Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wykorzystanie formularza elektronicznego do głosowania na zadania Budżetu Obywatelskiego 2015
2
Logowanie do platformy PEUP
Aby móc skorzystać z formularza elektronicznego należy zalogować się na Platformie e-Usług Publicznych dostępnej pod adresem
3
Pierwsze zalogowanie na platformie możliwe jest po uprzedniej rejestracji konta w serwisie.
4
Po poprawnym przejściu czteroetapowego procesu rejestracji, na podany adres przesłana zostanie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
5
Uruchomienie linku aktywacyjnego umożliwi dostęp do pełnej funkcjonalności skrzynki kontaktowej.
Logowanie do serwisu możliwe jest również poprzez platformę ePUAP, przy czym wymagane jest posiadanie konta na ePUAP oraz połączenie kont z obu platform. Połącznia kont można dokonać edytując profil skrzynki kontaktowej PEUP.
6
Uruchomienie formularza
Karta Formularz głosowania zadań do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego w Opolu w 2015 r. przypisana jest do usługi Pozostałe, widocznej w Katalogu Usług.
7
Karta usługi zawiera opis realizowanej usługi, formularz elektroniczny karty głosowania oraz plik pdf z formularzem w wersji do wydruku.
8
Wypełnienie formularza
Formularz elektroniczny składa się z paska menu oraz dwóch sekcji: Sekcja danych osobowych głosującego (pola wymagane do uzupełnienia) Sekcja wyboru zadań (minimum jedno, nie więcej niż trzy)
9
Po uzupełnieniu formularza należy sprawdzić jego poprawność oraz złożyć podpis elektroniczny.
Niespełnienie wymaganych warunków głosowanie zostanie zasygnalizowane komunikatami na formularzu.
10
Składanie podpisu elektronicznego
Formularz można podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. Podpis kwalifikowany wymaga zakupu odpowiedniego certyfikatu. Profil zaufany jest bezpłatną formą uwierzytelnienia. Można o niego wnioskować po założeniu konta na ePUAP. Po uzyskaniu przez konto ePUAP statusu Profilu zaufanego, można za jego pomocą złożyć podpis na formularzu. Po uruchomieniu opcji Podpis elektroniczny w stopce widoku formularza pojawi się moduł podpisu elektronicznego.
11
Wybór opcji Podpisz dokument przy użyciu ePUAP (Profil zaufany) dokona automatycznego przekierowania na platformę ePUAP. Widok dla użytkownika niezalogowanego Widok dla użytkownika zalogowanego
12
Na podany podczas rejestracji konta ePUAP adres , wysłany zostanie kod potwierdzenia, który należy wprowadzić i zatwierdzić. Po potwierdzeniu nastąpi przekierowanie z powrotem do platformy PEUP. W nagłówku widoku formularza pojawi się komunikat informujący o złożonym podpisie elektronicznym.
13
Wysyłka formularza do Urzędu Miasta Opola
Aby wysłać formularz karty głosowania do UM Opola, należy otworzyć dokumenty robocze skrzynki kontaktowej PEUP.
14
Gotowy do wysyłki formularz oznaczony jest ikoną z kluczykiem
Wysyłki dokonujemy poprzez wybór ikony w kolumnie Operacje.
15
Pomoc Na platformie PEUP, pod ikoną dostępny jest moduł pomocy.
16
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zakładania konta oraz funkcjonalności platformy ePUAP ( dostępne są pod linkiem pomocy, umieszczonym w prawym górnym rogu strony.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.