Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Szkoła Podstawowa w Dobrej
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa w Dobrej
2
Jak odżywiać się zdrowo?
Na kilka dni przed akcją „Śniadanie daje moc” w klasach wspólnie z nauczycielami pracowaliśmy metodą „burzy mózgów” - „Co jeść, by być zdrowym ?” Ustaliliśmy najważniejsze zasady żywienia: w ciągu dnia powinniśmy zjadać 5 posiłków do szkoły nie wychodzimy bez śniadania jedzenie powinno być urozmaicone- nie powinno zabraknąć nabiału, produktów zbożowych, mięs, ryb, warzyw, tłuszczów i owoców unikamy słodyczy ruszamy się jemy o stałych porach pamiętamy o piciu wody Wyposażeni w taaaką wiedzę wiedzieliśmy już co przynieść na wspólne śniadanie – 8 listopada.
3
Nie ma to jak z mamą i z babcią
Po umyciu rąk razem z mamami i babciami przystąpiliśmy do robienia kanapek, surówek, „koreczków” z warzyw i owoców, talerzy z warzywami i owocami. Chcieliśmy, by wszystko wyglądało jak najbardziej ciekawie, by w ten sposób zachęcić do jedzenia niejadków.
4
KOLOROWE ŚNIADANIE Myślimy, że przygotowanie śniadania udało się.
Na stołach pojawiły się owoce, surówki, jogurty, kanapki z wędliną, warzywa, soki, koreczki z warzyw i owoców, a także rogale i ciasto. Gdyby nie pomoc rodziców na pewno nasze stoły nie wyglądały by tak pięknie. DZIĘKUJEMY!
5
Najwięcej witaminy mają ...
To jeszcze nie czas na jedzenie. Uczniowie klasy I „przechadzając” się wśród warzyw zebranych w klasie przedstawili inscenizację „Na straganie”, a uczniowie klasy II wiersz ”Gdzie się kryją witaminy?”. Odpowiedzi „dostarczyła” uczennica klasy II, która wyjaśniła jakie witaminy zawarte są w warzywach i owocach oraz jak wpływają na zdrowie naszego organizmu.
6
GDZIE SIĘ KRYJĄ WITAMINY?
Były sobie witaminki Z imionami jak litery: Jako przykład tu wymienię A, C, D, E lub B 4. Raz wybrały się na spacer Do ogródka warzywnego A tam ślimak je poprosił, By się bawić w chowanego! Witaminki- zachwycone! Pochowały się w warzywach: W porach, dyniach i burakach, W kalafiorach i ... w pokrzywach. Jedne wlazły do kapusty, Rabarbaru i szpinaku. Inne zaraz przycupnęły Wśród brokułów i ziemniaków. Reszta skryła się w cebuli, W grochu, bobie i sałacie. Siedzą sobie tam do dzisiaj... Może też ich poszukacie? Rafał Witek
7
Próbujemy własnych sił
Najwięcej radości sprawiło nam własnoręczne przygotowanie kanapek i tostów. Smarowaliśmy je masłem, nutellą, serem, wędliną. Spoglądaliśmy na sąsiada i podpowiadaliśmy sobie jakąż to zrobić fantazyjną i smaczną kanapkę.
8
Biesiadowania czas zacząć
Po przygotowaniu „szwedzkich stołów” oraz kanapek zasiedliśmy wraz z mamami i babciami do wspólnego śniadania. Cieszyliśmy się, że w miłej i spokojnej atmosferze możemy zjeść drugie śniadanie. Podczas jedzenia rozmawialiśmy o różnych sprawach, a mamy i babcie mogły również porozmawiać z dawno niewidzianą znajomą.
9
PO OBFITYM ŚNIADANIU CZAS NA DESER…
Baby, babki, babeczki... Po zjedzonym śniadaniu czas na deser. Och gdyby nie nasze mamy... Dzięki ich pomocy na naszej „słodkiej wyspie” znalazły się babeczki, babki i rogale. Z chęcią i apetytem jedliśmy je, wiedząc o tym, że pozwalając sobie na zjedzenie ich czeka nas ruch na świeżym powietrzu.
10
Czy śniadanie daje moc ? Tak śniadanie daje moc.
Dzięki akcji: -dowiedzieliśmy się, jak urozmaicone powinno być nasze jedzenie, -jakich witamin dostarczają nam owoce i warzywa, -jakie znaczenie dla organizmu ma zjedzenie w szkole drugiego śniadania. - wiemy też, że przed jedzeniem należy myć ręce, a stół należy ładnie przygotować i udekorować. - nie byliśmy samolubami. Jedzeniem, które nam zostało poczęstowaliśmy starszych kolegów. - nie marnowaliśmy resztek. Oddaliśmy je sąsiadowi, by nakarmił zwierzęta. -byliśmy ekologami. Po śniadaniu segregowaliśmy śmieci: kubki do plastików, talerzyki do papierów. Ostatnim akcentem było wykonanie prac plastycznych. Na rysunkach utrwaliliśmy, to co nam się najbardziej podobało- biesiadowanie a także wielkie kanapki. Myślimy, że akcja udała się i być może częściej będziemy jeść razem drugie śniadanie. W akcji brali udział wszyscy uczniowie klasy I -III tj. 24 osoby. Koordynatorem była wychowawczyni klas I i II Barbara Fornek.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.