Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBolesława Szulist Został zmieniony 9 lat temu
1
DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI URZĄD SOLICITOR GENERAL
2
- URZĄD UTWORZONY WRAZ Z POWSTANIEM DEPARTAMENTU SPRAWIEDLIWOŚCI (1870) - POL.: DORADCA PRAWNY RZĄDU - GŁÓWNA KOMPETENCJA: REPREZENTOWANIE ADMINISTRACJI PRZED SĄDEM NAJWYŻSZYM - MIANOWANIE: PREZYDENT – PROKURATOR GENERALNY
3
- PRZEGLĄDANIE SPRAW W SĄDACH NIŻSZYCH INSTANCJI - WPŁYW NA DECYZJE PODEJMOWANE PODCZAS CERT POOL – INSTYTUCJA C.V.S.G. - PRZYGOTOWYWANIE ARGUMENTACJI NA RZECZ STANÓW ZJEDNOCZONYCH W SPORACH PRZED S.N. - WYSTĘPOWANIE JAKO „PRZYJACIEL SĄDU”: DECYZJA ORAZ ARGUMENTACJA USTNA - SOLICITOR GENERAL JAKO „TENTH JUSTICE”
4
- TRUMAN I KWESTIE RÓWNOUPRAWNIENIA - EISENHOWER I BROWN v. BOARD OF EDUCATION - NIXON I PENTAGON PAPERS CASE - CARTER I PROBLEM AKCJI AFIRMATYWNEJ - REAGAN I KONSERWATYWNA AGENDA - BUSH I (ZNÓW) AKCJA AFIRMATYWNA
5
OBAMA: DUŻY WSPÓŁCZYNNIK ZWYCIĘSTW ADMINISTRACJI PRZED SĄDEM NAJWYŻSZYM
6
- SIMON SOBELOFF I BROWN v. BOARD OF EDUCATION - ROBERT H. BORK I CZASY NIXONA - CHARLES FRIED I KONFLIKTY Z REAGANEM - ELENA KAGAN I POCZĄTKI RZĄDÓW BARACKA OBAMY
7
- DORADCY PRAWNI RZĄDU SĄ REALIZATORAMI POLITYKI PRAWNEJ ADMINISTRACJI - SOLICITOR GENERAL MUSI POSIADAĆ BARDZO WYSOKIE KWALIFIKACJE PRAWNE - CZYNNIKI POLITYCZNE SĄ NAJBARDZIEJ WIDOCZNE W PROCEDURZE ARGUMENTOWANIA A.C.B. - SĄD NAJWYŻSZY TRAKTUJE ADMINISTRACJĘ RZĄDOWĄ W SPOSÓB WYJĄTKOWY: POTWIERDZENIE TEORII ROBERTA DAHLA (ARGUMENT WSPÓŁCZESNY)
8
POLICY DETERMINUJE KIERUNEK DZIAŁAŃ RZĄDU PRZED SĄDEM NAJW. SOLICITOR GENERAL JEST SKUTECZNYM REALIZATOREM POLITYKI PRAWNEJ POLICY PRAWO
9
- WATERGATE I JEGO SKUTKI - STWORZENIE URZĘDU: ETHICS IN GOVERNMENT ACT (1978) - „LICENCJA” NA CZTERY LATA – decyzja Kongresu - PROWADZENIE CZYNNOŚCI DOCHODZENIOWO- ŚLEDCZYCH PRZECIW URZĘDNIKOM WYKONAWCZYM, CO DO KTÓRYCH ISTNIEJE PODEJRZENIE NARUSZENIA PRAWA
10
- DZIAŁALNOŚĆ TYPOWO PRAWNICZA (PROKURATORSKA) - NADZÓR PROKURATORA GENERALNEGO I (POŚREDNIO) PREZYDENTA - ZEBRANIE MATERIAŁU DOWODOWEGO NIE OZNACZA FORMALNEGO OSKARŻENIA - TRUDNOŚCI Z PROWADZENIEM DZIAŁAŃ: PRAWNIK WŚRÓD DZIESIĄTKÓW POLITYKÓW - KONSTYTUCYJNOŚĆ: MORRISON v. OLSON (1988)
11
- LAWRENCE E. WALSH I AFERY EDWINA MEESE’A - ALEXIA MORRISON I DZIAŁALNOŚĆ THEODORE’A OLSONA - KENNETH STARR I IMPEACHMENT CLINTONA - ZAKOŃCZENIE FUNKCJONOWANIA URZĘDU: 1999 (KRYTYKA)
12
STRUKTURA URZĘDU OGRANICZA SWOBODĘ PRAWNEGO DZIAŁANIA BRAK SKUTECZNOŚCI NIE OZNACZA BRAKU KONIECZNOŚCI ISTNIENIA URZĘDU POLICY PRAWO
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.