Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŁucja Baliński Został zmieniony 9 lat temu
1
Plan debaty Czas trwania debaty: 9.30- 11.25. Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności młodzieży w życiu społecznym i wyborach Dyskusja nad wynikami ankiety Przedstawienie przykładów dotychczasowych kampanii profrekwencyjnych Zaproszenie do aktywności – poszukiwanie argumentów popierających udział w życiu społecznym (wyborach)- na karteczkach Przedstawienie argumentów Praca w grupach – pomysły na zaangażowanie młodzieży w życie społeczne i udział w wyborach Przedstawienie pomysłów i dyskusja Przedstawienie propozycji organizatorów, głosowanie debatujących, dyskusja Podsumowanie debaty
2
Ankieta Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? życiu społecznym?
3
Czy jesteś aktywny/a w organizacjach społecznych? 0 10 20 30 40 50 60 70 TAK NIE
4
Czy zwracałeś/aś się kiedykolwiek do Samorządów Lokalnych z własną inicjatywą? 0 20 40 60 80 100 TAK NIE
5
Czy wiesz, kogo będziemy wybierać w najbliższych wyborach? 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 POPRAWNENIEPOPRAWNE
6
Czy uważasz, że Młodzieżowa Rada Miasta i/lub Samorząd Szkolny powinny przekazywać uczniom więcej informacji o swojej bieżącej działalności i mieć z nimi lepszy kontakt? 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 TAK NIE
7
Czy chciałbyś/abyś, aby w szkole mogły powstawać stowarzyszenia uczniów? 0 10 20 30 40 50 60 70 TAKNIE
8
Czy chcesz, aby istniało w szkole forum wymiany poglądów? 0 10 20 30 40 50 60 TAKNIE
9
Czy wiesz jakimi konkretnymi sprawami zajmował się Parlament Europejski i/ lub Sejm w ciągu ostatniego miesiąca (min. 2)? 0 10 20 30 40 50 60 70 80 TAK NIE
10
Dyskusja
11
Przykłady dotychczasowych kampanii profrekwencyjnych
12
Ćwiczenie: „warto brać udział w wyborach i życiu społecznym” (argumenty na małych karteczkach samoprzylepnych)
13
Przedstawienie argumentów
14
Praca w grupach: Co zrobić, żeby młodzież z powiatu oleśnickiego brała udział w wyborach i życiu społecznym? Co zrobić, żeby młodzież z powiatu oleśnickiego brała udział w wyborach i życiu społecznym? Wypisanie pomysłów na arkuszach papieru
15
Przedstawienie pomysłów, dyskusja
16
Propozycje rozwiązań ze strony organizatorów, głosowanie na kartkach w skali 1-4, dyskusja
17
Prawybory
18
Pogłębienie współpracy radnych Młodzieżowej Rady Miasta z uczniami
19
Większy wpływ uczniów na decyzje podejmowane w szkole
20
Promocja organizacji społecznych na terenie szkół
21
Stowarzyszenia uczniów
22
Zachęcanie do udziału w wyborach
23
Forum wymiany poglądów
24
Pomoc w organizowaniu aktywności uczniowskiej (pisanie petycji, organizowanie zrzeszeń, marszów..)
25
Samorząd Szkolny jako pośrednik w przekazywaniu bieżących informacji z życia lokalnego i ogólnokrajowego
26
Kontakt z przedstawicielami władzy lokalnej i centralnej
27
Konkurs profrekwencyjny
28
Dziękujemy za udział w dyskusji! Dziękujemy za udział w dyskusji!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.