Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBenedykt Adamowski Został zmieniony 10 lat temu
1
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Projekt realizują
2
Projekt EDUSCIENCE w GIMNAZJUM im. Marii Konopnickiej w Szydłowie
3
O PROJEKCIE Od 1września 2012 r. do 30 listopada 2014 r. w Gimnazjum im. Marii Konopnickiej w Szydłowie realizowany jest projekt Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod. Projekt zapewnia żywe i fascynujące poznawanie świata nauk matematyczno- przyrodniczych.
4
KONKURS „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” Systematyczne raportowanie Codzienne odczytywanie danych Codzienna obserwacja pogody 2012/2013 - IV miejsce w konkursie „Monitoring przyrodniczy wiosną”-26 raportów 2013/2014 – V miejsce w konkursie „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” - 143 raporty
5
Remigiusz Krasiński pobierający wodę z rzeki Grabi, potrzebną do sprawdzenia odczynu wody i oceny stopnia zanieczyszczenia.. Monitorowanie stanu środowiska... MONITORING PRZYRODNICZY
6
WYCIECZKA „HORYZONT II” 28-29listopada 2013 r. Uczniowie zwiedzili statek badawczy "Horyzont II„. Poznali historię rozwoju żeglugi morskiej w Polsce, dowiedzieli się, jak wygląda droga kształcenia adeptów sztuki morskiej.
7
WYCIECZKA „HORYZONT II” Uczniowie zwiedzili Błękitną Szkołę Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu, fokarium oraz obejrzeli eksponaty i okazy fauny Bałtyku. II dzień wycieczki:
8
PIKNIK NAUKOWY 15 stycznia 2014 r. odbył się Piknik Naukowy, którego organizatorem był Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
9
PIKNIK NAUKOWY Organizatorzy pokazali, jak ciekawa może być nauka. Uczniowie i uczennice wzięli czynny udział w przygotowanych warsztatach, co połączyło zabawę z nauką i pozwoliło lepiej zrozumieć przedstawianą problematykę dzięki praktycznemu zastosowaniu wiedzy.
10
PRZYKŁADY PRAC UCZNIOWSKICH FOLDER
11
PRZYKŁADY PRAC UCZNIOWSKICH KALENDARZ
12
Jakie korzyści przyniósł uczniom udział w Projekcie? Możliwość uczestniczenia w lekcjach on-line i w transmisjach satelitarnych z Polskiej Stacji Polarnej Hornsund na Spitsbergenie. Udział w wycieczce edukacyjnej „ Horyzont II” i Pikniku Naukowym. Prowadzenie pomiarów w ramach monitoringu przyrodniczego. Dostęp do biblioteki zasobów umieszczonej na Platformie Eduscience. Udział w konkursach Eduscience. Możliwość korzystania z poczty elektronicznej- przesyłanie prac domowych, referatów, prezentacji. Udział w lekcjach wzbogaconych o ciekawe formy i metody dostęp do Portalu Przyrodniczego Eduscience. KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
13
DLA UCZNIÓW Wzrost zainteresowania naukami matematyczno- przyrodniczymi. Poprawa umiejętności posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim w obszarze nauk objętych projektem. Poprawa umiejętności myślenia analitycznego i syntetycznego. Rozwinięcie zdolności wykorzystania umiejętności nabytych w trakcie zajęć w praktyce: zastosowania metod badawczych, analizy wyników, wyciągania wniosków logicznych, syntezy danych. Kontynuacja nauki w szkołach ponadgimnazjalnych o profilu matematyczno-przyrodniczym. Umiejętność współpracy w grupie i wzrost odpowiedzialności za powierzone zadanie. Udział w konkursach matematyczno – przyrodniczych. EFEKTY Z REALIZACJI PROJEKTU
14
EFEKTY Z REALIZACJI PROJEKTU DLA NAUCZYCIELI Zastosowanie nowoczesnych technologii na zajęciach lekcyjnych dzięki narzędziom umieszczonym na Platformie EDUSCIENCE. Przygotowanie ciekawych form lekcji z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Wzbogacenie toku lekcji o dodatkowe materiały w postaci gotowych lekcji, quizów, testów, krzyżówek oraz metod badawczych. Możliwość wymiany doświadczeń, spostrzeżeń między nauczycielami. Wzbogacenia warsztatu pracy poprzez udział w szkoleniach i konferencjach on - line.
15
SUKCESY UCZNIÓW 2012/2013 – I miejsce w Powiatowym konkursie wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Unii Europejskiej 2012/2013 – I miejsce w Międzygimnazjalnym konkursie fizycznym 2012/2013 – II miejsce w Międzygimnazjalnym Konkursie Wiedzy o Wielkiej Brytanii 2013/2014 - I miejsce w Międzygimnazjalnym Konkurs Wiedzy o Austrii 2013/2014 - I miejsce w Konkursie „GMINA GRABICA - MOJA MAŁA OJCZYZNA” 2013/2014 - II miejsce w Powiatowym konkursie wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Unii Europejskiej 2013/2014 - III miejsce w konkursie „Jesteśmy 10 lat w Unii Europejskiej” w ramach VI Europejskiego Zlotu Gimnazjalistów Powiatu Piotrkowskiego
16
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Projekt realizują Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.