Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZachariasz Dzierżyński Został zmieniony 10 lat temu
1
Pokochaj olej rzepakowy Podsumowanie wyników programu Warszawa, 10 czerwca 2014 r.
2
niższa jakość – głównie wskazywana poprzez gorszy smak i zapach (mocniejszy, nieprzyjemny) niezdrowy - kojarzony z kwasem erukowym – spadek po czasach PRL ciężki, kaloryczny tani ostatnio wspominany w kontekście „biopaliwa” Jakie było w 2009r postrzeganie oleju rzepakowego? Olej Rzepakowy to osoba ‘bez reputacji’ STAN WYJŚCIOWY W 2009 r
3
Który z olejów rzepakowy czy słonecznikowy jest...? Cechy różnych typów olejów – 2009r. Bezpośrednie porównanie pomiędzy rzepakowym i słonecznikowym Odpowiedni do większości dań Zdrowszy Tańszy Bardziej nowoczesny Wyższej jakości Lżejszy Bardziej polski Który olej jest lepszy rzepakowy czy słonecznikowy?
4
Sytuacja w 2013 roku N=1000 all respondents Według Pani / Pana, który z wymienionych tłuszczów jest najzdrowszy? CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing). Direct questionnaire interviews carried out within the framework of the Omnibus type survey. N=1000. A country-wide, representative, random address-based sampling (the respondents of 15 and more years of age). An estimated survey error: +/- 3.2% The interviews were conducted between 6 and 10 June 2013.
5
Rosnąca wiedza o Omega-3 N=1000 wszyscy badani Czy Omega 3 ma jakieś właściwości?Jakie są dobre właściwości Omega 3?
6
Ale wg respondentów Oliwa zawiera najwięcej Omega 3. Olej rzepakowy o wiele mniej. N=1000 wszyscy badani Według Pana / Pani, gdzie spośród poniżej wymienionych tłuszczów, znajduje się najwięcej Omega 3?
7
11-krotny wzrost zaintersowania blogosfery Występowanie frazy „olej rzepakowy” w blogosferze 314 postów 2013.10.15 2013.12.31 ~ 2,5 mca 948 cytowań w całym internecie 28 postów 2009.12.06 2010.02.16 ~ 2,5 mca
8
Wyszukiwanie frazy „olej rzepakowy” w Google
9
Sytuacja obecnie 2014 rok Wg Nielsen pomiędzy 2012 a 2014 nastąpił wzrost segmentu olejów rzepakowych z 127 tys L do 133 tys L Jest to wzrost o 6,3 tys L, czyli 5%
10
Sprawdzenie skuteczności prowadzonej kampanii informacyjnej pod hasłem „Pokochaj olej rzepakowy”. Cel badania CATI - wywiady telefoniczne Post-test – badanie realizowane po zakończeniu kampanii Metodologia N=600 wywiadów Próba kwotowa, kontrolowana pod względem: Płci Wieku – 30-60 lat Wykształcenia Wielkość miejscowości – miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców Osoby odpowiedzialne i współodpowiedzialne za zakupy produktów spożywczych. Próba Badanie ogólnopolskie realizowane 05-18.05.2014 Data i miejsce realizacji Poziom świadomości konsumentów w zakresie używania oleju rzepakowego – rynek polski raport
11
Proszę powiedzieć, jakie rodzaje olejów spożywczych Pan/i zna? * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600 Znajomość i Używane rodzaje olejów Dane w % N=600 Oleje stosowane kiedykolwiek * Znajomość spontaniczna Czy stosuje się w Pana/i gospodarstwie domowym do przygotowywania posiłków następujące oleje spożywcze?
12
Jak często stosuje się w Pana/i gospodarstwie domowym do przygotowywania posiłków następujące oleje spożywcze? Częstotliwość używania oleju min. raz w tygodniu Po kampanii * Przed kampanią 73 66 64 45 57 16 18 14 12 9 17 8 5 5 10 4 4 4 2 3 3 1 5 2 2 Dane w % n-osoby znające dany rodzaj oleju * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600
13
Dlaczego w Pana(i) gospodarstwie domowym stosowany jest ….? (wybrano najczęściej stosowane oleje, odpowiedzi spontaniczne) Powody stosowania oleju rzepakowego na podstawie spontanicznych wypowiedzi respondentów Dane w %, wskazania powyżej 3% n- użytkownicy * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, n=487 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=538
14
Wizerunek oleju rzepakowego Dane w %, suma odpowiedzi (zdecydowanie i raczej pasuje) N=600 Odczytam Panu/i listę różnych określeń, które mogą opisywać dany olej i proszę powiedzieć, na ile to określenie pasuje lub nie pasuje do tego oleju rzepakowego * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600
15
Wizerunek oleju rzepakowego Różnice między okresami po (2014) i przed (2011) kampanią
16
Dlaczego uważa Pan(i), że olej rzepakowy jest zdrowy? (odpowiedzi spontaniczne) Cechy oleju rzepakowego świadczące o jego walorach zdrowotnych Dane w % n-osoby uważające, że olej rzepakowy jest zdrowy * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600
17
Skąd czerpie Pan(i) informacje o olejach spożywczych? Źródła informacji o olejach spożywczych Źródła informacji połączone w kategorie2014*2011 PRASA: 8360 REKOMENDACJA INNYCH OSÓB: 8258 TELEWIZJA: 7753 INTERNET 6533 RADIO: 3915 * Badanie przed kampanią, realizacja TNS, N=600 Badanie po kampanii, realizacja GfK, N=600 Dane w % N-wszyscy badani
18
Podsumowanie badania Świadomość konsumentów w zakresie stosowania oleju rzepakowego znacznie się poprawiła. Prowadzona kampania edukacyjna miała istotny wkład w poprawę postrzegania oleju rzepakowego w Polsce. Spontaniczna znajomość oleju rzepakowego 92% – wzrost w porównaniu do 2011 o 7 pkt. proc. Zdecydowana większość (ponad 70%) konsumentów przynajmniej raz w tygodniu używała oleju rzepakowego – wzrost w stosunku do 2011 o 7 pkt. proc. Poprawa wizerunku oleju rzepakowego. Konsumenci lepiej oceniają jego smak i zapach oraz zastosowanie do sałatek. Na tle innych olejów i oliw najlepiej wypada jako olej nadający się do smażenia. Osłabienie wizerunku innych olejów i oliw spożywczych Mniejsze przyzwyczajenie do stosowania oleju słonecznikowego Spadek postrzegania oliwy jako produktu uniwersalnego. Zdecydowana większość badanych konsumentów (69%) miała kontakt z informacjami, które przedstawiały zalety oleju rzepakowego. Głównymi źródłami informacji były programy telewizyjne oraz prasa i magazyny kolorowe. Ważnym źródłem informacji był Internet, a w szczególności serwisy o tematyce zdrowotnej i kulinarnej.
19
Podsumowanie „Pokochaj Olej Rzepakowy” Cele Programu – z wniosku aplikacyjnego do UE i realizacja celów 1.20% w Polsce wzrost świadomości nt. zalet i właściwości zdrowotnych i odżywczych oleju rzepakowego po zakończeniu programu; 2.20% w Polsce wzrost pozytywnej oceny wizerunku oleju rzepakowego; 3.Zwiększanie sprzedaży oleju rzepakowego o 5 % w Polsce;
20
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.