Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Apteka XXI wieku
2
Rola Apteki Rola apteki na rynku farmaceutycznym
Wizerunek i tożsamość apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta
3
Tożsamość apteki Tożsamość apteki to zbiór elementów, które pozwalają zidentyfikować daną aptekę, wyróżnić ją spośród innych placówek tego typu. Na tożsamość wpływa wizerunek apteki Wygląd zewnętrzny (logo, nazwa) Wygląd wewnętrzny Otoczenie Personel
4
Merchandising Merchandising to planowanie i promowanie sprzedaży przez umiejętną prezentację produktów w zależności od potrzeb lokalnego rynku oraz we właściwym czasie. Merchandising zewnętrzny to: Właściwa lokalizacja Oznakowanie apteki Dekoracja okien wystawowych
5
Merchandising Merchandising wewnętrzny to:
Organizacja szlaku komunikacji pacjenta w aptece Odpowiedni układ produktów na meblach sprzedażowych i regałach Stosowanie działań prokonsumenckich
6
Metody ekspozycji Korzystne metody ekspozycji: Zasada prawej ręki
Strefa poziomu wzroku (120 do 170 cm) – tzw. „miejsca gorące” – tutaj produkty są najszybciej zauważane Strefa chwytania (80 do 120 cm) Multifacing Jasna i prosta komunikacja o promocjach
7
Zasady ekspozycji Zasady ekspozycji na półce aptecznej:
Produkty ułożone w grupy tematyczne np.: Dla Seniora, Grypa i przeziębienie Produkty ułożone według tego samego problemu np.: preparaty na przeziębienie ustawione obok preparatów na katar Ekspozycja preparatów sezonowych Szczególne wyeksponowanie promocji Kosmetyki tego samego producenta pogrupowane na kategorie tematyczne np.: Kobieta 30+
8
Zasady ekspozycji
9
Zasady ekspozycji
10
Farmaceuta XXI wieku Profesjonalny farmaceuta nie tylko realizuje recepty i wydaje leki, ale również udziela pomocy i fachowej porady. Budowanie atmosfery obsługi tworzy się między innymi przez używanie gestów niewerbalnych takich jak kontakt wzrokowy, pozytywne nastawienie i poczucie zrozumienia oraz umiejętność słuchania Efekt pierwszego wrażenia Dress code w aptece
11
Model obsługi pacjenta
Etapy modelu obsługi pacjenta: Przywitanie Badanie prawdziwych potrzeb pacjenta Propozycja preparatów (najwyżej trzech z danej grupy) Możliwość wyboru przez pacjenta Zamknięcie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.