenie w sieć partnerską wszystkich podmiotów zajmujących się tematem promocji i rozwoju terenów wiejskich.; uwrażliwienie turystów na specyfikę produktów regionalnych; zacieśnienie współpracy podmiotów odpowiedzialnych za rozwój terenów wiejskich
21
Wielojęzyczna promocja regionu przy pomocy Internetu dała także długoterminowo efekty tj.:
wzrost zainteresowania terenami przygranicznymi w obszarze turystyki; wzrostu wymiany towarów i usług w regionie; pogłębienia i stworzenia nowych kontaktów między ludnością; zwiększenia liczby odwiedzających ww. tereny i kupujących z zewnątrz; wzrostu popytu na towary i usługi w branży turystycznej po obu stronach granicy; pozytywną zmianę wizerunku i zwiększenie wzajemnie wiedzy o polsko – niemieckich obszarach przygranicznych
22
Dziękujmy za uwagę Dr inż. Julita Markiewicz-Patkowska
Dr hab. Piotr Oleśniewicz , prof. nadzw. WSB
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.