Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński * Michał Mijal.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński * Michał Mijal."— Zapis prezentacji:

1 Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński * Michał Mijal

2 No to jak to zaliczyć? (proste i łatwe jak…) Egzamin pisemny: test z pytaniami otwartymi. Test odbędzie się podczas sesji egzaminacyjnej. Podczas testu nie można używać żadnych pomocy (książek, notatek itp…) Oferta dla osób szczególnie zainteresowanych tematyką SOO: 30% oceny końcowej można uzyskać biorąc udział w klasówce z lektur (esej), która będzie miała miejsce – tylko dla chętnych - w czasie ostatnich 20 minut czwartych zajęć (sobota 5 XII, niedziela 6 XII). Uwaga!!! Konieczna jest znajomość zarówno wszystkich lektury obowiązkowych jak i dodatkowych. Będzie można używać własnoręczne notatki. Tylko wykonanie własnoręcznych notatek stwarza możliwość refleksyjnego przyswojenia wiedzy, tak by można ją było zastosować w praktyce.

3 Lektury (nie da rady… obowiązkowe…) pozycje książkowe (trzeba znać treść całości):  Bartkowiak, G. (2009). Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji. Warszawa: PWE  Shermer, M. (2009). Rynkowy umysł, tłum. Eichler, A. E. i Szwajcer, P. J. Warszawa: Wydawnictwo CiS  Kożusznik, B.(red.)(2005). Kapitał ludzki w dobie integracji i globalizacji. Katowice: Wyd. UŚ

4 Lektury (choć nadal obowiązkowe, to tylko artykuły zebrane w jednej książce)  Stein, P. (2008). Być singlem – próba zrozumienia życia singli, tlum. Boguni – Borowska, M. W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 142 – 157  Hardin, R. (2008). Zaufanie i społeczeństwo, tłum. Krywułt. M W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 525 - 559  Selvin, J. (2008). Internet i formy związków ludzkich, tłum. Juza, M. W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 593 – 627  Pahl, R. (2008). Neuroza sukcesu, tłum. Śleboda, M. W: Sztompka, P. i Boguni – Borowska, M. (red)., Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 934 -959

5 Lektury dodatkowe  Hochschild, A. R. (2009). Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, tłum. Konieczny, J. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdz. 3. Zarządzanie uczuciem, s. 39 – 69, rozdz. 7. Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej, s. 145 – 169 oraz Aneks C. Zawody a praca emocjonalna, s. 253 – 258  Staniszkis, J. (2009). Antropologia władzy. Warszawa: Prószyński i S-ka, fragment drukowany na łamach pisma „Europa” z dnia 08.08. 2009 (obecnie dodatek do „Newsweeka”, wcześniej do „Dziennika”) zatytułowany tam „Kryzys gospodarki, kryzys władzy – przypadek Unii Europejskiej”. Dostępny w: http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/Europa/kryzys-gospodarki-- kryzys-wladzy---przypadek-unii-europejskiej,43635,1 [2009. 02. 10] http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/Europa/kryzys-gospodarki-- kryzys-wladzy---przypadek-unii-europejskiej,43635,1 http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/Europa/kryzys-gospodarki-- kryzys-wladzy---przypadek-unii-europejskiej,43635,1

6 Struktura wykładu Zmiana, innowacja, nauka a etyka Zmiana, innowacja, nauka a etyka Globalizacja Globalizacja Ułatwienia komunikacyjne Ułatwienia komunikacyjne Komercjalizacja mediów, teatralizacja polityki Komercjalizacja mediów, teatralizacja polityki Edukacja a zatrudnienie Edukacja a zatrudnienie Dostępność przyjemności Dostępność przyjemności Być nie mieć, uzewnętrznienie tożsamości Być nie mieć, uzewnętrznienie tożsamości

7 Banał nr 1 - komórki Początki NMT, GSM, DCS Europa, USA i Azja – mody Funkcje i rozmiary Granica rozwoju?

8 Banał nr 1 c.d. Rozmowy Mniejszość? SMS-y Młodzież w Anglii Manifestacje MMS-y Standaryzacja? Usługi dodatkowe Na czym się zarabia? Kto kupuje?

9 Banał nr 2 – internet „Głupszy niż komentarz na Onecie” Dlaczego? „Psychologia internetu” Książka a poruszane zagadnienia

10 Psychologia internetu Anonimowość Jak długo jesteśmy anonimowi? Depersonalizacja Powierzchowność „Smak życia” Zmienność Maski Serwisy randkowe Zagrożenia Dzieci Analogie z życia rzeczywistego?

11 Banał nr 2 c.d. – fora internetowe Logowane/nielogowane Ogólnodostępne/zamknięte Ogólne/specjalistyczne Moderowane/niemoderowane Troll Flame Język SMS-ów

12 Banał nr 3 – WEB 2.0 Co to jest? YouTube MySpace Nasza.Klasa Bojkoty internetowe Amazon www.nabiciwbrebank.pl W sieci nic nie ginie

13 Banał nr 3 c.d. – YouTube Evolution of dance „Bo moje miasto to Białystok” Britain’s got talent Film o Leszku Gracjan Roztocki Jožin z Bazin Symbole i treści bez słów?

14 Banał nr 4 – użytek z techniki Szczytny cel – a wykonanie? LinkedIn Przykład z życia CBA Namierzanie „Wróg publiczny” Lepiej znamy sąsiada czy obcego?

15 Ułatwienia komunikacyjne „za” Świat bez granic Mniej barier w dostępie do wartości kulturowych Szybkość dostępu Niski koszt dostępu Ogrom dostępnych informacji Różnorodność form interakcji Duży wybór

16 Ułatwienia komunikacyjne „przeciw” Homogenizacja kultury PowierzchownośćAnonimowośćPatologieDehumanizacja… A gdzie miejsce dla dawnych znajomych?


Pobierz ppt "Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski * Jerzy Jagodziński * Michał Mijal."

Podobne prezentacje


Reklamy Google