Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej."— Zapis prezentacji:

1 PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji UW www.come.uw.edu.pl

2 Plan prezentacji Część I – Maria Wilkin  Kim jesteśmy?  Czym się zajmujemy?  Co oferujemy?  W jaki sposób uczymy przez internet?  Co wynika z naszych doświadczeń? Cześć II – Marcin Skład  Demonstracja konkretnego kursu

3 Kim jesteśmy?  Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji jest jednostką Uniwersytetu Warszawskiego o charakterze interdyscyplinarnym powstałą w 1999 roku z przekształcenia Studium Kształcenia Otwartego (SKO)  COME ma status jednostki międzywydziałowej o charakterze usługowym, która promuje, organizuje i wspiera rozwój edukacji na odległość z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

4 Czym się zajmujemy?  Zachęcamy inne jednostki UW do wzbogacania oferty dydaktycznej naszej uczelni o nowe formy edukacji  Przygotowujemy i prowadzimy kursy/studia przez internet (głównie we współpracy z innymi jednostkami UW)  Prowadzimy badania marketingowe dotyczące zapotrzebowania na nowe formy edukacji otwartej oraz badania nad modelem motywowania w edukacji zdalnej.

5 Co oferujemy?  Studia podyplomowe przez internet (integracja europejska, psychologia)  Kursy internetowe (językowe, psychologiczne, pedagogiczne, interdyscyplinarne)  Wakacyjne kursy stacjonarne (interdyscyplinarne, po angielsku)  Kursy wideokonferencyjne

6 Jakie kursy/studia?

7 Czym jest dla nas e-learning? Technologicznie zaawansowaną metodą wzbogacającą możliwości:  komunikowania się ze studentem,  prezentacji materiałów dydaktycznych,  monitorowania wyników nauczania.

8 Jaki e-learning?  Odbywający się przez strony www za pośrednictwem internetu, na własnej platformie ( lekcje+testy+komunikacja odbywają się przez specjalne strony www, zjazdy i egzamin w sali)  Rozpoczynający się i kończący w określonym terminie ( nasze kursy trwają od 6 do 10 tygodni, studia podyplomowe 10 mies.)  Prowadzony przez nauczyciela(li) z pomocą asystenta(ów) ( nauczyciel organizuje pracę studentów, asystenci utrzymują regularną komunikację ze studentami)

9 Jaki e-learning?  Z systematycznie racjonowanymi materiałami do studiowania i testami sprawdzającymi ( co tydzień na stronie kursu/studiów pojawia się nowa porcja materiałów do studiowania i test do wypełnienia i wysłania)  Z różnymi formami komunikacji ( komunikacja odbywa się przez e-mail, listę dyskusyjną, tablicę wiadomości, czat, telefon)  Z dostępem do wyników testów ( student ma dostęp tylko do swoich wyników, nauczyciel/asystent do wyników wszystkich testów każdego studenta i wyników poszczególnych testów wszystkich studentów)

10 Co zapewniamy studentowi? Dostęp do strony kursu przez 24 godz. na dobę, a na niej: materiały do studiowania instrukcje, komentarze, wyjaśnienia, podsumowania testy on-line i inne zadania domowe natychmiastową informację zwrotną o wynikach testów on-line oraz informację o wynikach wszystkich testów on-line (przez moje konto), a także innych pracach domowych (w dzienniczku studenta możliwość kontaktu (pisemnego) z nauczycielem, asystentem i innymi studentami

11 Przykładowa strona kursu

12 Terminarz tematów

13 Materiały do studiowania

14 Test on-line

15 Informacja o wynikach

16 Tablica wiadomości

17 Lista dyskusyjna

18 Co wynika z naszych doświadczeń?  Internet otwiera olbrzymie możliwości przed edukacją, ale nauczanie/uczenie się za jego pośrednictwem jest znacznie trudniejsze, zarówno dla nauczyciela, jak i studenta.  Nauczanie przez internet stwarza szanse na zniwelowanie barier w dostępie do edukacji i wyrównanie szans edukacyjnych, ale ci, którzy powinni być nią objęci, nie tylko nie są do niej przygotowani, ale nie są nią zainteresowani.

19 Dlaczego trudne dla nauczyciela?  Wcześniejsze przygotowanie materiałów dydaktycznych w formie nadającej się do umieszczenia na stronie www  Wcześniejsze zaplanowanie pracy studenta (nie swojej)  Komunikacja rozciągnięta w czasie, częstsza, w formie pisemnej

20 Dlaczego trudne dla studenta? Wymaga:  Wysokiego poziomu motywacji  Zdolności systematycznego, samodzielnego uczenia się  Umiejętności sprawnego posługiwania się językiem pisanym  Odpowiednich umiejętności posługiwania się komputerem i korzystania z internetu

21 Opinie e-studentów Edukacja internetowa To ciekawa opcja studiów podyplomowych Jest bardziej przejrzysta, elastyczna, oszczędza czas dojazdów Jest szybsza, ale trudniejsza dla osób mających problemy z organizacją czasu Jest bardziej samodyscyplinująca się” Dla mnie to po prostu kolejny krok w rozwijaniu się, hobby Jest....inna Jest nowym, ciekawym wyzwaniem

22 Podsumowanie  E-learning jako technologicznie zaawansowana metoda edukacji, ze względu na swoją specyfikę (narzędzia, nauka na odległość, bez bezpośredniego kontaktu), musi być szczególnie starannie dostosowana do przedmiotu nauczania oraz możliwości i potrzeb osób uczących się w ten sposób.


Pobierz ppt "PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google