Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŁucja Odrzywolski Został zmieniony 9 lat temu
1
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002) Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnoścą intelektualną w świetle przemian i oczekiwań rynku pracy 19 marca 2015 roku
3
Główne rekomendacje zespołów eksperckich dotyczące kształcenia ponadgimnazjalnego uczniów ze SPE zagwarantowanie uczniom ze SPE możliwości edukacji w różnych typach placówek na poziomie ponadgimnazjalnym z zapewnieniem: profesjonalnego prowadzenia w ramach nadzorowanych, systemowych i zaprogramowanych przez osoby przygotowane do pracy z niepełnosprawnymi, przygotowanie uczniów niepełnosprawnych do wyboru zawodu, którego nauczanie powinno mieć miejsce w warunkach kształcenia specjalnego, z zastosowaniem specyficznych form i metod pracy oraz z indywidualnym doborem ścieżki zawodowej do predyspozycji ucznia już na poziomie gimnazjum. elastyczne traktowanie planów nauczania dla uczniów ze SPE w szkołach ponadgimnazjalnych przy zachowaniu ogólnej liczby godzin realizowanych tygodniowo podział godzin pozostawałby w gestii rad pedagogicznych.
4
stworzenie możliwości dostosowania egzaminów zewnętrznych (w tym maturalnych) do możliwości i charakteru niepełnosprawności ucznia, by nie powodowały wykluczenia, a wyrównywały szanse edukacyjne i społeczne. zweryfikowanie systemu zawodowych egzaminów zewnętrznych dla uczniów ze SPE. wprowadzenie obligatoryjnych staży i wspieranych praktyk zawodowych dla uczniów o SPE w miejscach pracy, by zagwarantować przede wszystkim praktyczne, a nie czysto teoretyczne wykształcenie zawodowe. Organizacją praktyk powinien zajmować się doradca zawodowy. zagwarantowanie możliwość wyboru przedmiotów ogólnokształcących stosownie do kierunku kształcenia zawodowego realizowanego przez uczniów ze SPE.
5
Rekomendacje europejskie Innowacyjne metody nauczania Nadzorowane praktyki zawodowe - modele zatrudnienia wspomaganego dopasowanie umiejętności wymaganych na rynku pracy do możliwości i oczekiwań uczniów realizacja IPET (!) zachowanie elastyczności w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego działania zapobiegające wczesnemu wypadaniu z systemu edukacji- zapewnienie odpowiedniego wsparcia i środków dla uczniów ze spe.
6
elastyczność pozwalająca na różnorodność praktyk zawodowych, wspierająca zastosowanie metod skoncentrowanych na uczniu wyspecjalizowana kadra w placówce, posiadająca odpowiednie kompetencje i wiedzę wspieranie pracodawców i absolwentów w trakcie wejścia na otwarty rynek pracy trwałe relacje szkoły z pracodawcami- ustanowienie formalnych zasad ustanowić ramy prawne, które pozwolą placówkom oferować różne poziomy przygotowania zawodowego, różne kwalifikacje zawodowe, w razie potrzeby dokonywać zmian w strukturze i czasie trwania programów
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.