Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBożena Kwoka Został zmieniony 9 lat temu
1
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej Grecji i do XVII wieku zdobyły całą Europę.
2
Reklama Najważniejszym celem reklamy jest zachęcenie odbiorcy do kupna reklamowanego produktu. Największym zagrożeniem reklamy jest manipulacja i wprowadzenie odbiorcy w błąd. Ze względu na cel przeznaczenia reklamę dzielimy na: społeczne, komercyjne, auto promocyjne, edukacyjne.
3
Ponieważ celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy a tym samym siła oddziaływania kampanii reklamowej.
4
Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy. Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat – co jest na pograniczu reklamy i edukacji.
5
Rodzaje reklam Billboardowa Telewizyjna Internetowa Radiowa Prasowa
Tranzytowa Ambientowa Mobilna Zewnętrzna
6
Rodzaj reklamy Narzędzia reklamy Sposób oddziaływania Billboardowa mało tekstu, czytelna oddziałuje na wzrok, reklamuje firmę lub produkt Telewizyjna ruchomy obraz, głos, podkład muzyczny zaskoczenie, uświadomienie faktów Internetowa obraz, duże hasło, kolory zaskoczenie, jest ukryta Radiowa reagowanie słuchu oddziałuje na słuch, wpadające hasło i melodia Prasowa gama kolorów, łatwe hasło zachęca do kupna, kusi oczy
7
Reklama billboardowa
8
Reklama telewizyjna
9
Reklama internetowa
10
Reklama radiowa
11
Reklama prasowa
12
Językowe środki perswazji:
Slogany Wyrazy wartościujące Rymowanki Tryb rozkazujący Zapożyczone cytaty Zabawa znaczeniem słów i zwrotów
13
Manipulacja jest formą zamierzonego i intencjonalnego wywierania wpływu na osobę lub grupę w taki sposób, by realizowała działania zaspakajające potrzeby manipulatora. Manipulować można treścią i sposobem przekazywanych informacji
14
Najważniejsze narzędzia manipulacji reklamy:
Obraz Język Stosowanie autorytetów i odwoływanie się do statystyk Wykorzystywanie dzieci
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.