Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTomasz Waliczek Został zmieniony 9 lat temu
1
POPYT TURYSYTCZNY
2
Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
3
CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE POPYT 1.Czas wolny 2.Czynniki demograficzne 3.Czynniki cywilizacyjne 4.Czynniki psychologiczne 5.Czynniki marketingowe
4
Czas wolny Może być przeznaczony na uprawianie turystyki zarówno w skali dnia, ale przede wszystkim w skali tygodnia oraz roku.
5
Czynniki demograficzne Rozmiary popytu potencjalnego będą określone przede wszystkim przez liczbę ludności i przez wzrost liczby ludności Struktury ludności: -Wiek -Stan cywilny -Miejsce zamieszkania -Przynależność do grupy społeczno-zawodowej -Struktury wykształcenia
6
Czynniki cywilizacyjne Uprzemysłowienie, wprowadzenie nowej techniki, wzrost ludności zamieszkałej w miastach oraz zatrudnionych poza rolnictwem. Związane jest to z większym wysiłkiem psychicznym, skażeniem środowiska, chorobami cywilizacyjnymi, stąd rodzi się dążenie do ucieczki od codzienności i regeneracji sił.
7
Czynniki psychologiczne MODA – naśladownictwo, chęć pokazania się, oryginalność. RELIGIA – związane z miejscami szczególnego kultu religijnego, często o znaczeniu międzynarodowym UCZUCIE – turystyka o charakterze etnicznym.
8
Czynniki marketingowe PROMOCJA TURYSTYCZNA – oddziaływanie na potencjalnych turystów oraz pośrednie ogniwa sprzedaży polegające na przekazywaniu im informacji, która ma w odpowiednim stopniu zwiększyć ich wiedzę na temat produktu turystycznego, w celu stworzenia preferencji na rynku turystycznym. Spośród wielu rodzajów promocji szczególne znaczenie będzie miała REKLAMA i PROPAGANDA TURYSTYCZNA. Aby zaistniał popyt, potencjalny turysta musi wiedzieć o istnieniu produktu.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.