Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlojzy Rupiński Został zmieniony 9 lat temu
1
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji UW www.come.uw.edu.pl
2
Plan prezentacji Część I – Maria Wilkin Kim jesteśmy? Czym się zajmujemy? Co oferujemy? W jaki sposób uczymy przez internet? Co wynika z naszych doświadczeń? Cześć II – Marcin Skład Demonstracja konkretnego kursu
3
Kim jesteśmy? Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji jest jednostką Uniwersytetu Warszawskiego o charakterze interdyscyplinarnym powstałą w 1999 roku z przekształcenia Studium Kształcenia Otwartego (SKO) COME ma status jednostki międzywydziałowej o charakterze usługowym, która promuje, organizuje i wspiera rozwój edukacji na odległość z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
4
Czym się zajmujemy? Zachęcamy inne jednostki UW do wzbogacania oferty dydaktycznej naszej uczelni o nowe formy edukacji Przygotowujemy i prowadzimy kursy/studia przez internet (głównie we współpracy z innymi jednostkami UW) Prowadzimy badania marketingowe dotyczące zapotrzebowania na nowe formy edukacji otwartej oraz badania nad modelem motywowania w edukacji zdalnej.
5
Co oferujemy? Studia podyplomowe przez internet (integracja europejska, psychologia) Kursy internetowe (językowe, psychologiczne, pedagogiczne, interdyscyplinarne) Wakacyjne kursy stacjonarne (interdyscyplinarne, po angielsku) Kursy wideokonferencyjne
6
Jakie kursy/studia?
7
Czym jest dla nas e-learning? Technologicznie zaawansowaną metodą wzbogacającą możliwości: komunikowania się ze studentem, prezentacji materiałów dydaktycznych, monitorowania wyników nauczania.
8
Jaki e-learning? Odbywający się przez strony www za pośrednictwem internetu, na własnej platformie ( lekcje+testy+komunikacja odbywają się przez specjalne strony www, zjazdy i egzamin w sali) Rozpoczynający się i kończący w określonym terminie ( nasze kursy trwają od 6 do 10 tygodni, studia podyplomowe 10 mies.) Prowadzony przez nauczyciela(li) z pomocą asystenta(ów) ( nauczyciel organizuje pracę studentów, asystenci utrzymują regularną komunikację ze studentami)
9
Jaki e-learning? Z systematycznie racjonowanymi materiałami do studiowania i testami sprawdzającymi ( co tydzień na stronie kursu/studiów pojawia się nowa porcja materiałów do studiowania i test do wypełnienia i wysłania) Z różnymi formami komunikacji ( komunikacja odbywa się przez e-mail, listę dyskusyjną, tablicę wiadomości, czat, telefon) Z dostępem do wyników testów ( student ma dostęp tylko do swoich wyników, nauczyciel/asystent do wyników wszystkich testów każdego studenta i wyników poszczególnych testów wszystkich studentów)
10
Co zapewniamy studentowi? Dostęp do strony kursu przez 24 godz. na dobę, a na niej: materiały do studiowania instrukcje, komentarze, wyjaśnienia, podsumowania testy on-line i inne zadania domowe natychmiastową informację zwrotną o wynikach testów on-line oraz informację o wynikach wszystkich testów on-line (przez moje konto), a także innych pracach domowych (w dzienniczku studenta możliwość kontaktu (pisemnego) z nauczycielem, asystentem i innymi studentami
11
Przykładowa strona kursu
12
Terminarz tematów
13
Materiały do studiowania
14
Test on-line
15
Informacja o wynikach
16
Tablica wiadomości
17
Lista dyskusyjna
18
Co wynika z naszych doświadczeń? Internet otwiera olbrzymie możliwości przed edukacją, ale nauczanie/uczenie się za jego pośrednictwem jest znacznie trudniejsze, zarówno dla nauczyciela, jak i studenta. Nauczanie przez internet stwarza szanse na zniwelowanie barier w dostępie do edukacji i wyrównanie szans edukacyjnych, ale ci, którzy powinni być nią objęci, nie tylko nie są do niej przygotowani, ale nie są nią zainteresowani.
19
Dlaczego trudne dla nauczyciela? Wcześniejsze przygotowanie materiałów dydaktycznych w formie nadającej się do umieszczenia na stronie www Wcześniejsze zaplanowanie pracy studenta (nie swojej) Komunikacja rozciągnięta w czasie, częstsza, w formie pisemnej
20
Dlaczego trudne dla studenta? Wymaga: Wysokiego poziomu motywacji Zdolności systematycznego, samodzielnego uczenia się Umiejętności sprawnego posługiwania się językiem pisanym Odpowiednich umiejętności posługiwania się komputerem i korzystania z internetu
21
Opinie e-studentów Edukacja internetowa To ciekawa opcja studiów podyplomowych Jest bardziej przejrzysta, elastyczna, oszczędza czas dojazdów Jest szybsza, ale trudniejsza dla osób mających problemy z organizacją czasu Jest bardziej samodyscyplinująca się” Dla mnie to po prostu kolejny krok w rozwijaniu się, hobby Jest....inna Jest nowym, ciekawym wyzwaniem
22
Podsumowanie E-learning jako technologicznie zaawansowana metoda edukacji, ze względu na swoją specyfikę (narzędzia, nauka na odległość, bez bezpośredniego kontaktu), musi być szczególnie starannie dostosowana do przedmiotu nauczania oraz możliwości i potrzeb osób uczących się w ten sposób.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.