Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystiana Kołtuniak Został zmieniony 10 lat temu
2
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.1. Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli – projekty systemowe.
3
„Jakość w edukacji - dobre praktyki i wymiana doświadczeń hiszpańskich i polskich nauczycieli.” Nr projektu 2013-2-PL1-EFS03-43115
4
W projekcie uczestniczyło 11 nauczycieli, którzy poznali system kształcenia na poziomie szkoły średniej w Hiszpanii, co przyczyniło się do podniesienia jakości pracy szkoły w następujących obszarach: - zarządzanie placówką, - oferta edukacyjna szkoły i promocja w środowisku lokalnym, - efekty kształcenia - analiza porównawcza stosowanych metod nauczania i wyników, - egzaminów, wyboru podręczników, sposobu oceniania w czasie lekcji, - współpraca szkoły z pracodawcami i doradztwo zawodowe.
5
GRUPA NAUCZYCIELI BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE
6
Staż odbywał się w północnej części Hiszpanii w Galicji, w prowincji A Coruna w mieście Ferrol, gdzie nauczyciele zostali zakwaterowani w luksusowym hotelu „ Suizo”, który mieści się w zabytkowym budynku z 1909 roku.
7
Grupa została ugoszczona przez hiszpańskich nauczycieli z Instituto de Ensechanza Sekundanta de Fene. W ramach programu polscy nauczyciele mieli możliwość dokładnego zapoznania się z systemem oświaty i szkolnictwa zawodowego w Hiszpanii.
8
Podczas debaty, którą przygotowali hiszpańscy nauczyciele, przedstawiono prezentacje promujące szkoły w Hiszpanii i w Polsce, a następnie podczas dyskusji, starano się znaleźć wspólne cechy łączące szkoły hiszpańskie i polskie, a także występujące różnice.
9
Grupa polskich nauczycieli uczestniczyła również w zajęciach z matematyki prowadzonych w języku hiszpańskim i angielskim, w zajęciach praktycznych (dział mechaniczny, spawalniczy, mechaniki pojazdów samochodowych ). Czas wolny poświęcony był na poznanie kultury, obyczajów, kuchni i zabytków regionu. Nauczyciele mogli poznać historię miasta Ferrol, zwiedzić park przyrody, Mosteiro de Caaveiro, przejść uliczkami miasteczka Pontedeume. Dzięki zaangażowaniu hiszpańskich nauczycieli, grupa miała możliwość zwiedzenia katedry św. Jakuba w Santiago de Compostella oraz podziwiania uroków Oceanu Atlantyckiego.
11
Grupa miała możliwość spotkania z burmistrzem Gumersindo Galego Feal oraz osobami związanymi z miastem. W drodze powrotnej polscy nauczyciele zwiedzili stolicę Hiszpanii – Madryt.
12
Nauczyciele uczestniczący w projekcie zdobyli nową wiedzę i doświadczenie. Wyjazd przyczynił się do: - podniesienia kompetencji zawodowych uczestników oraz umożliwił im wykorzystanie nowych rozwiązań w pracy nauczyciela; - zwiększenia atrakcyjności szkolnictwa zawodowego; - rozwoju osobistego uczestników; - doskonalenia warsztatu pracy poprzez udział w kursach, studiach podyplomowych, warsztatach, szkoleniach; - podniesienia i ciągłego doskonalenia kwalifikacji językowych.
14
Uczestnicy projektu otrzymali Certyfikaty pobytu oraz EUROPASS – MOBILNOŚĆ. Otrzymane dokumenty podnoszą kwalifikacje zawodowe, zdobyte doświadczenie na międzynarodowym rynku pracy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.