Pobierz prezentację
1
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
6 etapów tworzenia strategii reklamowej 1.MISSION 6.MEASUREMENT 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
2
mission – wybór celów reklamy, market – określenie adresatów reklamy,
6 etapów tworzenia strategii reklamowej mission – wybór celów reklamy, market – określenie adresatów reklamy, money – ustalenie budżetu reklamy, message – dobór treści reklamowych, media – wybór mediów reklamowych, measurement – badanie skuteczności reklamy
3
Nie zaczynaj pracy zanim nie ustaliłeś CELÓW
4
Co powinniśmy wiedzieć o grupie docelowej?
MARKET – adresatów reklamy Co powinniśmy wiedzieć o grupie docelowej? Kim są demograficznie? jakiej są płci, w jakim są wieku, gdzie mieszkają, jakie mają dochody, etc. Kim są psychograficznie? jakie mają wartości, jaki jest styl ich życia, jak spędzają czas, czym się interesują Jak konsumują media ? zasięgi mediów, czas spędzany z mediami, ulubione media, sposób korzystania z mediów
5
Im więcej dowiesz się o RYNKU na którym działa marka tym twoja strategia będzie lepsza
6
MONEY – ustalanie budżetów reklamy
Czynniki wpływające na określenie wysokości budżetu reklamy: faza cyklu życia produktu, zakładana skala działań reklamowych, udział w rynku i cele kampanii sezonowość komunikacji, działania konkurencji.
7
Zawsze dostosuj budżet do celów strategii
8
MESSAGE – wybór treści reklamowych
Polega na ustaleniu: co będziemy komunikować potencjalnym klientom? opracowanie strategii UPC (unique selling proposition), RTB (reason to believe) i innych aspektów komunikacji reklamowej Celu kampanii: wizerunkowa czy sprzedażowa?
9
Testuj projekty kreacji na grupie celowej
10
MEDIA – wybór mediów reklamowych
Zależy od wielu czynników: sposobu konsumpcji mediów przez grupę celową optymalizacji budżetu i kosztów dotarcia, sezonowości kosztów zakupu mediów, synergii kontaktów reklamowych w różnych mediach.
11
Optymalizuj kontakty w każdym z mediów
Dostosuj media do specyfiki grupy celowej
12
MEASUREMENT – badanie skuteczności reklamy
Często pomijany aspekt, ale niezwykle istotny przy ewaluacji efektów kampanii przeprowadzaj badania pre-test i post-test aby wiedzieć jaki efekt przyniosła kampania weryfikuj wyniki sprzedaży (najlepiej poprzez zaawansowanie modelowanie ekonometryczne)
13
Analizuj strategie i wyciągaj wnioski do kolejnych strategii
14
DEKALOG STRATEGA REKLAMY DOBRY STRATEG REKLAMY:
(dokończ zdania wykorzystując etapy 6M) Pamięta ……… Dba ……………………………… Rozumie Decyduje Konsultuje Dostrzega Koordynuje Optymalizuje Analizuje ………… Media tak postrzegane są cześcią całkowitej komunikacji, pomysłu jak marka bedzie sie komunikowała, co z tym komunikatem będzie się działo. Jakie będzie całkowite doświadczenie marki przez odbiorcę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.