Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogumiła Glegoła Został zmieniony 9 lat temu
1
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające
2
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym roku wyjątkowo ważna jest w szkołach współpraca 2.0 – z jednej strony budowanie zgranego zespołu nauczycieli wraz dyrektorem i koordynatorem szkolnym, z drugiej zaś nauka współpracy w zespołach uczniowskich.
3
Celem Programu jest: Promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych (dalej: TIK) oraz wypracowanie i wprowadzenie w życie zasad dotyczących korzystania z TIK zarówno na terenie szkoły, jak i w całości procesu uczenia się i nauczania. Budowanie współpracy między nauczycielami oraz dyrektorami szkół w zakresie wykorzystywania TIK w nauczaniu i komunikacji w szkole Umożliwienie uczniom i nauczycielom wymiany doświadczeń i publicznej prezentacji dobrych praktyk (swoich pomysłów na zajęcia dydaktyczne i projekty edukacyjne) na platformach internetowych programu Upowszechnianie metod nauczania, wykorzystujących nowoczesne technologie i sprzyjających rozwijaniu umiejętności myślenia poprzez tworzenie materiałów edukacyjnych i udostępnienie ich
4
Zadania Zespołu 2.0.
5
Każdy członek Zespołu 2.0 (dyrektor, szkolny Koordynator oraz nauczyciele) współpracuje z pozostałymi członkami Zespołu 2.0; wykonuje zadania w Programie zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Programu, zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na platformie internetowej Programu i z wykorzystaniem materiałów pomocniczych zapewnionych przez CEO; po wykonaniu zadań opisuje je i publikuje na swojej stronie internetowej przypisanej przez Organizatorów w terminie podanym w harmonogramie i zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na platformie. Zamieszcza tam materiały, zadania, zdjęcia wykorzystane i wypracowane w trakcie realizacji zaplanowanych wcześniej działań; po otrzymaniu komentarza do opisu od Moderatorów Programu uwzględnia otrzymane wskazówki w opisie ; kontaktuje się z Organizatorami Programu.
6
Dodatkowo nauczyciel w Programie planuje z uczniami działania edukacyjne, zajęcia lekcyjne, projekty badawcze, eksperymenty, związane z wykorzystaniem nowych technologii; organizuje z wybranymi uczniami debaty na temat kodeksu dobrych praktyk dotyczących korzystania z TIK w uczeniu się i nauczaniu; wspiera uczniów w realizacji projektów oraz innych zadań: koordynuje pracę uczniów, wspiera ich merytorycznie w trakcie samodzielnej pracy, pomaga w ustaleniu harmonogramu pracy, podziale zadań, pomaga w organizacji kolejnych etapów pracy nad projektem; prezentuje podjęte w ramach programu działania na szkolnych festiwalach 2.0; wymienia się praktykami z nauczycielami swojego przedmiotu z innych szkół na platformie internetowej Programu.
7
Dodatkowo Szkolny Koordynator Programu wspomagany przez wszystkich członków Zespołu 2.0, organizuje i opisuje na stronie internetowej szkoły przypisanej przez Organizatorów działania całej szkoły (spotkanie otwierające, debata szkolna, szkolny festiwal 2.0) jest odpowiedzialny za spotkania Zespołu 2.0 i za realizacje ogólnoszkolnych zadań ; wymienia się praktykami z Szkolnymi Koordynatorami z innych szkół na platformie internetowej Programu
8
Dodatkowo Dyrektor Programu: wprowadza do szkoły dwa wybrane przez siebie działania (z listy zamieszczonej przez Organizatorów Programu) uczestniczy w spotkaniach Zespołu 2.0 wymienia się praktykami Dyrektorami z innych szkół na platformie internetowej Programu
9
Uczniowie realizują działania pod opieką nauczyciela wybrani uczniowie prowadzą blogi na platformie blogów CEO, opisują swoje zadania i doświadczenia związane z udziałem w Programie, wymieniają się komentarzami i opiniami z innymi uczniami oraz zdobywają sprawności proponowane na blogach
10
Dlaczego warto, żeby uczniowie prowadzili blogi? blogi rozwijają kompetencje TIK – informacyjne oraz komputerowe; rozwijają kompetencje językowe i komunikacyjne; mogą pełnić funkcję platformy e-learningowej i bazy przydatnych linków; wyzwalają kreatywność; motywują uczniów do aktywności edukacyjnej i społecznej; służą jako platforma wymiany pomysłów i doświadczeń w uczeniu się; ułatwiają komunikację uczeń-nauczyciel i uczeń-uczeń.
11
Kodeks 2.0 Każda szkoła dostosowuje go do swoich potrzeb. Kodeks powinien być raczej zbiorem praktycznych wskazówek, przydatnych w codziennym życiu szkolnym, niż zestawem ogólnych zasad. Kodeksy
12
Debata Organizowana w każdej szkole i klasie. Ważne jest jak największe zaangażowanie uczniów w proces dyskusji i podejmowania decyzji. Debaty
13
Zadanie TIK Służy przetestowaniu zasad Kodeksu. Może być wykonane na lekcji lub w domu. Pozwala uczniom zastosować w praktyce nabytą wiedzę. Zadania TIK
14
Projekt edukacyjny Służy przetestowaniu zasad Kodeksu. Może być wykonane na lekcji lub w domu. Pozwala uczniom zastosować w praktyce nabytą wiedzę. Projekty
15
Szkolny Festiwal 2.0 Podsumowanie całorocznej pracy. Szkolny Festiwal 2.0
16
www.ceo.org.pl Harmonogram
17
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Przygotowała Anna Warzocha
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.