Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSulisław Węglewski Został zmieniony 10 lat temu
1
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
Tomasz Bilicki Centrum Służby Rodzinie w Łodzi
2
UWAGA! Gimnazjalista!
3
Nastolatek Zbuntowany Krytyczny Destrukcyjny Chamski Uparty
Niepanujący nad emocjami Egocentryczny Uzależniony od technologii
4
A my – dorośli? Nie potrafimy rozmawiać Stosujemy przemoc
Rozwodzimy się Jesteśmy biedni Nie mamy czasu na marzenia Używamy sporo alkoholu Jesteśmy dwulicowi
5
Kto zmieni ten świat?
8
Dzieci nie wychowujemy dla siebie.
9
Profesjonalna profilaktyka?
Oparta na ekspertach Przemyślana (konspekty zajęć) Z myślą o dobru dziecka Powszechna Ukierunkowana na przyszłość Informacyjna Kształtująca autorytety Ucząca tolerancji Ucząca konsekwencji
10
Titanica wybudowali profesjonaliści, a Arkę Noego amatorzy.
Oparta na ekspertach? Titanica wybudowali profesjonaliści, a Arkę Noego amatorzy.
11
Przemyślana (konspekty zajęć)?
Profilaktyka i resocjalizacja, w porównaniu z wychowaniem, wydają się złudzeniem.
12
Szkoła dla dobra dziecka?
Z reguły bardziej martwimy się o siebie, niż o innych.
13
Powszechna? Nic nie przyczyniło się bardziej do popularyzacji zachowań ryzykownych, niż niektóre programy profilaktyczne.
14
Ukierunkowana na przyszłość?
Teraźniejszość jest zbyt przyjemna, aby myśleć o przyszłości.
15
Wiedzę można przekazać, mądrości możemy nauczyć się tylko sami.
Informacyjna? Wiedzę można przekazać, mądrości możemy nauczyć się tylko sami.
16
Kształtująca autorytety?
Władza fizyczna i psychiczna to zaprzeczenie władzy duchowej.
17
Niektórzy myślą, że lepiej być panem w piekle, niż sługą w niebie.
Ucząca tolerancji? Niektórzy myślą, że lepiej być panem w piekle, niż sługą w niebie.
18
Ucząca konsekwencji? Granica pomiędzy konsekwencją, karą a sadyzmem leży w samym nastolatku.
19
Szacuje się, że myśli samobójcze ma 25% nastolatków.
21
To mały krok dla człowieka, ale wielki dla ludzkości.
22
Dlaczego młodzi ludzie podejmują zachowania ryzykowne?
23
Najważniejszą sprawą, jaką możemy nauczyć młodzież to żyć bez nas.
Co dalej? ZROZUM ten czas SZANUJ godność MÓW prawdę CIESZ SIĘ z samodzielności DOCENIAJ krytykę UFAJ wyborom AKCEPTUJ bezwarunkowo DOPUŚĆ konsekwencje WSPIERAJ alternatywy PRACUJ nad sobą POZWÓL na emocje PRZEBACZ sobie POPROŚ o przebaczenie Najważniejszą sprawą, jaką możemy nauczyć młodzież to żyć bez nas.
24
Ciemność nie istnieje - to po prostu brak światła.
Programy liderskie? Ciemność nie istnieje - to po prostu brak światła.
25
Lepiej jest ciągnąć w kierunku dobra, niż odpychać od zła.
Programy liderskie? Lepiej jest ciągnąć w kierunku dobra, niż odpychać od zła.
26
Programy liderskie? Szarość to odcień czerni.
27
W poszukiwaniu nowej formy…
28
Potencjał rozwoju w wieku dojrzewania jest zasobem, którego zbyt często nie widzą ani rodzice, ani nauczyciele, koncentrując się na trudnościach wychowawczych.
29
Logo nastolatka? Gorącą wodą można się poparzyć, ale można też zrobić z niej pyszną herbatę.
30
Nastolatek w rodzinie i szkole potrzebuje przede wszystkim (ale nie tylko) WIĘZI (nie mylić z relacjami), a nie kształcenia i pouczania. Potrzebuje Ciebie.
31
Kto zmieni ten świat?
32
UWAGA? Gimnazjalista?
35
Nie wierzę, że osoba może nie mieć zasobów na których da się pracować.
36
Tomasz Bilicki Centrum Służby Rodzinie w Łodzi
Dziękuję za uwagę Tomasz Bilicki Centrum Służby Rodzinie w Łodzi
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.