Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen."— Zapis prezentacji:

1 POPYT TURYSYTCZNY

2 Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.

3 CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE POPYT 1.Czas wolny 2.Czynniki demograficzne 3.Czynniki cywilizacyjne 4.Czynniki psychologiczne 5.Czynniki marketingowe

4 Czas wolny Może być przeznaczony na uprawianie turystyki zarówno w skali dnia, ale przede wszystkim w skali tygodnia oraz roku.

5 Czynniki demograficzne Rozmiary popytu potencjalnego będą określone przede wszystkim przez liczbę ludności i przez wzrost liczby ludności Struktury ludności: -Wiek -Stan cywilny -Miejsce zamieszkania -Przynależność do grupy społeczno-zawodowej -Struktury wykształcenia

6 Czynniki cywilizacyjne Uprzemysłowienie, wprowadzenie nowej techniki, wzrost ludności zamieszkałej w miastach oraz zatrudnionych poza rolnictwem. Związane jest to z większym wysiłkiem psychicznym, skażeniem środowiska, chorobami cywilizacyjnymi, stąd rodzi się dążenie do ucieczki od codzienności i regeneracji sił.

7 Czynniki psychologiczne MODA – naśladownictwo, chęć pokazania się, oryginalność. RELIGIA – związane z miejscami szczególnego kultu religijnego, często o znaczeniu międzynarodowym UCZUCIE – turystyka o charakterze etnicznym.

8 Czynniki marketingowe PROMOCJA TURYSTYCZNA – oddziaływanie na potencjalnych turystów oraz pośrednie ogniwa sprzedaży polegające na przekazywaniu im informacji, która ma w odpowiednim stopniu zwiększyć ich wiedzę na temat produktu turystycznego, w celu stworzenia preferencji na rynku turystycznym. Spośród wielu rodzajów promocji szczególne znaczenie będzie miała REKLAMA i PROPAGANDA TURYSTYCZNA. Aby zaistniał popyt, potencjalny turysta musi wiedzieć o istnieniu produktu.


Pobierz ppt "POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen."

Podobne prezentacje


Reklamy Google