Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTymoteusz Kamecki Został zmieniony 9 lat temu
3
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty. Strategia komunikacji jest potrzebna po to, aby każda wydana złotówka dawała określone efekty.
4
…przekazywać będziemy komunikaty do otoczenia. JAKĄ INFORMACJĘ? W JAKIEJ POSTACI? KOMU? JAKIMI KANAŁAMI? JAKIMI FORMAMI I ŚRODKAMI? PRZY POMOCY JAKICH POŚREDNIKÓW? W JAKICH TERMINACH? JAKIM KOSZTEM?
5
- cykl życia produktu, - fazę rozwojową rynku, - pozycję rynkową przedsiębiorstwa i formę rynku, - rodzaj nabywcy, - rodzaj produktu i charakter (osobowość) marki, - wielkość przedsiębiorstwa i posiadane zasoby, - rodzaj konkurencji stosowanej przez przedsiębiorstwo, - strategie komunikacji marketingowej stosowane przez konkurentów rynkowych.
6
1. Strategia komunikacja masowej 2. Strategia komunikacji zindywidualizowanej 3. Strategia pośrednia
7
Komunikacja przy pomocy reklamy masowej ukazującej się w telewizji, prasie, radio i jako reklama zewnętrzna - promocja ATL (Above The Line)
8
Kampania firmy Orange - reklamy obecne są w telewizji, radiu, Internecie, prasie, kinach, a także na nośnikach zewnętrznych
9
Realizowana jest poprzez zindywidualizowane kontakty z klientami - promocja BTL ( Below the line)
10
Firma Lyreco – dostawca materiałów biurowych
11
Wykorzystuje różne formy komunikacji – po części masową i zindywidualizowaną (ta druga często przeważa)
12
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego – zindywidualizowane ogłoszenia prasowe Promocja województwa śląskiego – Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
14
Billboard, citylight, reklamy na autobusach
16
Naklejki na samochody rozdawane na stacjach benzynowych
17
klient musi usłyszeć/zobaczyć nasz przekaz, klient musi zrozumieć i odkodować go, klient musi zareagować – kupić! https://www.youtube.com/watch?v=N z8L4MJMXgQ
18
Komunikacja odbywa się codziennie! Wszystko, co dzieje się w firmie, stanowi komunikat dla otoczenia. Każda informacja wychodząca z firmy powinna być świadomie kontrolowana. Poprzez jej zintegrowanie z pozostałymi komunikatami będzie miała większą moc niż informacje konkurenta.
19
https://www.youtube.com/watch?v=N z8L4MJMXgQ https://www.youtube.com/watch?v=N z8L4MJMXgQ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.