Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY Daniel Franke Polski Kongres Logistyczny, Poznań, 14 maja 2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY Daniel Franke Polski Kongres Logistyczny, Poznań, 14 maja 2014."— Zapis prezentacji:

1 TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY Daniel Franke Polski Kongres Logistyczny, Poznań, 14 maja 2014

2 KIM JESTEŚMY?

3 Zajmujemy się zarządzaniem logistyką i łańcuchami dostaw. Jako jedyna firma logistyczna z polskim kapitałem realizujemy globalne projekty. W 2014 roku przekroczymy obroty 540 mln zł.

4

5  100 tys. m2 powierzchni klasy A+  Centra logistyczne wyposażone w terminale cross-dockowe  Usytuowane przy węzłach komunikacyjnych (blisko tras szybkiego ruchu)  Zintegrowane systemy informatyczne, m.in. WMS (RedPrairie), TMS (SPEED)  Proekologiczne rozwiązania  Zaawansowane systemy bezpieczeństwa ZINTEGROWANY SYSTEM DYSTRYBUCJI KRAJOWEJ

6 KOMPLEKSOWOŚĆ NA POZIOMIE FAKTÓW, A NIE DEKLARACJI

7

8

9 OPERATOR I…  WŁASNA ORGANIZACJA  KLIENT  DOSTAWCA  KONKURENCJA TEAMY KREATYWNE KOMUNIKACJA JAKO TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY

10 ROSNĄCE MOŻLIWOŚCI POLSKIEGO RYNKU LOGISTYCZNEGO 20072013% wzrostu DROGI EKSPRESOWE I AUTOSTRADY927 km2739 km 295% PRZEŁADUNKI W POLSKICH PORTACH57,5 mln t72 mln t 125% PODAŻ POWIERZCHNI HANDLOWYCH (Cushman & Wakefield, Emmerson) ok. 7 mln m 2 ok. 12 mln m2 171% DEFICYT W HANDLU ZAGRANICZNYM70 mld zł9,5 mld zł 737% NAJEM POWIERZCHNI MAGAZYNOWEJ (Colliers) 210%

11 TRENDY W OBSŁUDZE ŁAŃCUCHÓW DOSTAW ROLA OPERATORA: TRENDY: BĄDŹ NIEZASTĄPIONYM SPECJALISTĄ ALBO KOMPLEKSOWYM LIDEREM ALBO NAUCZ SIĘ WSPÓŁPRACOWAĆ Z KONKURENCJĄ  Krótki „time to market” i krótki czas życia produktów - versus rozproszenie produkcji i globalizacja łańcucha dostaw  Zmienność potrzeb, czyli dynamizacja łańcucha dostaw – dostosuj się i znajdź rozwiązanie, albo rynek zrobi to za ciebie  Nowy wymiar komunikacji – wewnątrz organizacji, z klientami (np. koncepcja Vested), a także z dostawcami i konkurencją

12 KLUCZOWE WYMIARY KONKURENCYJNOŚCI KOMPLEKSOWOŚĆ I SPRAWNOŚĆ OPERACYJNA ZWINNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ ORGANIZACJI NOWE WYZWANIA W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:  wewnętrznej (struktura organizacyjna stymulująca kreatywność)  z klientami (przeniesienie koncepcji win-win z poziomu public relation na poziom faktów i konkretnych projektów)  z kluczowymi dostawcami  z konkurencją (kreowanie wspólnych rozwiązań oczekiwanych przez największych klientów) Główni operatorzy logistyczni w Polsce

13 FINANCE MARKETING HR IT + PM ROLA PMO (Project Management Office)  Ograniczona liczba obszarów biznesowych (produktów)  Skala procesowych interakcji między produktami możliwa do koordynacji  Prosta struktura zarządzania  PM współpracuje z IT i wspomaga zarządzanie strategicznymi projektami definiowanymi przez biznes  Duża liczba obszarów biznesowych (produktów)  Dynamicznie rosnąca skala procesowych interakcji między produktami - skomplikowana koordynacja i komunikacja na poziomie decydentów biznesowych  PMO zarządzające projektami definiowanymi przez biznes  Duża liczba obszarów biznesowych (produktów)  Dynamicznie rosnąca skala procesowych interakcji między produktami – skomplikowana koordynacja i komunikacja na poziomie decydentów biznesowych  PMO kreujące i aktywnie koordynujące projekty  Spójność procesowa, innowacje, przejrzystość komunikacji, decyzyjność Management Board OBSZAR BIZNESOWY FTL OBSZAR BIZNESOWY FCL Sea OBSZAR BIZNESOWY LTL International OBSZAR BIZNESOWY Contract Logistics IT PMO LTL International LTL Domestic FTL Domestic FTL International FCL Sea Contract Logistic LCL Sea Custom AIR Intermodal Rail ROLA PM (Project Manager)

14 CECHAKORZYŚCI Odpowiednie umocowanie PMO - podobnie jak właściciel biznesowy projektu bezpośrednio pod zarządem  Wprowadzanie optymalnych zmian w całej firmie, a nie tylko w jednym pionie organizacyjnym  Szybkość decyzji  Standaryzacja operacji PMO jako baza wiedzy o przebiegu procesów operatora – od operacji do administracji  Szybszy dostęp do dobrych jakościowo informacji  Lepsze planowanie wykorzystania potencjału, czyli lepsze wykorzystanie zasobów Intensywne i SPÓJNE wykorzystanie technologii informatycznych  Ograniczenie do niezbędnego minimum liczby systemów dziedzinowych mimo wielości obszarów biznesowych  Bardziej wydajne i efektywne działania Pragmatyczne podejście do metodyki projektowej – AGILE?  Elastyczność i ciągłe doskonalenie - rozwiązania projektowe powstają w odpowiedzi na bieżące potrzeby klienta  Otwarta komunikacja przy współpraca day-to-day między operatorem i klientem, dostawcami i/lub konkurencją  Szybki go-live Strukturyzacja pracy i ciągły nadzór nad jakością (projekt pod kontrolą)  Bardziej realistyczne przypisywanie priorytetów do poszczególnych prac  Minimalizacja ryzyka niepowodzenia projektu Certyfikowani i doświadczeni kierownicy projektów  Zapewnienie bezpieczeństwa wdrożenia rozwiązania PMO - OD ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DO ZARZĄDZANIA KOMUNIKACJĄ

15 ROLA OPERATORA W TEAMIE KREATYWNYM I W KOMUNIKACJI Negatywne zjawiska rynkowe, np. szczyty przewozowe CHALLANGER KREATOR Struktury ponadnarodowe TŁUMACZ KULTUROWY Postęp technologiczny – profesjonalizacja usług IT EKSPERT ROZWIĄZAŃ IT Wielość interesów i potrzeb uczestników łańcucha dostaw MEDIATOR INSPIRATOR

16 FAST REACTION => FAST PROCESSING => FAST IMPLEMENTATION

17

18 VMI

19 KLUCZOWE CECHY OPERATORA KOMPLEKSOWEGO PODSTAWOWE  Multiproduktowość na poziomie faktów, na nie deklaracji  Globalne możliwości  Wysoka sprawność operacyjna  Światowe rozwiązania IT POŻĄDANE  Niezależność decyzyjna i kapitałowa  Płaska struktura zarządzania  Błyskawiczna decyzyjność  Właściwe umocowanie zarządzania projektem

20 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ www.suus.com


Pobierz ppt "TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY Daniel Franke Polski Kongres Logistyczny, Poznań, 14 maja 2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google