Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWalerian Dela Został zmieniony 9 lat temu
1
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
2
Plan debaty Wprowadzenie do debaty W dalszej części poruszać będziemy tematy: Jak nauczyciele i dyrekcja mogą wspierać SU? Co jest lepszą formą współpracy: nadzór czy partnerstwo? Jak Rada Rodziców może wspomóc pracę SU? Wypowiedź gościa na temat Samorządu lokalnego Dyskusja na tematy: Co SU może zaoferować samorządowi lokalnemu i vice versa? Jak znaleźć sojuszników SU i jak ich zachęcić do współpracy? Jak SU może promować się w szkole i poza nią? Czy samorząd powinien mieć swój budżet? Jaki powinien być model finansowania SU? Pytania Podsumowanie Przemówienie pani Dyrektor Zakończenie
3
Regulamin debaty Jedna osoba mówi, reszta słucha - nie przekrzykujemy się Głosu udziela moderator Wypowiedź rozpoczynamy od wypowiedzenia imienia i swojej klasy Słowo moderatora (np. odebranie głosu) jest ostateczne Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii Krytykujemy wypowiedzi nie osobę Nie mówimy o sprawach osobistych Nie traktujemy krytyki osobiście Szanujemy siebie nawzajem Mówimy krótko i na temat Debata trwa 90 minut
4
Samorząd Uczniowski
5
Jak nauczyciele i dyrekcja mogą wspierać SU? Finansowo Doradzanie co warto zrobić dla szkoły Wspieranie w akcjach Czuwanie nad pracą SU
6
Nadzór czy partnerstwo? Model współpracy SU z opiekunem/ dyrektorem
7
Nadzór Zalety Gwarancja wykonanego zadania i zrealizowania jego głównego celu Każdy jest zaangażowany w akcję Odpowiedzialność za wykonanie zadania Wady Uczniowie nie realizują swoich pomysłów Uczniowie nie czują satysfakcji z wykonanego zadania Uczniowie nie uczą się podejmowania decyzji
8
Partnerstwo Zalety Możliwość wypowiedzenia swojego zdania Różnorodne pomysły Satysfakcja z wykonania swoich pomysłów Możliwość wykorzystania swoich umiejętności i rozwijania ich Wady Każdy ma inne poglądy co może prowadzić do konfliktów Rozluźnienie stosunków między nauczycielem, a uczniem
9
Połączenie działań rady rodziców i SU Wsparcie finansowe Wymiana zdań Podział obowiązków organizacji Wspólne spotkania
10
Co to jest samorząd lokalny? Czym zajmuje się rada osiedla?
11
Co SU może zaoferować samorządowi lokalnemu i vice versa? SL może być pośrednikiem między SU, a Radą Miasta Współpraca w organizacji imprezy Spotkania w celu ustalenia planów działania
12
Sojusznicy działań samorządu w społeczności lokalnej, jak ich zidentyfikować i zachęcać do współpracy
13
Sojusznicy działań samorządu w społeczności lokalnej Rada osiedla Rodzice Rówieśnicy SU z sąsiadującej szkoły Firmy Parafia Służby prawne, ratownicze
14
Jak ich zidentyfikować i zachęcać do współpracy? Spotkanie zapoznawcze z SU Przedstawienie projektu pracy Nagroda przyjaciela szkoły jako zachęta dalszej współpracy Przedstawiając korzyści z wykonania danej akcji
15
Narzędzia promocji działań SU
16
W szkole Plakaty Gazetka SU Świetlica szkolna Radiowęzeł Organizowanie konkursów Uroczystości Drzwi otwarte
17
Poza szkołą Reprezentowanie szkoły na uroczystościach poza szkolnych Przedstawienia w innych szkołach Organizowanie zbiórek charytatywnych (wspomaganie fundacji)
18
Czy samorząd powinien mieć swój budżet?
19
Jaki powinien być model finansowania SU? Składki Dochody z festynu Loterie Sprzedaż kartek okazjonalnych (np.: Na Wielkanoc) Sprzedaż produktów w sklepiku szkolnym
20
Wnioski
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.