Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAniela Tyszka Został zmieniony 9 lat temu
1
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Zajęcia nr 2 dr Tomasz Wójtowicz
2
Zajęcia nr 2 Analiza problematyki wypadków drogowych na podstawie danych statystycznych i opracowań służb i organów państwa.
4
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 201302020
5
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
6
Czym jest KRBRD? międzyresortowy organ pomocniczy Rady Ministrów działający przy ministrze właściwym do spraw transportu; powstała na mocy Ustawy Prawo o ruchu drogowym w 2002 roku; Kompetencje Rady określa ustawa;
7
Zadania KRBRD proponowanie kierunków polityki państwa w zakresie bezpieczeństwa transportu; opracowywanie programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego; inicjowanie badań naukowych; inicjowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz umów międzynarodowych;
8
Zadania KRBRD inicjowanie kształcenia kadr administracji;
inicjowanie współpracy zagranicznej; współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi i NGO; inicjowanie działalności edukacyjno – informacyjnej;
9
Kampanie edukacyjno – informacyjne w Polsce i innych krajach – Australia.
10
Wojewódzkie RBRD funkcjonują przy marszałku województwa;
powołane ustawą Prawo o ruchu drogowym; obsługę WRBRD zapewnia wyznaczony przez marszałka wojewódzki ośrodek ruchu drogowego;
11
Do zadań Wojewódzkich RBRD należy:
opracowywanie regionalnych programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd); opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie brd; zatwierdzanie planu wydatków WORD w części przeznaczonej na poprawę brd;
12
Do zadań Wojewódzkich RBRD należy:
inicjowanie kształcenia kadr administracji publicznej; współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi, NGO; inicjowanie działalności edukacyjno-informacyjnej;
13
Codzienne statystyki na stronie www Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
14
Raporty KRBRD
15
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
16
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
17
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
18
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
19
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
20
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
21
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
22
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
23
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
24
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
25
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
26
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Wnioski programu czyli może być gorzej….:
27
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Podstawowe informacje Rządowy program, którego celem było ukierunkowanie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. cel krótkoterminowy – zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 5500 w roku 2003 (w stosunku do roku 2000); cel długoterminowy – zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 4000 w roku 2010;
28
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Podstawowe informacje Obszary, na których należy skupić działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa: nadmierna prędkość; niechronieni użytkownicy dróg; ciężkość wypadków; przejścia dróg przez małe miejscowości; miejsca koncentracji wypadków drogowych;
29
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
30
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
31
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
32
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
33
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
34
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
35
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
36
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
37
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
38
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
39
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Ogólne dane o wypadkach
40
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
41
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
42
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
43
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
44
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
45
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
46
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
47
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Czas i miejsce wypadków
48
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
49
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
50
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
51
Rytm zdarzeń drogowych
Największe prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku oraz odniesienia obrażeń jest w lipcu, sierpniu i październiku w piątek między godziną 16:00, a 19:00. Największe prawdopodobieństwo utraty życia w wypadku występuje w październiku w sobotę między 18:00, a 19:00. Najmniejsze prawdopodobieństwo udziału w wypadku oraz odniesienia obrażeń jest w lutym w niedziele między 2:00, a 5:00.
52
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Miejsce wypadków
53
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
54
Tematy na następne zajęcia
Europejski Program Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – zmniejszyć o połowę liczbę ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej do 2010: wspólna odpowiedzialność; Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego: kierunki polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 3. Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego
55
Dziękuje za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.