Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKatarzyna Wołoszyn Został zmieniony 9 lat temu
1
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja 7 43-200 Pszczyna TEL. 32 210 37 27 | FAKS 32 210 37 27 E-MAIL liceum.pszczyna@post.pl WWW www.chrobry-pszczyna.pl
2
PROJEKT: „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Jest rezultatem projektu Comenius „Samoocena drogą do poprawy jakości uczenia się i nauczania”, nominowanego obecnie do konkursu EDUInspiracje 2014. (www.self-eva.eu)
3
WARSZTATY METODYCZNE Jak motywować uczniów do nauki Whitley Bay, Wielka BrytaniaWhitley Bay, Wielka Brytania29.06-06.07.2014
4
Przygotowanie do wyjazdu: -kurs językowy (30 godz. lekcyjnych) -warsztaty kulturowe na temat Wielkiej Brytanii -koleżeńskie obserwacje lekcji -ankieta wśród uczniów na temat motywacji
5
Budynek szkoły goszczącej
7
Dyrektor szkołyZastępca
8
Koordynatorzy ze strony angielskiej
9
Metody pracy w WBHS Magenta Principles to zbiór zasad efektywnego uczenia się opracowany przez Mike’a Hughesa z Wielkiej Brytanii. Podstawowym pytaniem, które zadaje Hughes jest pytanie o to, co robią uczniowie aby zrozumieć i przyswoić sobie nowe informacje.
10
Metody pracy w WBHS Według Huhgesa, odpowiedź brzmi: rozmawiają, zadają pytania, próbują coś praktycznie zrobić z wykorzystaniem nowych informacji, potrzebują czasu do refleksji nad tym, czego się dowiedzieli.
11
Metody pracy w WBHS Blue Classroom Efektem jest tzw. Blue Classroom, gdzie przez zdecydowaną większość czasu uczniowie mówią, dyskutują, rozwiązują problemy i dochodzą samodzielnie lub w grupie do wniosków, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo przyswojeni sobie danej partii materiału.
12
Metoda Spencera Kagana – Co-operative learning uczenia się zespołowego Jedynie stosując metodę uczenia się zespołowego stwarzamy uczniom środowisko nauki, w którym będą pracować efektywnie i z przyjemnością. Jednocześnie mogą oni rozwijać swoją sprawność komunikacyjną oraz wiele innych cennych umiejętności społecznych, tak niezbędnych w dzisiejszym świecie.
13
Nasz pierwszy dzień
18
Warsztaty zorganizowane dla nas
21
Zobaczyliśmy w trakcie hospitowania lekcji
24
Wynalazek szkoły – lustra weneckie
27
Frekwencja 10% nb – akceptowane 15% nb – wymagają podjęcia odpowiednich środków
28
Praca grupowa – dobór grup
29
Podawanie celów
30
Praca grupowa – równoczesna aktywność wielu uczniów
31
Praca grupowa - dzielenie się wiedzą, utrwalanie jej na lekcji Wzmacnianie pozytywne
32
Praca grupowa, dzielenie się wiedzą, utrwalanie jej na lekcji
33
Ścisła współpraca nauczycieli; Częste spotkania i CZAS na wymianę pomysłów; Dzielenie się swoją bazą; Nadzór pedagogiczny; Pozytywne omawianie wizytowanych lekcji i wskazówki do dalszej pracy. Jak szkoła może osiągnąć sukces?
34
Wartość dodatkowa – piękne krajobrazy, inna kultura
42
Czy wyjazd wpłynął na naszą codzienną pracę? -analiza swoich metod pracy; -omówienie sposobów aktywizowania uczniów w zespołach przedmiotowych; -stosowanie metod, które do nas przemówiły, na własnych lekcjach; -organizowanie lekcji otwartych; -zachęcenie do refleksji innych nauczycieli.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.