Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak pisać CV?.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak pisać CV?."— Zapis prezentacji:

1 Jak pisać CV?

2 Życiorys zawodowy- powszechne zwany curriculum vitae /łac
Życiorys zawodowy- powszechne zwany curriculum vitae /łac .przebieg życia/, podstawowy dokument, który składasz u pracodawcy. Na jego podstawie uzyskuje on informacje o Tobie jako kandydacie do pracy na oferowane stanowisko.

3 Życiorys powinien zawierać:
1.Dane personalne: - imię i nazwisko, data urodzenia lub wiek, - adres zamieszkania lub adres do kontaktu, - telefon kontaktowy- stacjonarny, komórkowy lub służbowy z wyraźnym zaznaczeniem tego faktu, - adres - nazewnictwo konta proste bez humorystycznych zabarwień.

4 2. Wykształcenie: - Ukończenie szkoły wyszczególniasz w sposób chronologiczny, czyli rozpoczynasz od tej, którą ukończyłeś jako ostatnią. Podajesz pełną nazwę i miejsce szkoły, profil, kierunek kształcenia, osiągnięte tytuły kwalifikacyjne, zawód. Pomijasz szkołę podstawową i gimnazjum, gdyż nie dają żadnych kwalifikacji.

5 3. Doświadczenie zawodowe: - To przebieg pracy zawodowej, odbyte praktyki lub staż, zajmowane stanowiska. Wymieniasz w kolejności od obecnego miejsca pracy do pierwszego zatrudnienia. Możesz pochwalić się swoimi osiągnięciami- jeśli jesteś absolwentem, mogą to być sukcesy szkolne.

6 4. Kursy i szkolenia: - Podajesz te, które pozwoliły Ci zdobyć umiejętności potrzebne do wykonywania danej pracy, - Wymieniasz uzyskane certyfikaty i dyplomy.

7 5. Umiejętności: - Szczególnie ważne są te bezpośrednio związane z pracą, np. prawo jazdy, obsługa komputera, uprawnienia instruktorskie w jakiejś dziedzinie, znajomość języków obcych ( przy określaniu stopnia znajomości języka używaj następujących określeń: podstawowa, komunikatywna, dobra, płynna w mowie i piśmie).

8 6. Zainteresowania i hobby: - są to ważne informacje o Twoich predyspozycjach, cechach charakteru, umiejętności organizacji czasu wolnego.

9 7. Referencje: -Opinia poprzedniego pracodawcy, nauczyciela ze szkoły lub opiekuna praktyk. Przedstawia się je na prośbę pracodawcy.

10 10 wskazówek dla stworzenia dobrego życiorysu:
1.Sporządź życiorys na wydruku komputerowym, użyj białego, wysokiej jakości papieru na formacie A-4, 2. Nie podawaj nieistotnych informacji osobistych (wiek, waga, wzrost, stan cywilny, itp.), 3. Nie podawaj wysokości swoich poprzednich zarobków, 4. Wszystkie nagłówki umieszczaj w środku lub od brzegu linii. Nie używaj skrótów, 5. Przyjmij pozytywne nastawienie. Zaznacz swoje osiągnięcia, 6. Używaj czasowników, które podkreślą to co robiłeś, 7. Bądź konkretny, używaj zwięzłych zdań. Twój życiorys powinien być krótki, 8. Zwróć uwagę, by Twój życiorys „dobrze wyglądał” ( był schludny i czytelny), 9. Sprawdź uważnie brudnopis. Poproś kogoś, by ponownie sprawdził pisownię w brudnopisie, 10. Sprawdź by fotokopie były czytelne.

11 Słowa przydatne do wykorzystania w liście lub życiorysie
Użyteczne czasowniki Użyteczne przymiotniki Dokonywać Zarządzać Analizować Budować Organizować Upoważniać Uczestniczyć Koordynować Ustalać Wykonywać polegać Ekonomiczny Skuteczny Komunikatywny Pewny Stanowczy Wszechstronny Kompetentny Solidny Bezkonfliktowy Bystry doświadczony

12 Przykłady umiejętności
Potrafię doradzać ludziom, Organizować zespoły ludzi do pracy, Planować porządek dzienny, Zdolność uczenia się, Robić wywiady, Sprzedawać produkty, Mówić do ludzi, Motywować innych, Obsługiwać klientów.

13 Zapamiętaj!!!!!!! 1.Życiorys służy do przedstawienia się pracodawcy. Powinien zawierać najważniejsze wydarzenia z Twojego życia zawodowego, 2. Pracodawca oczekuje życiorysu skondensowanego i przekonywującego,

14 3. List motywacyjny piszemy w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie lub z własnej inicjatywy. Może być napisany odręcznie, ale czytelnie, starannie i bez błędów. Powinien być przejrzysty, rzeczowy i zwięzły, 4. Napisanie życiorysu i listu motywacyjnego pomaga nam przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,

15 5. Od sposobu zaprezentowania siebie w liście motywacyjnym zależy, czy przekonasz pracodawcę o tym, ze to właśnie Ty jesteś osobą z która warto odbyć rozmowę kwalifikacyjną.


Pobierz ppt "Jak pisać CV?."

Podobne prezentacje


Reklamy Google