Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBolek Kaczor Został zmieniony 10 lat temu
2
Krótki wstęp DO RAPORTU z I OGÓLNOPOLSKIEGO TYGODNIA KARIERY 2009 Anna Wierzchowska – Szymanek Warszawa, 23.X.2009 r.
3
Statystyki Akces w OTK: Zgłoszenia do 14.X.2009: 561 Raporty bez zgłoszeń: 22 _____________________________________________________________________ Łącznie: 583 podmioty / inicjatywy (stan na 20.X.09)
4
Statystyki – c.d. Raporty konkursowe: od zgłoszonych: 175 bez zgłoszeń: 22 ___________________________________________________________________ Łącznie: 197 Raporty sprawozdawcze – spływają!!
5
Raporty konkursowe (do 20.X) EDUKACJA: przedszkola – 1 szkoły podstawowe – 7 gimnazja - 36 zespoły szkół ogólnokształcących – 8 szkoły ponadgimnazjalne/zespoły szkół – 60
6
EDUKACJA (c.d.) Poradnie P – P – 18 CKU, CKP - 3 podmioty i placówki samorządowe (edukacyjne) - 2 ODN - 5 uczelnie wyższe / biura karier - 6
7
ŁĄCZNIE: 111 szkół + 1 przedszkole 28 placówek (edukacja, doradztwo, pomoc psychologiczno – pedagogiczna) 6 uczelni wyższych = 146 placówek
8
RESORT PRACY: PUP, MUP - 19 WUP, CIiPKZ - 10 OHP - KG OHP raport zbiorczy ( indywidualnie MCK - 1)
9
ORGANIZACJE społeczne: ZHP /zuchy - 1 stowarzyszenia – 2 organizacje studenckie - 1
10
INNE PODMIOTY: Izby Rzemieślnicze - 2 firmy i agencje – 4 formalne partnerstwa lokalne - 2 Nowość: partnerstwa nieformalne - 2 (miasta, gminy)
11
Formy relacji z OTK: raporty wg formularza rraporty on-line sswobodne sprawozdania i opisy llinki kierujące na www zzdjęcia (w zał. do e-mail, na www) sskanowane dokumenty (art. prasowe)
12
Formy relacji z OTK (c.d.) nnagrania video i pliki głosowe ffilmy, prezentacje P_Point aaudycje radiowe i TV ee-maile rraporty pocztą tradycyjną, z art. z prasy mmateriały dostarczone do Biura OTK
13
OSIĄGNIĘTE REZULTATY/EFEKTY (opinie organizatorów regionalnych) Grupa I – obszar edukacyjny Grupa II – instytucje rynku pracy Grupa III - inni
14
Grupa I – edukacja: zaangażowanie wszystkich grup: uczniów, rodziców i nauczycieli w przedsięwzięcia i zagadnienia doradztwa zawodowego spotkania ucznia ze „światem pracy” (pracodawcą, zakładem pracy) – jako „niewiarygodne doświadczenie nauczyciele odkryli, że mogą tak wiele dla przyszłości ucznia, chociaż nie są doradcami zawodowymi
15
odkryciem ucznia jest, iż aktywność w planowaniu kariery jest kluczem sukcesu OTK inspirował, poszerzał horyzonty, ale i „sprowadzał na ziemię” uczniów partnerska współpraca z wieloma instytucjami i firmami nauczyciele otrzymali gotowe pomoce uczniowie „wypłynęli w nieznanych obszarach”
16
zadziało się coś nowego, ogromna różnorodność TYGODNIA w szkole młodzież dotknęła bardzo mocno przyszłości władze przekonały się, jaką wartością jest poradnictwo w edukacji prawdziwe rezultaty zobaczymy za parę lat „Razem możemy więcej” – hasło przewodnie (w szkole, w mieście, regionie)
17
Grupa II – resort pracy: wyjście „na zewnątrz” urzędu ku społecznościom lokalnym zmiana wizerunku urzędów pracy na bardziej pozytywny włączenie niestandardowych form i metod do zrutynizowanej pracy w urzędach; „powiało świeżością” (konkursy, wycieczki, debaty; hit !!!->zajęcia PUP dla przedszkolaków)
18
bliższy kontakt z młodzieżą i obszarem edukacji lepszy kontakt z pracodawcami zacieśnienie współpracy z opieką społeczną - zajęcia dla grup zmarginalizowanych (noclegownia) organizacja „dni otwartych” w firmach i zakładach pracy (wycieczki dla dorosłych, młodzieży, dzieci)
19
nagłośnienie potrzeb osób niepełnosprawnych - uzyskały one kompleksowy obraz sieci pomocowej promocja usług doradczych, doradztwa zawodowego współpraca, zamiast rywalizacji podmiotów lokalnych świadczących usługi doradcze, integracja, zawiązywanie sieci i partnerstw
20
współpraca jednocześnie z wieloma podmiotami ze środowisk lokalnych wzrost zainteresowania usługami urzędu, promocja instytucji sondy, badania ankietowe, debaty w środowiskach lokalnych - wiedza „ z pierwszej ręki” o potrzebach społeczności włączenie / udział władz, szukanie rozwiązań wspólnymi siłami
21
Grupa III – inni: nie zawsze trudne! -> pozyskano zatrudnienie dla osób niepełnosprawnych doradztwo zawodowe daje ogromne możliwości działania nieprofesjonalistom „czaty kariery” – pomysł na doradztwo bez granic, między- i pozainstytucjonalne harcerstwo także polem dla doradztwa zawodowego
22
rzemiosło otwarte na niepełnosprawność, a doradztwo zawodowe - łącznikiem potrzeb specjaliści „personal shopping” nowym partnerem dla doradcy zawodowego („Jak cię widzą – tak cię awansują”) partnerstwa nieformalne działają świetnie! -> „Gminny Tydzień Kariery” „i Ty możesz być doradcą”
23
Czy zatem zrealizowaliśmy cele główne I Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery ?
24
Przypomnijmy założenia: 1. wszyscy dla wszystkich 2. razem, dla kariery 3. od przedszkola do….->->->-> 4. ziarnko do ziarnka 5. doradztwo zawodowe ponad resorty 6. …. ponad granice i podziały
25
7. pomysły bez granic 8. „pospolite ruszenie” 9. „stowarzyszeni” ze Stowarzyszeniem 10. profesja OTO + pasja= TYGODNIA + powołanie KAPITAŁ
26
źródło: Raport: Przedszkole 83 „Zuch”, Poznań /…/„Po wysłuchaniu wypowiedzi wszystkich dzieci zgłosił się ponownie Jeremi i powiedział: „ Ja chcę zmienić swój zawód. Nikt nie wybrał szewczyka, więc ja nim będę/…/” !!!
28
CO DALEJ ? Krok 1 -> synteza (raport syntetyczny) Krok 2 -> analiza Krok 3 -> wnioski z 1+2 oraz doświadczeń w organizacji I-go OTK Krok 4 -> weryfikacja Krok 5 -> decyzje -> -> -> -> -> -> -> ->
29
OTK TAK, ale JAK ?
30
DZIĘKUJEMY i prosimy o sugestie - w imieniu Zarządu SDSiZ RP Anna Wierzchowska - Szymanek
33
TU: RAPORT ZA OTK 2009 - NAGRODZENI http://slideplayer.pl/slide/404863/
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.